آیفون اولد

اپل تصمیم به عرضه سه آیفون اولد در سال 2018 گرفته است

گزارش تازه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد اپل قصد دارد سه آیفون اولد در سال جاری عرضه کند. بدین ترتیب آیفون های سال 2018 اپل هیچ یک به نمایشگر LCD مجهز نخواهند بود. اما این خبر تا چه حد صحیح است؟

چند روز پیش ما توییتی را از کاربری با حساب کاربری laobaiTD@ به شما نشان دادیم که حاوی نکات جالبی در مورد آیفون های اپل بود. آن تصویر نشان می‌داد که گوشی 6.1 اینچی آیفون 9 اپل برخلاف شایعات گذشته، از LCD استفاده نکرده بلکه به پنل نمایشگر OLED مجهز خواهد بود. این درحالیست که مینگ چی کو، تحلیلگر نزدیک به اخبار داخلی شرکت اپل اوایل سال اشاره کرده بود که این مدل، ارزانترین آیفون سال 2018 خواهد بود و به یک نمایشگر LCD مجهز می‌شود.

یک آیفون اولد با قیمت 550 دلار؟

این آیفون می‌تواند دارای یک دوربین تک لنزی در قسمت پشتی خود باشد و خبری از تکنولوژی لمس سه بعدی نیز بر روی صفحه نمایش آن نیست، اما این نمایشگر به سبک لبه به لبه (edge-to-edge) طراحی شده است. دوربین TrueDepth و فیس آی دی را نیز شما می‌توانید بر روی قاب جلویی آن نظاره کنید و خبر خوب این که شایعات می‌گویند این آیفون اولد با قیمت 550 دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

آیفون اولد

این گزارش جدید که از سوی سایت کره‌ای Economic Times‌ به انتشار رسیده، ادعا می‌کند که اپل مصمم به عرضه سه آیفون اولد در سال جاری است و خبری از پنل LCD در آیفون های سال 2018 نخواهد بود. در کنار آیفون 9 ، ما انتظار داریم نسل جدید آیفون ایکس نیز با یک پنل 5.8 اینچی اولد معرفی شود. این گوشی می‌تواند آیفون ایکس اس (Apple iPhone Xs) نام بگیرد. علاوه بر آن، سومین آیفون اولد اپل نیز آیفون ایکس اس پلاس (Apple iPhone Xs Plus) نام خواهد داشت که به یک نمایشگر عظیم‌الجثه 6.5 اینچی اولد مجهز می‌شود.

ظاهرا سرمایه گذاران در ژاپن نیز این گزارش را باور کرده‌اند. یکی از اصلی‌ترین منابع تولیدکننده LCD که اپل نیز از پنل‌های آن برای آیفون های خود (به جز آیفون ایکس کنونی) استفاده می‌کند، ژاپن دیسپلی است. با داغ شدن شایعات در مورد عرضه 3 آیفون اولد در سال جاری توسط اپل، روز دوشنبه در توکیو شاهد کاهش 20 درصدی سهام این شرکت ژاپنی بودیم! اگر هر سه گوشی آیفون سال 2018 از یک پنل OLED‌ بهره‌مند باشند، ژاپن دیسپلی در نهایت پنل‌های کمتری را به اپل خواهد فروخت و این می‌تواند باعث نارضایتی سهامداران این غول ژاپنی باشد.