سیستم عامل MIUI 10

سیستم عامل MIUI 10 شیائومی شباهت زیادی به اندروید 9 دارد

بر اساس اسکرین شات‌هایی که پیش از معرفی رسمی گوشی شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8) منتشر شده‌اند سیستم عامل این دستگاه یعنی MIUI 10 شباهت زیادی به اندروید 9 دارد. به عبارت دیگر سیستم عامل MIUI 10 مجهز به ویژگی‌های مهم اندروید پی است که هنوز عرضه شده است.

شیائومی در روز پنجشنبه سی و یکم می (دهم خرداد)، شیائومی می 8 و می بند 3 را معرفی خواهد کرد، اما به بهانه آن‌ها دستاوردهای دیگر نیز رونمایی می‌شوند. به عنوان نمونه می‌توان به سیستم عامل MIUI 10 اشاره کرد که سیستم عامل اندروید سفارشی‌سازی شده شیائومی به شمار می‌رود. سیستم عامل MIUI 10 برخلاف تصور به جای داشتن ویژگی‌های اندروید 8.1، برخی قابلیت‌های اندروید 9 را دارد!

سه روز پیش از رونمایی رسمی شیائومی می 8 اسکرین شات‌هایی از رابط کاربری این گوشی توسط TechnoCodex منتشر شد که نشان‌دهنده منوی تنظیمات و نوار نوتیفیکیشن این گوشی است. علاوه بر زیر و رو شدن ظاهر سیستم عامل MIUI 10 در مقایسه با نسخه قبلی، ویژگی‌های جدید و جذابی نیز درون آن دیده می‌شوند.

سیستم عامل MIUI 10

شباهت سیستم عامل MIUI 10 به اندروید 9

به عنوان یکی از اصلی‌ترین شباهت‌های سیستم عامل MIUI 10 و اندروید 9 باید به طراحی رابط کاربری هر دوی آن‌ها با رنگ‌های سفید و آبی اشاره کنیم. در جدیدترین سیستم عامل پلتفرم اندروید میانبری به منظور دسترسی سریع به پراستفاده‌ترین برنامه‌ها در نظر گرفته شده است، قابلیتی که در کمال تعجب شاهد وجود آن در سیستم عامل سفارشی‌سازی شده MIUI 10 نیز هستیم.

یکی دیگر از ویژگی‌های مشابه بین آن‌ها، ارائه پیش نمایش از اپلیکیشن گالری است، به طوری که می‌تواند آخرین تصاویر مرور شده را در ابعادی کوچک نمایش بدهد. از جمله ویژگی‌های بسیار مهم اندروید 9، حذف دکمه‌های ناوبری همیشگی و جایگزینی آن‌ها با ژست‌های حرکتی جدید به منظور گشت و گذار در رابط کاربری است، چیزی که در سیستم عامل MIUI 10 نیز وجود دارد. علاوه بر این موارد، در سیستم عامل سفارشی‌سازی شده شیائومی می 8، کنترل سنتر، لاک اسکرین و ویجت هواشناسی نیز به میزان زیادی تغییر پیدا کرده‌اند.

سیستم عامل MIUI 10

شیائومی می 8 پنجشنبه دهم خرداد به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. این گوشی با وجود داشتن تراشه اسنپدراگون 845، 6 گیگابایت حافظه رم و دیگر ویژگی‌های همرده پرچمداران 2018، چیزی حدود 500 دلار قیمت خواهد داشت، به همین دلیل باید آن را رقیب مستقیم وان پلاس 6 خطاب کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تا اونجایی ک من میدونم MIUI سیستم عامل نیست و رابط کاربری گوشی های شیائومی و مبتنی بر سیستم عامل اندرویده.ولی اینجوری شما با اطمینان نوشتید سیستم عامل خودمم شک کردم!

  2. اسکی ینی چینی

  3. ضایعس چیینی ینی اسکی