گلکسی نوت 8

محبوب‌ترین برند گوشی هوشمند میان کاربران کره شمالی چیست؟

کاربران کره شمالی بیش از هر برند دیگری، استفاده از گوشی های هوشمند سامسونگ را ترجیح می‌دهند. این در حالی است که برای مردم کره شمالی، استفاده از محصولات ساخت شده در کارخانه‌های کره جنوبی ممنوع است.

با وجود قوانین سختگیرانه، که توسط کره شمالی به منظور خرید و توسط کره جنوبی به منظور فروش محصولات مختلف به رقیب کره‌ای خود وضع شده است، همچنان افراد زیادی در کره شمالی با استفاده از ترفندهای مختلف، از گوشی های سامسونگ استفاده می‌کنند.

کره شمالی از برخی جهات، دنج‌ترین جای دنیا است! مردم آن به صورت کاملا ایزوله از سایر نقاط دنیا زندگی کرده و مردم کشورهای دیگر، از نحوه زندگی آن‌ها اطلاعات زیادی ندارند. به عنوان نمونه، درباره برندهای گوشی هوشمند استفاده شده توسط مردم آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

علاقه کاربران کره شمالی به سامسونگ

بر اساس جدیدترین اخبار، کاربران کره شمالی به گوشی های هوشمند سامسونگ علاقه زیادی دارند. این در حالی است که سامسونگ به عنوان شرکتی متعلق به کره جنوبی، حق فروش در کره شمالی را ندارد. از طرفی دیگر، در صورت دیده شدن محصولات ساخت دست کره جنوبی و آمریکا در کره شمالی، در برخی مواقع به شدت با فرد برخورد خواهد شد!

گلکسی اس 7 اج

کاربران کره شمالی امروز بیش از هر زمان دیگری از گوشی های هوشمند استفاده کرده و تعداد مشترکان آن اکنون به 5 میلیون رسیده است. گفتنی است کره شمالی دارای 25 میلیون جمعیت است. با توجه به افزایش علاقه‌مندی به استفاده از گوشی هوشمند در ایزوله‌ترین کشور دنیا، اگرچه سامسونگ حق فروش محصولات خود در این کشور را ندارد، اما بر اساس تحقیقات، بیشتر کاربران کره شمالی مایل به خرید گوشی های این برند هستند.

با وجود ممنوعیت فروش، تعداد قابل توجهی از کاربران کره شمالی هم‌اکنون از گوشی های سری گلکسی استفاده می‌کنند. البته این تنها کره جنوبی نیست که معامله سامسونگ با کره شمالی را قدغن کرده است! کره شمالی نیز از مدت‌ها قبل، استفاده از محصولات کارخانه‌های واقع در کره جنوبی را ممنوع اعلام کرده که سامسونگ نیز جزوی از آن‌ها است. اما همچنان گوشی های سری گلکسی در بازارهای سیاه این کشور به فروش می‌رسند.

گلکسی نوت 8

میزان سخت‌گیری‌ها به منظور کنترل ورود محصولات خارجی به خاک کره شمالی، امروز در مقایسه با قبل کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل در حال حاضر، برای کاربران کره شمالی اصلی‌ترین دغدغه، تهیه هزینه مورد نیاز به منظور خرید گوشی های سامسونگ است، در حالی که سال‌ها قبل دست پیدا کردن به محصولات این برند، دغدغه آن‌ها بود.

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت زیاد گوشی های برند سامسونگ نزد کاربران کره شمالی در مقایسه با گوشی های چینی، داشتن کیفیت بالا و مخصوصا پشتیبانی از زبان کره‌ای است. در کره شمالی نیز گوشی هوشمند تولید می‌شود، اما آن‌ها کپی‌هایی از محصولات چینی بوده و دسترسی به اینترنت درونشان محدود شده است. وجود جریان‌های کنترلی بیشتر بر روی آن‌ها به منظور دستیابی به اطلاعات کاربران علاوه بر عدم امکان دسترسی به اینترنت، کاربران کره شمالی را از خرید محصولات ساخت دست همین کشور باز می‌دارد.

البته سخت‌گیری‌ها درباره استفاده از محصولات ساخت کره جنوبی همچنان وجود دارد، به همین دلیل کاربران در صورت خرید گوشی های سامسونگ، برند آن را از روی گوشی به نحوی پاک کرده و نام یک گوشی‌ساز چینی را جایگزینش می‌کنند. برخی دیگر حساسیت زیادی به خرج داده و حتی درون لیبل گوشی، عبارت ساخت چین (Made in China) و یا ساخت ژاپن (Made in Japan) را حک می‌کنند!

از آنجایی که بعد از سال‌ها قطع ارتباط، طی هفته‌ گذشته، رییس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی دیدارها و گفتگوهای گرمی با یکدیگر داشته‌اند، بعید نیست محدودیت‌های کنونی به منظور خرید فروش محصولات دیجیتالی از بین برود. به این ترتیب کاربران کره شمالی دیگر با ترس از گوشی های سامسونگ استفاده نخواهند کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. این بیچاره ها اصلا انتخابی هم مگه دارن اطاعت نکنن اعدامن گوشی به چه دردشون میخوره

  2. کره شمالی ایست
    ایران در حال رسیدن به تو است

  3. مگه اصلا میذارن این گوشی ها به اونجا برن؟؟