ماشین زمان بدن اتفاقات را 10 ثانیه قبل از وقوع پیش‌بینی می‌کند!

ماشین زمان بدن اتفاقات را 10 ثانیه قبل از وقوع پیش‌بینی می‌کند!

ماشین زمان بدن مفهومی مربوط به یکی از تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان در مورد توانایی‌های انسان برای پیش‌بینی آینده است که بر اساس آن، اعلام شده که ما می‌توانیم حداکثر تا 10 ثانیه قبل از وقوع اتفاقات آن‌ها را پیش‌بینی کنیم؛ اما چگونه؟

ماشین زمان بدن موضوعی است که اخیرا توسط محققان یکی از دانشگاه‌های آمریکا مورد توجه قرار گرفته است؛ این مفهوم به توانایی انسان‌ها برای پیشگویی اتفاقات قبل از رخ دادن آن‌ها مربوط می‌شود و برخی از کارشناسان با مطالعه نتایج پژوهش این دانشمندان قابلیت مورد نظر بدن ما را به نوعی ماشین زمان تشبیه کرده‌اند که مغز را به آینده می‌برد؛ در بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

ماشین زمان بدن

محققان دانشگاه نورث وسترن آمریکا به تازگی با کنار هم گذاشتن نتایج به دست آمده از 26 کار پژوهشی که بین سال‌های 1978 تا 2010 انجام شده بودند، اطلاعات مورد نظر در مورد توانایی ما در پیش‌بینی آینده را در قالب مقاله‌ای به چاپ رساندند.

در هرکدام از این پژوهش‌ها دانشمندان با انجام آزمایش‌های مختلف بر روی داوطلبان جنبه‌های گوناگون آمادگی ذهنی افراد برای مقابله با خطرات احتمالی و به صورت کلی، اتفاقاتی که نیاز به پیش‌بینی دارند را بررسی کرده بودند و بررسی جامع این مقالات توسط دانشمندان نورث وسترن به نتایج گزارش‌شده ختم شد.

در این مقاله ذکر شده که به صورت حداکثری بدن ما می‌تواند بین 2 تا 10 ثانیه پیش از وقوع یک حادثه و بدون در اختیار داشتن اطلاعات چندانی در مورد اتفاق، آن را پیش‌بینی کند و فاکتور اصلی در این قابلیت هم توانایی‌های ذهن ناخودآگاه بشر است.

ماشین زمان بدن اتفاقات را 10 ثانیه قبل از وقوع پیش‌بینی می‌کند!

به طور کلی پیش از این هم برای دانشمندان اثبات شده بود که ذهن ناخودآگاه ما گاهی اوقات از ذهن خودآگاه اطلاعات بیشتری دارد و مطمئنا نسبت به بخش خودآگاه، واکنشی به مراتب سریع‌تر را نشان می‌دهد. به عنوان مثال در شرایطی که فاکتورهایی برای تهدید سلامت ما وجود دارد ناخودآگاه همیشه واکنش سریعی نشان می‌دهد و به بهترین شکل ممکن بقای انسان را تضمین می‌کند.

با این وجود تا پیش از این اطلاعات چندان دقیقی در مورد زمان مربوط به پیش‌بینی و توانایی مشاهده وقایع پیچیده‌تر در دست نبود. این قابلیت که با نام پیش آگاهی (Precognition)‌ هم شناخته می‌شود بر اساس تعریف‌های ارائه‌شده، توانایی پیش‌بینی آینده به روش غیر استنتاجی و با سرعت بسیار بالا است. پیش آگاهی یکی از مباحث جنجالی علمی به شمار می‌رود که به دلیل کمبود اطلاعات و مدارک کافی به منظور اثبات وجود آن،‌ برخی از کارشناسان از واژه شبه‌علم را برای توصیفش استفاده کرده‌اند.

به بیان دقیق‌تر شواهد بیولوژیکی دقیقی برای وجود ماشین زمان بدن و قابلیت ما برای پیش‌بینی وقایع پیدا نشده و به همین دلیل جنجال زیادی در میان دانشمندان در این رابطه وجود دارد؛ البته متخصصان بحث بیولوژی کوانتومی و تاثیر ذرات زیر اتمی بر روی ارگانیسم‌ها و موجودات زنده، تاکنون توضیحات جالبی را در مورد این قابلیت عجیب ما انسان‌ها ارائه کرده‌اند، اما می‌توان با اطمینان گفت که تحقیقات علمی گسترده‌تری برای روشن‌تر شدن این موضوع لازم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هر آدم فقط میتونه از 10 الی 20 درصد ظرفیت مغزش استفاده کنه. این موضوع اثبات شده ست
    حالا میگن اگه آدم بتونه از 100 درصد مغزش استفاده کنه، قابلیت پیش بینی آینده، قابلیت به حرکت درآوردن اجسام با ذهن و حتی سفر در زمان رو به دست میاره!
    اگه به این بحث علاقه دارید فیلم Lucy 2014 و فیلم ترسناک The Lazarus Effect رو ببینید

  2. ما هنوز راز های بدن خودمونم کامل نمیدونیم

  3. تو بهرتین حالتش نهایتا دو ثانیه زودتر ده ثاینه فک نکنم