نمایشگر منعطف لنوو

گوشی انعطاف پذیر هواوی با همکاری یک تولیدکننده نمایشگر چینی ساخته می‌شود

یک گزارش جدید ادعا می‌کند که گوشی انعطاف پذیر هواوی با یاری از یک تولیدکننده نمایشگر چینی به نام BOE در دست تولید است. با این اوصاف، هواوی را باید بزرگترین رقیب سامسونگ برای عرضه یک گوشی خم شونده بدانیم.

ما گزارش‌هایی را پیشتر در مورد گوشی انعطاف پذیر هواوی شنیده‌ایم، اما حالا به نظر می‌رسد گزارش‌های مستندتری به دست آمده است. بر اساس این گزارش‌ها، هواوی برای تولید گوشی منعطف خود در حال همکاری با یک تولیدکننده چینی به نام BOE است.

به نقل از رسانه کره‌ای ET News، دو شرکت هواوی و BOE در حال کار بر روی تولید یک گوشی انعطاف پذیر مجهز به نمایشگر 8 اینچی هستند. این خبر دقیقا یک ماه پس از آن شنیده می‌شود که هواوی اعلام کرده بود با یک رونمایی در ماه نوامبر، می‌خواهد رقیب قدرتمند خود، سامسونگ را به شکست وادار کند.

گوشی انعطاف پذیر هواوی در چین بی‌رقیب نیست

در آخرین گزارش منتشر شده، اعلام شده که BOE می‌تواند در حال کار بر روی 4 گوشی انعطاف پذیر برای دو شرکت مختلف بشد. ما نمی‌توانیم سامسونگ را نیز یکی از این مشتریان بدانیم، چرا که این شرکت صاحب کارخانه‌های تولید نمایشگر مخصوص خود زیر نظر برند سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) است. پس نباید تعجب کنید اگر شرکت چینی دیگری همچون شیائومی یا اوپو با این تولیدکننده نمایشگر چینی همکاری تازه‌ای را برای ساخت گوشی خای منعطف آغاز کرده باشند.

شیائومی پیشتر پتنتی را برای طراحی یک دیوایس با نمایشگر خمیده به ثبت رسانده بود، در حالی که سال 2016 تصاویری مربوط به یک نمایشگر منعطف که رابط کاربری شیائومی بر روی آن اجرا شده بود را نیز دیده بودیم. اوپو نیز پیشتر پتنتی برای یک گوشی منعطف را به انتشار رسانده بود.

ما اطلاعات جزئی در مورد نمایشگرهای BOE داریم. این تولیدکننده صفحه نمایش چینی در یک همایش بین‌المللی به نام SID Display Week که به مدت 5 روز در لس آنجلس برگزار شد شرکت کرده بود. این شرکت در رویداد مذکور از یک گوشی منعطف 5.99 اینچی همراه یک تبلت منعطف 7.56 اینچی پرده برداری کرد. ما منتظریم طی روزهای آینده جزئیات بیشتری از این پنل منعطف جدید WQHD AMOLED نیز به انتشار برسد. این نمایشگر منعطف دارای حداقل خم شوندگی پویا با شعاع تنها 1 میلی‌متر است که می‌تواند تقریبا 100 هزار بار به سختی خم شود. سازنده‌ی آن همچنین افزوده است که وقتی خم شد، پنل منطعف موبایلی آن‌ها را می‌توان به عنوان یک تبلت یا مانیتور مورد استفاده قرار داد.

دیگر برندهای سازنده گوشی هوشمند نیز شامل لنوو، ال جی و زد تی ای در حال کار بر روی نمایشگرهای انعطاف پذیر هستند. با این حال، به نظر می‌رسد سامسونگ و هواوی از رقبا یک گام جلوتر هستند.