خودروهای وارداتی

معرفی خودروهای وارداتی جدیدی که مجوز ورود به بازار ایران را گرفته‌اند

اخیرا لیست خودروهای خارجی مجاز برای ورود به کشور منتشر شد که در بین آن‌ها اسامی خودروهای جدید به چشم می‌خورد. در این مطلب قصد داریم خودروهای وارداتی جدیدی که به زودی وارد بازار ایران می‌شوند را معرفی کنیم.

در فروردین‌ماه امسال، اسامی خودروهای خارجی دارای مجوز واردات به کشور منتشر شد که در بین انبوه اسامی آن، نام‌های جدیدی مانند رنو اسپیس، تویوتا هایلوکس، فولکس واگن گلف، سیتروئن سی 4 و هاوال اچ 9 دیده می‌شد. با وجود مشکلاتی که در ماه‌های اخیر برای واردات خودرو پیش آمده بود، این لیست جذاب و تازه‌نفس که توسط گمرک ایران منتشر شده، جان دوباره‌ای را به بازار خودروهای وارداتی بخشیده است. حضور دو خودروی پرطرفدار فولکس واگن گلف و تویوتا هایلوکس که مدت‌ها بود به صورت رسمی وارد بازار ایران نمی‌شد، خبر جذابی برای دوستداران این خودروها بود. همچنین تنوع برندهای وارداتی به بازار کشور نیز افزایش پیدا کرده و این موضوع قطعا اتفاق خوبی برای مشتریان به شمار می‌رود.

ما در این مطلب می‌خواهیم 9 مدل از خودروهای وارداتی جدید که در سال 1397 وارد بازار ایران می‌شوند را معرفی و قیمت احتمالی و شانس موفقیت آن‌ها در بازار کشورمان را بررسی کنیم.

خودروهای وارداتی جدید بازار ایران

رنو اسپیس (Renault Espace)

مدت‌ها است که رنو اسپیس در بین گزینه‌های مناسب برای ورود به کشور قرار گرفته و حتی شرکت نگین خودرو به عنوان واردکننده رسمی محصولات رنو به ایران، چند دستگاه از این خودرو را برای بررسی در آب و هوا و جاده‌های کشور وارد کرده بود. رنو Espace محصول جدید شرکت خودروسازی رنو در کلاس خودروهای ون است و از مهم‌ترین رقبای آن می‌توان به کیا کارنس اشاره کرد. این خودرو از پیشرانه 1.6 لیتری توربوی مدل تلیسمان استفاده می‌کند که قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر را در اختیار قرار می‌دهد. رنو اسپیس با طول 4.85 متری، از اتاق بسیار بزرگی بهره می‌برد و فضای داخلی جاداری برای 7 سرنشین دارد. احتمالا اسپیس با قیمت حدود 250 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود.

خودروهای وارداتی

فولکس واگن مولتی ون (Volkswagen Multivan)

این مینی ون 8 نفره ترانسپورتر، از نظر سطح کارکرد و میزان فروش وضعیت خوبی در سراسر جهان دارد و ورود آن به بازار ایران می‌تواند بازار تویوتا هایس را به خطر بیندازد. هنوز فرهنگ استفاده از خودروهای ون در بین خانواده‌های ایرانی جا نیفتاده و این محصولات بیشتر توسط شرکت‌های تجاری، اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فولکس واگن مولتی ون از پیشرانه 2 لیتری توربو دیزلی با قدرت 138 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر استفاده می‌کند و قیمت آن در بازار ایران در حدود 300 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

خودروهای وارداتی

فوتون ساوانا (Foton Sauvana)

شرکت عظیم خودرو موفق به دریافت مجوز ورود خودروی فوتون ساوانا شده است. این شاسی بلند غول‌پیکر قصد دارد جای خالی تویوتا پرادو را پر کند، اما آیا می‌تواند به این موفقیت برسد؟ فوتون ساوانا با طول 4.8 متر، عرض 1.9 متر و وزن حدود 2 تن از پیشرانه دیزلی 214 اسب بخاری استفاده می‌کند و خودروی پرمصرفی است. ساوانا 7 صندلی در کابین خود دارد و از نظر امکانات نیز راضی‌کننده به نظر می‌رسد، اما ظاهر خودرو و فضای داخلی آن کمی قدیمی است. این خودروی چینی با وجود گازوئیل کم کیفیت تولید کشور، احتمالا به شدت آلاینده خواهد بود و این مشکلات شانس موفقیت آن در بازار ایران را کم می‌کند. فوتون ساوانا با قیمت احتمالی 200 میلیون تومان وارد کشور می‌شود.

