پنل های OLED

اپل میزان سفارش پنل های OLED برای آیفون ایکس اس و پلاس را کاهش داد

طبق جدیدترین گزارشات منتشر شده، شرکت اپل تعداد سفارش پنل های OLED برای آیفون ایکس اس (Apple iPhone Xs) و آیفون ایکس پلاس (Apple iPhone X Plus) را تا حد زیادی کاهش داده است.

شرکت اپل اخیرا با کاهش قابل توجه سفارشات پنل OLED خود از سایر تولیدکنندگان نظیر سامسونگ ما را غافلگیر کرد. شرکت اپل و اکثر کارشناسان پس از رونمایی این شرکت از آیفون 10 معتقد بودند حدود 100 میلیون کاربر این محصول را خریداری خواهند کرد و در همین راستا سفارشات پنل‌ های OLED این شرکت از سامسونگ نشان از امیدواری اپل به آمار فروش بالای پرچمدار انقلابی خود داشت.

کاهش 50 درصدی سفارش پنل های OLED

اما قیمت بالای آیفون X و همچنین عادت جدید کاربران به نگه داشتن گوشی برای مدت طولانی‌تر همه نقشه‌های اپل را خراب کرد و حالا 50 درصد از میزان سفارش تولیدکنندگان پنل‌های آیفون در این مقطع کاهش یافته است و سامسونگ نیز حالا نگرانی‌هایی در این زمینه دارد و تولیدی بیش از حد انتظار، انبارهای این شرکت کره‌ای را پر کرده است. به همین دلیل می‌توان به این نتیجه رسید که امید اپل به فروش 100 میلیون گوشی آیفون ایکس از بین رفته است و آنها می‌خواهند به آمار فروش 50 میلیون عددی برسند.

شرکت اپل برای آیفون‌ های سال 2018 خود تنها 50 الی 55 میلیون پنل از تولیدکنندگان کره‌ای درخواست کرده است، با این که امسال نه تنها یک بلکه دو نسخه از گوشی آیفون ایکس طراحی و تولید می‌شود؛ برای آن‌هایی که نمی‌دانند باید بگوییم که گفته می‌شود دو گوشی آیفون ایکس اس با صفحه 5.8 اینچی و آیفون ایکس اس پلاس با صفحه نمایش 6.4 اینچی امسال توسط اپل رونمایی می‌شوند. شرکت اپل احتمالا همچون سال قبل برای آیفون ایکس اس از پنل‌های تولیدی سامسونگ استفاده می‌کند و از طرف دیگر شرکت ال جی پنل‌های مربوط به آیفون بزرگتر را تهیه خواهد کرد.

پنل های OLED

این کاهش تقاضای ناگهانی و 50 درصدی اپل شوک بزرگی برای تولیدکنندگان کره‌ای بوده است. در این گزارش آمده است که نه تنها خود پنل‌های OLED بلکه سایر تولیدکنندگان ثانوی قطعات و مواد مستحکم و قطعات مربوط به تکنولوژی OLED نیز از این تصمیم اپل غافلگیر شدند و ضرر خواهند کرد. این شرکت‌ها پس از آمار فروش پایین و دور از انتظار آیفون ایکس اپل، منتظر یک ریکاوری مناسب در نیمه دوم سال میلادی بودند، اما به نظر می‌رسد اپل حالا در پیش‌بینی آمار فروش آیفون های سال 2018 واقع‌بین شده است و پنل‌های ارزان‌تر LCD را هدف قرار می‌دهد.

پنل‌های LCD احتمالا در گوشی آیفون 9 اپل (Apple iPhone 9) با صفحه نمایش 6.1 اینچی قرار می‌گیرند. تولید و تهیه این پنل‌ها نیز بر عهده شارپ و Japan Display خواهد بود. پیش از این چشم‌انداز فروش 100 میلیون عددی آیفون 9 در برخی گزارشات ذکر شده بود که حالا این رقم به 150 میلیون رسیده است تا منجر به کاهش سفارش پنل های OLED شود. دلیل نگرانی تولیدکنندگان کره‌ای نیز همین موضوع است. امید اولیه برخی کارشناسان به تقسیم 50-50 درصدی سفارشات، بین پنل های OLED و LCD دیگر مطرح نیست و اپل نقشه‌های جدیدی در سر دارد. گفته می‌شود این تصمیم اپل باعث بیکار شدن بسیاری از کارکنان در برخی شرکت‌ها شده است و تعداد زیادی از آنان به مرخصی بدون حقوق خواهند رفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. نباید میدون بده به هواوی مسخره

  2. اخه کسی فک نمیکنم سفارش داده باشه

  3. اپل میذاره تا کاربراش خوودشون اون چیزی که میخان سفارش بدن کدوم برند این کارو میکنه