فضاپیمای شرکت Virgin Galactic

فضاپیمای شرکت Virgin Galactic رکورد جدیدی بر جای گذاشت

فضاپیمای شرکت Virgin Galactic که SpaceShipTwo VSS Unity نام گرفته است، انسان‌ها را به شیوه‌ای متفاوت به فضا خواهد برد. شرکت ویرجین گالاکتیک چندمین آزمایش خود بر روی فضاپیمای جدیدش را با موفقیت انجام داده و در آینده‌ای نزدیک ارسال فضانوردان به فضا را آغاز خواهد کرد.

امروز شرکت‌های فضایی خصوصی مختلفی همچون بلو اوریجین در تلاش برای ارسال انسان به فضا درون وسایل پرواز فضایی متداول هستند، وسایلی که از روی سطح زمین بلند شده و رفته رفته از آن دور می‌شوند. اما فضاپیمای شرکت Virgin Galactic به روشی متفاوت انسان‌ها را به فضا خواهد برد.

در جریان نخستین تست فضاپیمای شرکت Virgin Galactic ، این وسیله به وسیله یک کشتی مادر به نام WhiteKnightTwo به فضا برده و سپس در ارتفاع 14 هزار متری از سطح زمین رها شد. بعد از این اتفاق موتور راکت هیبریدی آن برای نزدیک به سی ثانیه شروع به کار کرد و سبب شد وسیله با سرعت هزار و چهارصد و چهل و شش کیلومتر بر ثانیه به جلو حرکت کند. بعد از حرکت ثانویه به لطف این موتور، ارتفاع فضاپیما به 25 هزار متری سطح زمین رسید.

فضاپیمای شرکت Virgin Galactic

به تازگی و در جریان دومین تست فضاپیمای شرکت Virgin Galactic نیز روال تقریبا مشابهی دنبال شد، اما شرکت تلاش کرد تمامی مراحل آزمایش را دقیقا شبیه به همان چیزی که قرار است در پروژه‌های واقعی اجرا شود، پیش ببرد. به همین دلیل مرکز ثقل فضاپیما کمی عقب‌تر رفت، چرا که این مرتبه صندلی مسافر و وسایل جانبی همراه نیز در مقایسه با قبل به آن اضافه شده بودند.

فضاپیمای شرکت Virgin Galactic

دومین پرواز فضاپیمای شرکت Virgin Galactic

از طرفی دیگر، در جریان دومین آزمایش فضاپیمای شرکت Virgin Galactic شاهد ارتفا‌ع‌ گرفتن بیشتر آن در مقایسه با قبل به میزان 10 کیلومتر بودیم، به طوری که نزدیک به 35 هزار متر از سطح زمین فاصله گرفت. گفتنی است بر اساس استانداردهای نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا، منطقه‌ خارج از کره زمین که تحت عنوان فضا (به صورت عامیانه) شناخته می‌شود، از فاصله 80 هزار متری سطح زمین آغاز می‌شود. با این حال به صورت متداول، خط کارمن (Kármán Line) که با سطح زمین 100 هزار متر فاصله دارد، مرزی است که فضا را از زمین جدا می‌کند.

هنوز مشخص نیست فضاپیمای شرکت Virgin Galactic قرار است کدام یک از این استانداردها را مبنای خود برای بردن انسان‌ها به فضا قرار بدهد، اما مطمئنا هدف شرکت دست پیدا کردن به ارتفاع‌هایی بسیار بیشتر از 35 کیلومتر است.

ریچارد برنسون

بر اساس گفته‌های ریچارد برنسون (Richard Branson) بنیان‌گذار Virgin Galactic، که در پایگاه Mojave این شرکت به منظور تماشای ارسال فضاپیمای آن‌ها قرار داشت، طی دومین تست که به تازگی صورت گرفته است، ما توانستیم فضاپیمای VSS Unity را در محیط طبیعی و واقعی آن مشاهده کنیم. به تعبیر این مدیر، به لطف دومین آزمایش صورت گرفته، فضاپیمای شرکت Virgin Galactic با قدرت گرفتن از راکت آن، با سرعتی بالا به سمت آسمان سیاه فضا حرکت کرد. به عقیده ریچارد برنسون این فضاپیما قادر است سخت‌ترین چالش پیش روی جامعه بشری (رفتن به فضا) را رفع کند.

بعد از این که فضاپیما به سرعتی فراتر از صوت رسید، موتورهای آن خاموش شده و سپس مکانیزم ورود دوباره به سیستم وارد می‌شود. این مکانیزم یکی از حساس‌ترین نقاط پروژه برای شرکت Virgin Galactic محسوب می‌شود، چرا که پیاده‌سازی ناقص آن سبب شد تستی که در سال 2014 صورت گرفت، با شکست مواجه شود. بعد از این اتفاق راهکارهای متفاوتی برای خلاص شدن از شر این مشکل اساسی پیاده‌سازی شد که خوشبختانه تست موفق اول و دوم در سال جاری نشان داد Virgin Galactic موفق به رفع ایراد شده است.

فضاپیمای شرکت Virgin Galactic

اگرچه هنوز زمان دقیقی برای آغاز به کار سفینه شرکت Virgin Galactic اعلام نشده است، اما بر اساس گفته‌های مدیر عامل، این اتفاق خیلی طول نخواهد کشید. مهندس‌های این شرکت وعده داده‌اند بعد از چند تست دیگر، فضاپیمای شرکت Virgin Galactic یعنی SpaceShipTwo VSS Unity را آماده سرویس‌دهی می‌کنند. مدیر عامل شرکت مدعی است تا فرا رسیدن زمان امکان استفاده از SpaceShipTwo VSS Unity برای فضانوردان، چیزی حدود دو الی سه تست دیگر زمان باقی مانده است. ریچارد برنسون اعلام کرد بعد از این که فضاپیما توانست پروازی موفق در ارتفاع 74 کیلومتری انجام بدهد، وی شخصا با استفاده از آن به فضا رفته و سپس کار ارسال فضانوردان آغاز خواهد شد

ااااا

sdsd

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. از ارم شبکه سه تقلید کردن