ال جی جی 7 تینکیو

ال جی جی 7 تینکیو ؛ شایعات، مشخصات و زمانه عرضه پرچمدار سال 2018 ال اجی

گوشی ال جی جی 7 تینکیو (LG G7 ThinQ)، نام پرچمدار سال 2018 ال جی است. در این مقاله به بررسی تمامی شایعات و گمانه‌زنی‌ها از امکانات، مشخصات و قابلیت های این گوشی اندرویدی بالارده خواهیم پرداخت.

وقتی در مورد گوشی های دست کم گرفته‌ شده‌ی سال 2017 صحبت می‌کنیم، محال ممکن است که اسمی ال گوشی ال جی جی 6 نبریم. ال جی پس از فاجعه‌ای که در میزان فروش جی 5 به وجود آمد تلاش کرد تا همه چیز را درست کند، اما دیوایس‌هایی نظیر گلکسی اس 8 خیلی راحت توانستند گوشی ال جی جی 6 را شکست داده تا باز هم بخش موبایل ال جی نتواند از جای خود بلند شود.

اما ال جی در سال جاری نیازمند آن است تا نسل جدید جی 6 را به بهترین شکل ممکن ارائه کند و این تمام چیزیست که ما در مورد آن می‌دانیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی تمام شایعات و اطلاعات به بیرون درز پیدا کرده از گوشی جدید ال جی بپردازیم. اول از همه لازم به ذکر است که این گوشی، ال جی جی 7 تینکیو نام دارد.

دکمه مجزای دستیار گوگل

سامسونگ در گوشی های جدید خودش یک دکمه مجزا برای دستیار دیجیتالی Bixby خود تدارک دیده است و حالا به نقل از سایت CNET، ال جی نیز چنین قابلیت مشابهی را بر روی گوشی ال جی جی 7 تینکیو خود تعبیه خواهد کرد. گفته می‌شود با فشردن این دکمه، گوشی شما خیلی سریع اپلیکیشن دستیار گوگل را اجرا می‌کند.

این دکمه در سمت چپ گوشی ال جی تعبیه خواهد شد، در حالی که کلید پاور به سمت راست منتقل خواهد شد. هرکسی که از Active Edge در گوشی گوگل پیکسل 2 استفاده کرده باشد، می‌تواند بفهمد که این کلید چقدر می‌تواند مناسب و خوب باشد.

رندر رسمی لو رفت

ما برای نخستین بار می‌توانیم رندر رسمی از گوشی ال جی جی 7 تینکیو را که توسط حساب کاربری توییتری evleaks@ به انتشار رسیده مشاهده کنیم. این رندر نه تنها از نظر ابعاد، اندازه و شکل رندرهای انتشار یافته در گذشته را تایید می‌کند، بلکه اطلاعات بیشتری از نمایشگر ناچ این گوشی را افشا می‌کند.

ال جی جی 7 تینکیو

با کمی شفاف‌تر کردن عکس در فتوشاپ، شما می‌توانید ببینید که قسمت ناچ حدود یک سوم عرض بالای نمایشگر را در بر می‌گیرد و شامل مجموعه‌ای از سنسورها، یک دوربین و یک اسپیکر رو گوشی است.

ال جی به طراحی ناچ روی آورده است، چرا که نه؟

در میان تمامی اطلاعیه‌های منتشر شده از نمایشگاه MWC 2018، ال جی نظرات تمامی شرکت کنندگان را به طراحی گوشی سال 2018 این شرکت متوجه ساخت. عکس‌های منتشر شده از این گوشی چندان شفاف نبودند و نمی‌توانستید تمام جزئیات را ببینید، اما پس از آن سایت TechnoBuffalo با همکاری یک طراحی به نام بن گسکین، آنچه که می‌توانیم به وضوح از گوشی آینده ال جی ببینیم را به نمایش گذاشت.

ال جی جی 7 تینکیو

در رندرهای انتشار یافته توسط این طراح، اولین چیزی که نظر ما را به خودش جلب می‌کند، حضور یک قسمت بریده شده بر روی نمایشگر به سبک آیفون ایکس اپل است. ظاهرا امسال اکثر گوش سازهای اندرویدی به سمت استفاده از این سبک طراحی در حرکت هستند؛‌ گرچه هنوز هم خیلی از کاربران علاقه‌ای به آن ندارند. البته به گفته تکنوبوفالو،‌ ال جی کاربران را قادر می‌سازد تا با یک تکنیک نرم افزاری بتوانند این بخش را غیرقابل دید کنند.

