گیم پد استیم کنترلر

با گیم پد استیم کنترلر لذت بازی روی موبایل و تبلت چند برابر می‌شود

استیم کنترلر (Steam Controller) نام یک گیم پد ساخت شرکت Valve است که می‌توانید از طریق بلوتوث آن را به گوشی یا تبلت خود متصل کرده و به لطف اپلیکیشن Steam Link، بازی های شبکه استیم را بر روی دیوایس خود اجرا کنید.

پس از آنکه اپلیکیشن های Steam Link و Stream Video برای دو پلتفرم اندروید و آی او اس معرفی شدند، کمپانی ولو (Valve) تصمیم گرفت تا از یک گیم پد مخصوص بازی بلوتوثی به نام استیم کنترلر نیز پرده برداری کتد که به کاربران اجازه می‌دهد آن را به گوشی هوشمند یا تبلت خود متصل کرده و از آن در بازی هایشان استفاده کنند.

استیم کنترلر لازمه‌ی ورود به دنیای استیم

این حرکت در واقع یک گام ضروری پس از معرفی اپلیکیشن Steam Link‌ بود که به کاربران اجازه می‌داد بازی های استیم را بر روی دیوایس اندرویدی یا آی او اسی خود از کتابخانه‌ی بازی های حساب کاربریشان اجرا کنند. تنها نیازی که برای استفاده از این اپلیکیشن وجود دارد، این است که گوشی یا تبلت (یا تلویزیون اندرویدی) شما بر روی همان شبکه‌ی 5 گیگاهرتزی باشد که کامپیوترتان میزبان آن است، یا آنکه توسط یک کابل اترنت آن را به کامپیوترتان متصل کنید.

گیم پد استیم کنترلر

حال کمپانی Valve درست چند روز مانده به آغاز کار اپلیکیشن استیم لینک (31 اردیبهشت ماه آغاز به کار می‌کند)، حالا از یک گیم پد به نام استیم کنترلر نیز پرده برداری کرده است که کاربران می‌توانند آن را از طریق بلوتوث به گوشی یا تبلت خود متصل کرده و لذت بازی هایشان را چند برابر کنند.

استیم کنترلر همراه یک دانگل بیسیم ویژه عرضه خواهد شد که توصیه می‌شود برای اتصال از آن استفاده کنید، اما اگر گوشی یا تبلت شما فاقد یک درگاه USB ‌است، شما می‌‌توانید آن را از طریق بلوتوث نیز به دیوایس خود متصل کنید که به گفته‌ی شرکت ولو، عملکرد آن فوق‌العاده است.

به منظور بهره بردن از این قابلیت جدید، شما باید آخرین نسخه‌ی بتای استیم کلاینت را دانلود کرده و آن را به اخرین فریمور آپدیت کنید. در نظر داشته باشید که این قابلیت همچنان در حالت آزمایشی قرار دارد، پس ممکن است شما در حال حاضر با مشکلاتی نیز مواجه باشید که قطعا در نسخه‌ی نهایی رفع خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گوشی و تبلت با دستگیره حال نمیده