لپ تاپ پرستیژ MSI

جدیدترین لپ تاپ پرستیژ MSI معرفی شد؛ کم وزن اما پرقدرت

کمپانی ام اس آی در نمایشگاه کامپیوتکس 2018 از مدل جدید لپ تاپ پرستیژ رونمایی کرد؛ یک لپ تاپ 14 اینچی که در عین قدرتمند بودن، کمتر از 1.2 کیلوگرم وزن دارد.

تنها گیمرها نیستند که محصولات MSI به کارشان می‌آید؛ به رغم اینکه این کمپانی با لپ تاپ های قدرتمند گیمینگ خود شناخته می‌شود اما محصولات مناسب دیگری را نیز با کارایی متفاوت به مشتریان عرضه می‌کند که یکی از جدیدترین آن‌ها لپ تاپ پرستیژ مدل پی اس 42 (Prestige PS42) نام دارد.

مشخصات لپ تاپ پرستیژ پی اس 42

این لپ تاپ از مشخصات قابل توجهی چون پردازنده مرکزی Core i7-8550U چهار هسته‌ای اینتل، نمایشگر تقریبا بدون حاشیه با وضوح 1080p و حسگر اثر انگشت برخوردار است؛ ضمن اینکه خریداران حق انتخاب یک کارت گرافیک مجزای 25 واتی (مدل MX150 انویدیا) را نیز خواهند داشت. بهتر از همه اینکه این قطعات، در یک کالبد آلومینیمی جلا خورده و زیبا با ضخامت تنها 15.9 میلی‌متر جای می‌گیرند و وزن تمام این مجموعه از 1.2 کیلوگرم هم تجاوز نمی‌کند.

این لپ تاپ 14 اینچی حتی از برخی رقبای 13 اینچی خود نیز سبک‌تر است

به بیان دقیق‌تر، پرستیژ پی اس 42 با وجود داشتن نمایشگر 14 اینچی، تنها 1.197 کیلوگرم وزن دارد و سبکتر از لپ تاپ های 13 اینچی و 1.225 کیلوگرمی«دل اکس‌پی‌اس» و «اپل مک بوک پرو» است. تنها لپ تاپ 14 اینچی که از این حیث، عضو جدید خانواده پرستیژ را پشت سر می‌گذارد «لنوو تینک پد ایکس 1 کربن» نام دارد که اندکی سبکتر و 1.129 کیلوگرم است؛ اما آپشن کارت گرافیک مجزا را در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهد.

در پیکربندی این مدل لپ تاپ پرستیژ علاوه بر رم 16 گیگابایتی، درایو M.2 SSD و SATA نیز به طور توامان قابل ارائه خواهد بود. بنابر ادعای مقامات MSI باتری 50 وات ساعتی دستگاه، کاربران را تا 10 ساعت بی‌نیاز از شارژ مجدد خواهد کرد اما متاسفانه امکان شارژ آن از طریق درگاه USB تایپ C وجود ندارد و برای این منظور می‌بایست به آداپتور AC متوسل شد. آنچه که در مورد این محصول MSI سر به مُهر باقی مانده، قیمت فروش آن است که البته با توجه به مشخصات عنوان شده می‌توان انتظار رقمی بالای 1000 دلار را داشت.

لپ تاپ گیمینگ MSI GF63

اما MSI با رونمایی از لپ تاپ جی اف 63 نشان داد که از گیمرها نیز غافل نشده است. این دستگاه، زرق و برق سایر لپ تاپ های گیمینگ سبک وزن و اخیرا معرفی شده‌ی کمپانی را ندارد؛ با این حال خریداران از پردازنده مرکزی نسل هشتم سری H اینتل به همراه کارت گرافیک GeForce GTX 1050 یا 1050 Ti انویدیا بهره‌مند خواهند شد.

به ادعای MSI شارژ باتری این لپ تاپ بیش از 7 ساعت دوام خواهد داشت که برای یک لپ تاپ گیمینگ، رقم چشمگیری محسوب می‌شود. به لطف حاشیه‌ باریک 4.9 میلی‌متری نمایشگر و بدنه آلومینیمی صیقل داده شده (البته به جز بخش زیرین)، وزن لپ تاپ تنها 1.86 کیلوگرم و ضخامت آن 21.7 میلی‌متر است.

حالا خود را برای شنیدن یک خبر خوب آماده کنید: اگر بودجه کافی برای خرید سایر لپ تاپ های گیمینگ سبک وزن با قیمتی بالغ بر 2000 دلار را ندارید؛ بد نیست بدانید که قیمت مدل GF63 بسته به پیکربندی از 1000 دلار آغاز می‌شود.