ال جی جی 7 تینکیو

این گوشی  از حاشیه‌های نمایشگر بسیار باریکی برخوردار است و تنها یک چانه در قسمت زیر آن قرار دارد که ضخامت آن نیز کم است. علاوه بر این، قاب پشتی گوشی از شیشه بوده و از اسکنر اثر انگشت همراه دوربین دوگانه پشتیبانی می‌کند.

ال جی جی 7 تینکیو

به طور کلی گرچه این گوشی زیبا به نظر می‌رسد،‌ اما مطمئن نیستیم که یک طرح کپی بتواند در بازه زمانی کم،‌ سودآوری خوبی را نصیب ال جی کند. ال جی تنها یکی از چندین شرکتی است که سعی در تقلید از طراحی آیفون ایکس دارند.

یک نمایشگر +MLCD به جای اولد

اکثر گوشی های پرچمدار حال حاضر بازار به نمایشگرهای آمولد و اود برخوردارند، اما با بازخوردهایی که ال جی از گوشی های ال جی وی 30 و پیکسل 2 ایکس ال دریافت کرده حالا می‌خواهد از اولد دست کشیده و پنل‌های جدید +MLCD خودش را در این گوشی مورد استفاده قرار دهد.

ال جی جی 7 تینکیو متفاوت از ال جی جی 6

ال جی جی 6

گرچه +MLCD هنوز در دنیای گوشی ها غریبه است، اما وعده‌های زیادی می‌دهد. در مقایسه با نمایشگرهای IPS LCD، این نمایشگرهای جدید 35 درصدانرژی کمتری مصرف کرده، از ماتریکس RGBW استفاده می‌کنند و حداکثر روشنایی 800 نیت را به همراه دارند. پنل نمایشگر اولد گوشی ال جی وی 30 بد نیست، اما در مقایسه با گلکسی اس 8 و نوت 8 سامسونگ رنگ پریده به نظر می‌رسد. حال یک نوع جدید نمایشگر می‌تواند در بازاریابی به کمک ال جی آید.

حضور احتمالی تراشه اسنپدراگون 845

یکی از دلایل اصلی که ممکن بود شما به جای ال جی جی 6، گوشی گلکسی اس 8 را انتخاب کنید در واقع تجهیز آن به تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 821 بود در حالی که پرچمدار سامسونگ از تراشه جدیدتر اسنپدراگون 835 قدرت می‌گرفت.

با این حال امسال ال جی نمی‌خواهد همان اشتباه را تکرار کند. یک گزارش از سوی Investor منتشر شده که نشان می‌دهد هواوی با همکاری کوالکام قصد دارد در زیر قاب گوشی ال جی جی 7 نینکیو از تراشه اسنپدراگون 845 استفاده کند. خوشبختانه لیستی نیز چند ماه پیش منتشر شد که حضور این تراشه در گوشی پرچمدار سال 2018 ال جی را تایید می‌کند.

در انتها، با توجه به شایعات شنیده شده لیستی از مشخصات فنی این گوشی را می‌توانید مشاهده کنید:

جدول مشخصات ال جی جی 7 تینکیو

سیستم عاملاندروید 8.1
نمایشگر6 اینچی +MLCD

وضوح 2880 در 1440 پیکسل

نسبت ابعاد 18:9

تراشهاسنپدراگون 845 کوالکام
رم4 گیگابایت
حافظه64/128 گیگابایت

پشتیبانی از میکرو اس دی

باتری3300 میلی‌آمپر ساعتی

جدانشدنی

شارژ سریع

شارژ بیسیم

صوتیجک 3.5 میلی‌متری هدفون

Hi-Fi Quad DAC – 32bit

دوربین‌های پشتیدو دوربینه – یکی استاندارد و دیگری عریض
مقاومت در برابر آببله، IP68
رنگبندیمشکی، نقره‌ای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چرا اینقدر الجی بدسلیقه س

  2. سلام به همگی اقا این تینکیو که ال جی استفاده میکنه چیه کسی میدونه مثل ال جی وی 30 الان هست تینکیو هم داره چه فرقی میکنه این اسم؟