پشتیبانی کوالکام از اندروید پی

پشتیبانی کوالکام از اندروید پی برای تسریع آپدیت گوشی‌های مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون

همزمان با کنفرانس آی او 2018 گوگل، غول تراشه‌ساز آمریکایی یعنی کوالکام نیز خبر داد پیش از عرضه اندروید پی، این شرکت همکاری خود با گوگل را آغاز کرده است. پشتیبانی کوالکام از اندروید پی برای اطمینان حاصل کردن از آمادگی عرضه آپدیت برای گوشی‌های هوشمند گوگل صورت گرفته است.

کوالکام به عنوان بزرگترین سازنده تراشه گوشی‌های هوشمند در دنیا،‌ پیش از عرضه اندروید پی (اندروید 9) به این سیستم عامل دسترسی داشت تا از عرضه آپدیت برای گوشی‌های هوشمند گوگل اطمینان پیدا شود. در بیانیه این کمپانی به نقل از مایک ژنویچ، مدیر و مدیر تولید کوالکام، آمده است:

از همکاری با گوگل به منظور یکپارچه‌سازی اولیه نرم افزار خود با سیستم عامل اندروید 9 و آماده سازی آن برای عرضه توسط گوشی‌های گوگل بسیار هیجان زده هستیم… فناوری گوگل و کوالکام دست در دست هم برای توسعه بازار گوشی‌های اندرویدی و تسهیل عرضه گوشی‌های گوگل با چیپست‌های اسنپ دراگون کوالکام گماشته شده‌اند.

کوالکام با بهینه‌سازی و دستکاری اندروید پی، امکان اجرای روان و بدون دردسر آن روی گوشی‌های دارای چیپست‌های اسنپدراگون 845، 660 و 636 فراهم کرده،‌ درحالی پروژه تربل گوگل نیز امکان دریافت آپدیت را آسان‌تر کرده است.

ناگفته نماند کوالکام و پروژه تربل هر دو بابت افزایش شمار دستگاه‌هایی که می‌توان به عنوان بستر تست نسخه بتای سیستم عامل اندروید به کار گرفت بسیار خرسند هستند.