دوربین سه گانه آیفون 2019

جزئیات تازه‌ای از آیفون 2019 مجهز به دوربین سه گانه منتشر شد

جزئیات تازه‌ای از آیفون 2019 اپل مجهز به دوربین سه گانه منتشر شده است. به نظر می‌رسد باید منتظر قدرتمندترین آیفون از نظر عکاسی باشیم.

چندی پیش گزارشی مبنی بر مجهز بودن گوشی آیفون 2019 به یک ماژول دوربین سه گانه پشتی منتشر شد. حالا جزئیات تازه‌ای از این دوربین های جذاب به دست رسیده است.

آخرین اطلاعات توسط Lu Jialin، تحلیلگر شرکت Deutsche Securities به دست آمده است که ادعا می‌کند این سیستم جدید از دو لنز استریو-ویژن و یک لنز تله فوتو بهره می‌برد. این تحلیلگر اشاره می‌کند که چنین چیزی به دوربین های پشتی آیفون اجازه‌ی عکاسی 3 بعدی بدون استفاده از لیزرهای به خدمت گرفته در دوربین جلوی TrueDepth آیفون ایکس را می‌دهد.

قابلیت‌های 3 بعدی در دوربین آیفون 2019

یک سیستم دوربین سه گانه جدید با قابلیت‌های 3 بعدی می‌تواند برای استفاده از اپلیکیشن ها و قابلیت های واقعیت افزوده نیز عالی باشد. تیم کوک مدیرعامل اپل پیشتر در مورد آما و آرزوهای خود برای دستیابی اپل به واقعیت افزوده و گام برداشتن در این راهخ سخن گفته بود و بر همین اساس اپل سال گذشته ARKit را در اختیار توسعه دهندگان خود قرار داد. حال این می‌تواند قابلیت‌های بسیار بهبود پیدا کرده‌ای در حوزه عکاسی نظیر یک حالت زوم پیشرفته را ارائه کند.

البته با عرضه آیفون 2019 مجهز به دوربین سه گانه، این نخستین باری نخواهد بود که یک گوشی از چنین ماژول دوربین پرتعدادی بهره می‌برد. هواوی چندی پیش از گوشی های پرچمدار جدید خود پرده برداری کرد که یکی از آن‌ها به دوربین سه گانه تجهیز شده بود. هواوی پی 20 پرو از یک دوربین 40 مگاپیکسلی RGB، یک دوربین 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید و یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو بهره‌مند است.

حال یک آیفون با دوربین سه گانه می‌تواند در راس این بخش از بازار قرار گیرد و شاید شاهد قدرتمندترین آیفون از نظر عکاسی باشیم. زمان می‌تواند همه چیز را ثابت کند. لازم به ذکر است که عکس مفهومی قرار گرفته در بالای این خبر، توسط یک طراح به نام مارتین هایجک طراحی شده است.