گوشی دارای دو بریدگی

زد تی ای پتنت گوشی دارای دو بریدگی نمایشگر را ثبت کرد

شرکت زد تی ای پتنت مربوط به یک گوشی دارای دو بریدگی را به ثبت رساند. این گوشی هوشمند زد تی ای دارای دو ناچ، یکی در بالا و یکی در پایین نمایشگر بوده و طراحی متفاوتی نسبت به سایر گوشی های ناچ استایل دارد.

سال 2018 زمان عرضه گوشی های ناچ استایل است، همانطور که سال گذشته تمرکز اصلی شرکت‌ها بر روی طراحی بدون حاشیه و استفاده از دوربین دوگانه قرار داشت. زد تی ای این مرتبه متفاوت ظاهر شده و توسعه یک گوشی دارای دو بریدگی یکی در بالا و دیگری در پایین نمایشگر را آغاز کرده است.

این در حالی است که شرکت اکنون در وضعیت دشواری به سر می‌برد. آمریکا در راستای مقابله با فعالیت‌های شرکت‌های چینی، زد تی ای را برای هفت سال از خرید تراشه‌های کوالکام محروم کرد. در ادامه این اتفاق بعید نیست مجوز اندروید شرکت نیز باطل شود. اما به نظر این اتفاقات جلوی رشد و پیشرفت زد تی ای را نگرفته است، چرا که به تازگی دومین پتنت یک گوشی دارای دو بریدگی را به ثبت رسانده است.

گوشی دارای دو بریدگی

بر اساس جدیدترین پتنت به ثبت رسیده توسط این شرکت در دفتر مالکیت معنوی چین (SIPO)، یک گوشی هوشمند جدید زد تی ای در راه است که اصلی‌ترین ویژگی منحصربه‌فرد آن، داشتن دو بریدگی بر روی نمایشگر محسوب می‌شود. این در حالی است که چندی پیش تصویری از محصول دیگری از این شرکت با نام Iceberg و مجهز به همین سبک طراحی رویت شده بود. با توجه به این موضوع می‌توان از ارائه یک گوشی دارای دو بریدگی توسط زد تی ای در آینده نزدیک مطمئن بود.

تفاوت دو گوشی دارای دو بریدگی زد تی ای

در طراحی بدون حاشیه، شرکت‌های گوشی‌ساز به خاطر نیاز به وجود محلی به منظور قرار دادن سنسورهای اصلی و همچنین گوشی مکالمه، قادر به کاهش حاشیه‌های بالای نمایشگر نبودند، اما این کار به لطف استفاده از طراحی ناچ استایل امکان‌پذیر شد. اکنون درصد بیشتری از بدنه به صفحه نمایش تعلق پیدا می‌کند. استفاده از دو ناچ یکی در بالا و دیگری در پایین، می‌تواند به افزایش نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه گوشی های هوشمند کمک زیادی کند.

گوشی دارای دو بریدگی

بین تصاویر دیده شده از دو گوشی دارای دو بریدگی زد تی ای اختلاف‌هایی وجود دارد. برخلاف زد تی ای Iceberg (نخستین طرح)، که در بالای آن یک بریدگی به پهنای نمونه آن در آیفون ایکس دیده می‌شود، در مدل جدید، ناچ اندازه بسیار کوچکی داشته و تنها پذیرای سنسور دوربین است. این طرح کاملا ما را به یاد گوشی اسنشال فون می‌اندازند.

در مدل Iceberg، بر روی بریدگی پایینی چیزی دیده نمی‌شود، اما بر روی ناچ پایینی جدیدترین طرح گوشی دارای دو بریدگی زد تی ای، کلید فیزیکی هوم وجود دارد که احتمالا پذیرای حسگر اثر انگشت نیز خواهد بود.

طبق روال همیشگی شرکت‌های گوشی‌ساز، از زمان رویت یک پتنت تا تبدیل شدن آن به محصولی تجاری، زمان زیادی نیاز خواهد بود، پس باید کمی بیشتر منتظر شنیدن اخبار پیرامون گوشی دارای دو بریدگی زد تی ای باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*