خودروهای وارداتی

تویوتا هایلوکس (Toyota Hilux)

اعطای مجوز ورود به کشور به خودروی تویوتا هایلوکس، بهترین خبر ممکن برای عاشقان آفرود است. وانت پیکاپ هایلوکس مدل 2018 که به تازگی در مدل فیس لیفت وارد بازار اروپا و آسیا شده، ویژگی‌های بسیار جذابی دارد. تویوتا هایلوکس از پیشرانه 2.7 لیتری با قدرت 188 اسب بخار استفاده می‌کند و سیستم چهار چرخ محرک فعال، گیربکس دستی و امکانات راضی‌کننده‌ی آن برای رانندگی در جاده‌های شهری، سفر، آفرود، حضور در جاده‌های کوهستانی و بارکشی بسیار مناسب است. قیمت حدودی هایلوکس 2017 در حدود 350 میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود. لازم به ذکر است که تنها مدل دنده دستی تویوتا هایلوکس توانسته مجوز ورود به کشور را دریافت کند.

خودروهای وارداتی

هاوال اچ 9 (Haval H9)

هاوال اچ 9 یک شاسی بلند بزرگ و جادار است که سودای جانشینی تویوتا لندکروزر را در سر دارد. هاوال اچ 9 که در کشورهای حاشیه خلیج فارس، استرالیا و چین فروش خوبی داشته، توسط گروه بهمن وارد کشور می‌شود و باید دید آیا در ایران نیز می‌تواند به موفقیت برسد یا خیر؟ این خودرو دارای طول 4.86 متر، ظرفیت 7 سرنشین و پیشرانه 2 لیتری توربو با قدرت 240 اسب بخار بوده و با قیمت حدود 220 میلیون تومان وارد بازار ایران می‌شود.

خودروهای وارداتی

دامای ایکس 7 (Domy X7)

دامای X7 محصولی از شرکت زوتی چین است که طراحی آن به نوعی از کانپست فولکس واگن کراس بلو کپی‌برداری شده است. این خودرو از پیشرانه 2 لیتری توربو با قدرت 190 اسب بخار استفاده می‌کند و قیمت آن در حدود 150 میلیون تومان خواهد بود.

خودروهای وارداتی

مینی کانتری من (Mini Countryman)

این کراس اوور کوچک انگلیسی-آلمانی، چندی پیش توسط شرکت پرشیا خودرو با قیمت 450 میلیون تومان رونمایی شد. مینی کانتری من با فروش بیش از 300 هزار دستگاه خودرو از سال 2010 تاکنون به عنوان یکی از خودروهای پرفروش شناخته می‌شود و دارای هندلینگ عالی، کیفیت ساخت مثال‌زدنی و طراحی جذابی است.

خودروهای وارداتی

سیتروئن سی 4 (Citroen C4)

این سدان فرانسوی از تجهیزات و توان فنی مشابه پژو 2008 سود می‌برد و اگر با قیمت حدود 100 میلیون تومان وارد بازار ایران شود شانس بالایی برای موفقیت خواهد داشت. سیتروئن سی 4 فعلا در لیست خودروهای وارداتی قرار گرفته و احتمالا در‌ آینده نزدیک توسط شرکت سایپا-سیتروئن در ایران مونتاژ خواهد شد.

خودروهای وارداتی

فولکس واگن گلف جی تی آی (Volkswagen Golf GTI)

یکی از خودروهای وارداتی مورد انتظار برای بازار ایران، فولکس واگن گلف بود که حالا پس از حدود 30 سال دوباره به بازار کشورمان بازگشته است. گلف 2017 در مدل اسپورت جی تی آی با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو به قدرت 217 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر وارد ایران می‌شود. این خودرو از گیربکس 6 سرعته دوکلاچه استفاده می‌کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن کمتر از 7 ثانیه اعلام شده است. فولکس واگن گلف جی تی آی با قیمت احتمالی کمتر از 250 میلیون تومان در بازار کشورمان عرضه می‌شود.

خودروهای وارداتی