قرص های ویتامین و مینرال بی‌فایده هستند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد قرص های ویتامین و مینرال بی‌فایده هستند

مطالعه جدید محققان آمریکایی خبر از بی‌فایده بودن قرص های ویتامین و مینرالی دارد که برخی از خانواده‌ها، ماهانه صدها هزار تومان برای خرید و استفاده از آن‌ها هزینه می‌کنند.

یک تحقیق جدید به انتشار رسیده از سوی سازمان غیرانتفاعی کالج قلب و عروق آمریکا ادعا می‌کند که تمام هزینه‌هایی که صرف خرید قرص های ویتامین و مینرال می‌کنید بی‌فایده است. با توجه به این مطالعه، بیشتر این مکمل ها هیچ گاه در جهت سود رسانی یا ضرر رسانی به بدن، حداقل در مواردی همچون حملات قلبی، بیماری قلبی، سکته مغزی و مرگ زودتر نخواهند بود.

این تحقیق به قرص های ویتامین محبوبی همچون ویتامین سی، ویتامین دی، کلسیوم، مولتی ویتامین ها همراه با سایر قرص های مشابه اشاره می‌کند. هیچ یک از این‌ها زمانی که به مسائل مربوط به سلامتی می‌رسیم مزایایی برای بدن ندارند و البته خوشبختانه هیچ خطری با خوردن آن‌ها ما را تهدید نخواهد کرد. به طور ساده، نویسنده‌ی این گزارش دکتر دیوید جنکینز اینچنین می‌گوید:

ما شگفت زده شدیم وقتی فهمیدیم اغلب قرص های ویتامین که مردم خریداری می‌کنند، تاثیرات بسیار کمی بر روی بدن می‌گذارند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اگر از مولتی ویتامین ها، ویتامین دی، کلسیوم یا ویتامین سی استفاده می‌کنید هیچ مشکلی برای شما به وجود نمی‌آید، اما هیچ مزیت خاصی را نیز به همراه ندارد.

میوه و سبزیجات به جای قرص های ویتامین

این یک نتیجه ناگوار برای افرادی است که این مکمل‌ها را برای افزایش ویتامین ها و مواد معدنی به دست آمده از مواد غذایی، مصرف می‌کنند. تنها نکته‌ی مثبت از سوی اسید فولیک بود که نشان داد پتانسیل کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری قلبی را همان‌طور که در ویتامین‌های بی وجود داشت، در خود دارد. با این حال آنتی اکسیدان ها و نیاسین اثرات بسیار کمی را نشان می‌دهند که به گفته‌ی کارشناسان می‌تواند منجر به افزایش خطر مرگ در هر علتی شود. به جای استفاده از این مکمل‌ها برای دریافت مواد مغذی ضروری، توصیه می‌شود افراد از میوه و سبزیجات استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. سلام

    برای گرون کردن و از دسترس خارج کردن مولتی ویتامینها به حیله و فریب متوسل نشوید لطفا.
    بنده حملات اضطرابی داشتم و مدتی مولتی ویتامین استفاده کردم خیلیییی هم خوب شدم و کاملا از هزینه ای که کردم راضی هستم.
    الان که میوه و سبزی نیمتونیم بخوریم حداقل بزارید همین یک چیز برای مردم بمونه

  2. درمورد قرص ویتامین دی که رو خودم جواب داده. ویتامین دی من 13بود و باخوردن قرص شدش 69

  3. والا ما خودمون چند وقت تو بستر بیماری بودیم قرص های ویتامینی و مکمل مصرف میکردیم و تاثیر داشت. گرچه هیچ چیز جای مواد ارگانیک رو نمیگیره ولی قرص ها هم بی تاثیر نیستن. تجربه و نظر شخصی بود.

  4. من مطلب این پست رو قبول دارم . درسته . خوردن این قرصها همش توهم و تلقینه .
    خوردن صحیح مواد غذایی و عدم استرس و تحرک به اندازه کافی میتونه به سلامتی انسان کمک کنه .
    ضمنا استرس و ناراحتی ما نسبت به چیزهایی که اصلا نمیتونیم تغییرش بدیم ، بیهوده و عبثه

  5. عجب اتفاقا برعکس این قرص هاى مولتى ویتامین مینرال به بنده خیلى کمک کرده! مدتى بود بدنم خیلى ضعیف شده بود و 2 سال پشت سر هم سرماخوردگی شدید مى گرفتم تا اینکه با مراجعه به پزشک براى من قرص مولتى ویتامین مینرال تجویز کرد و بعد از استفاده ظرف چند هفته کاملا خوب شدم و الان خیلى وقته دیگه سرما نمى خورم!!!
    🙂
    😉

    • مطالب و تحقیقات زیادی هست که قدرت تلقین رو اثبات کرده. درست شبیه قرص های ضد افسردگی
      دور از ذهن نیست که قرص های ویتامین هم نمونه ای از همین باشه

  6. کسی میوه و سبیزی جات گیرش نمیاد