محکومیت سامسونگ

محکومیت سامسونگ برای پرداخت 539 میلیون دلار به اپل

محکومیت سامسونگ در یک دادگاه آمریکا سبب شد این شرکت مجبور به پرداخت 539 میلیون دلار به اپل شود. سو استفاده از پنج پتنت اپل مربوط به گوشی های آیفون، سامسونگ را مجبور به پرداخت این جریمه سنگین کرده است.

دعواهای حقوقی بین شرکت‌هایی همچون سامسونگ و اپل تمامی ندارد. اگرچه این دو شرکت با یکدیگر همکاری نزدیکی نیز دارند، اما بعد از رفع شدن یک مشکل بینشان، همواره مشکل دیگری بروز می‌کند! این مرتبه شکایت اپل از سامسونگ به نتیجه رسیده و محکومیت سامسونگ قعطی شده است.

بر اساس رای دادگاهی منطقه‌ای در سن خوزه آمریکا، سامسونگ می‌بایست به خاطر سو استفاده از پنج حق اختراع متعلق به اپل و مورد استفاده در گوشی های آیفون، مبلغ 539 میلیون دلار به این شرکت آمریکایی پرداخت کند.

جزییات رای محکومیت سامسونگ

بیشتر مبلغ این جریمه مربوط به زیر پا گذاشتن سه پتنت مرتبط با طراحی گوشی های آیفون است که به صورت انحصاری در اختیار اپل قرار داشته است. مابقی جریمه به دو پتنت مرتبط با برخی ابزارها و قابلیت‌های فرعی مربوط می‌شود. دادگاه با اکثریت آرا این رای را صادر و محکومیت سامسونگ را اعلام کرده است.

اپل و سامسونگ

همانطور که گفتیم این تنها یکی از موارد مشاجره حقوقی میان دو گوشی‌ساز بزرگ دنیا بوده و مشکلات دیگری نیز وجود دارند. نخستین مرتبه اپل در سال 2011 شکایتی علیه سامسونگ تنظیم و اعلام کرد این شرکت کره‌ای از برخی حق اختراع‌های مربوط به گوشی های آیفون آن در نخستین سری گوشی های سری گلکسی خود استفاده کرده است. در سال 2012، یک دادگاه واقع در آمریکا سامسونگ را به پرداخت 930 میلیون دلار به اپل جریمه کرد، اما سه سال بعد، دادگاه تجدید نظر ایالات متحده آمریکا جریمه سامسونگ را به 548 میلیون دلار کاهش داد.

سامسونگ با وجود قبول پرداخت جریمه، تلاش کرد 339 میلیون دلار از مبلغ ذکر شده را به وسیله انجام گفتگوهای حقوقی پرداخت نکند.

محکومیت سامسونگ به خاطر شکایت اپل این مرتبه نیز به راحتی ختم به خیر نشده است! همانطور که گفتیم بیشتر مبلغ جریمه اخیر به خاطر سه پتنت مربوط به طراحی بوده است. سامسونگ قبول کرده که 5.3 میلیون دلار مربوط به جریمه زیر پا گذاشتن دو حق اختراع مربوط به ابزارهای کاربردی کپی‌برداری شده را بپردازد، اما به عقیده شرکت، 533.7 میلیون دلار مابقی بسیار سنگین بوده و جریمه شرکت به خاطر زیر پا گذاشتن سه حق اختراع مربوط به طراحی گوشی های آیفون، تنها 28 میلیون دلار است.

از طرفی دیگر، اپل نیز رای دادگاه را منصفانه ندانسته و مدعی است غول کره‌ای باید 1.07 میلیارد دلار به این شرکت پرداخت کند! اما دادگاه با نظر اپل موافق نبوده و تنها نیمی از مبلغ درخواست شده توسط این شرکت آمریکایی را به عنوان جریمه نهایی سامسونگ در نظر گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. حرومزاده های این اپل واسه ساموسنگ پاپوش درست کرده

  2. اینم از رسوایی سامسونگ

  3. هم دیگه رم لو میدن انگار خود ایفون کم اسکی میره

  4. خداروشکر سامسونگ که فقط در حال کپی برداریه.

    • شما میای فقط نظر بدی که لج نری اپل اینقدر کپی برداری کرده همون اموجی اپل اختراع یه شرکت چین بوده که اپل دزدیده والا من اگه جای سام بودم پنل واسش نمیزدم بره پنل ال جی رو بگیره بهتره سو استفاده اگه سام نبود اپل x وجود نداشت با پنل با کیفیت عمون طراحی ناچ اولین شرکت اسنتیال فون زد بعد اپل اونو طراحی کرد واقعا سامسونگ دیوانن واسه اپل پنل میزنه و نباید هم این کارو کنه

      • اپل کجا کپی کرده؟
        نه دقیقا چی و کجا و از کی کپی کرده؟
        ایموجی سه بعدی رو کدوم شرکت چینی اختراع کرده؟
        بعدشم سامسونگ عاشق اپل نیست ک بیاد براش پنت بزنه
        اپل پنتی ک خودش طراحی کرده رو میده سامسونگ براش تولید کنه برا هزینه کمتر عزیز فکر نکن سامسونگ میاد براش پنت با طراحی خودش بزنه

    • البته سامسونگم بار اولش نیست