یاهو مسنجر بعد از 20 سال به کار خود پایان داد

یاهو مسنجر ، پیام‌رسانی که سال‌ها قبل تنها وسیله ما برای برقراری ارتباط از طریق اینترنت بود، برای همیشه به کار خود پایان داد. با پایان کار یاهو مسنجر برای همیشه، باید با یکی از نوستالژیک‌ترین ابزارهای اینترنتی خداحافظی کنیم.

احتمالا بسیاری از کاربران از شنیدن این خبر که یاهو مسنجر حتی تا چند ماه و چند روز پیش نیز قابل دسترس بود، متعجب می‌شوند! این کاربران محو استفاده از ابزارهای نوین ارتباط‌رسانی بر بستر اینترنت شده و یاهو مسنجر را به طور کامل از یاد برده بودند. به خاطر همین بی‌توجهی‌ها نیز یاهو مسنجر در نهایت به گورستان رفت و باید برای همیشه با آن حدافظی کنیم!

علت خاموش شدن یاهو مسنجر

بر اساس اعلام یاهو، این برنامه در روز هفدهم ژولای (بیست و هفتم خرداد)، بعد از 20 سال سرویس‌دهی بسته خواهد شد. این شرکت که در سال 2017 توسط اپراتور ورایزن خریداری شد، درباره دلیل متوقف کردن کامل فعالیت یاهو مسنجر هنوز صحبتی به میان نیاورده است، اما نیازی به این کار نیز احساس می‌شود، چرا که دلیل کاملا واضح است!

تعدد پیام‌رسان‌های موبایل و مخصوصا کراس پلتفرم، که می‌توان آن‌ها را بر روی هر دستگاهی و در هر جایی استفاده کرد، عرصه را برای یاهو مسنجر تنگ کرد و طی سال‌های اخیر آن را به مرز خفگی رساند و در نهایت نیز سبب مرگ آن شد.

یاهو مسنجر

یاهو در حال حاضر مشغول تست نسخه بتای اپلیکیشنی با نام Squirrel است، اما نکته ناراحت‌کننده اینجاست که بعد از معرفی این برنامه در ماه گذشته، کمتر از 5 هزار نفر آن را دانلود کرده‌اند که با روزگار در اوج قرار داشتن یاهو مسنجر فاصله بسیار زیادی دارد. این در حالی است که برنامه یاهو مسنجر طی آخرین ربع سال 2017 نزدیک به 500 هزار مرتبه دانلود شده بود!

یاهو در جریان معرفی برنامه Squirrel گفت آن‌ها با اطمینان می‌دانند هنوز کاربران وفاداری دارند، افرادی که از اولین روزهای عرضه یاهو مسنجر از آن استفاده کرده‌اند. این شرکت اعلام کرد از آنجایی که چشم‌انداز ارتباطات، سال‌ها است به میزان زیادی در مقایسه با گذشته تغییر کرده است، آن‌ها بر روی ارائه ابزارهای جدید و هیجان‌انگیز دیگری تمرکز کرده‌اند تا نیازهای کاربران را بهتر از قبل پوشش بدهند.

مسنجر یاهو را باید جزو اولین پیام‌رسان‌های تاریخ دانست که محبوبیت آن تا چندین سال قبل مثال‌زدنی بود. اما بعد از ظهور گوشی های هوشمند و افزایش دایره کاربرد آن‌ها و در ادامه معرفی پیام‌رسان‌هایی همچون واتس اپ، فیس بوک مسنجر، اسنپ چت و تلگرام، زیر سایه آن‌ها گم شد. البته دلیل این اتفاق را باید به خاطر عقب ماندنش از نرم افزارهای یاد شده عنوان کرد. اگر درون یاهو مسنجر نیز قابلیت‌هایی همچون برترین پیام‌رسان‌های امروزی پیاده‌سازی می‌شد، کاربران به هیچ عنوان آن را ترک نمی‌کردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

25 دیدگاه

  1. واقعا دلیل این همه پس رفت چی میتونه باشه آیا یاهو کاری کرده که باعث بانیش این همه پس رفت شده ممکنه خیانتی بزرگ به یکی از شرکاش کرده باشه؟!🤔

  2. یا دوستان بخیر
    دورانی بود

  3. یادش بخیر که با اینترنت دیال اپ سر همین یاهو پیر شدیم…

  4. خیلی خاطره داریم با یاهو

  5. چقدر خر کیف میکردیم اون موقع

  6. بهتره امید وارم تک تک اپیکیشنا هم به کار خودشون پایان بدن

    • ایشالله خودت بری زیر خاک

    • احمد رضا جان، اگر همه طرز فکر شمارو داشتن هیچوقت دنیا انقد پیشرفت نمیکرد
      الان دنیا همون جوری بودکه مردم با سنگ اتیش روشن میکردن و یا با نور شمع روشن زندگی میکردن. خدارو صدهزار مرتبه شکر که همه مثل تو نیستن
      ادمای عقب افتاده ایی مثل تو بدرد هیچی نمیخورن و مغزشون فاسده

    • تو اگر خودت به زندگی کردن توی این دنیا پایان بدی خیلیارو خوشحال میکنی. حداقل اینکارو بکن بگن به یه دردی خورد و با رفتنش بقیرو خوشحال کرد قبل از اینکه بگن احمق و دیوانه بدنیا اومد و احمق و دیوانه از دنیا رفت.

  7. یادش بخیر روزگاری با اینترنت dial up و سرعت حلزونی منتظر کانتک شدن با اون صدای ترسناکش بودم ، بعد یاهو با اون چت روم های جالبش ، 😍👌👌👌 خداحافظ یار قدیمی

  8. وات د فاز😂تو بیخود میکنی با اینترنت غربی میای نظر میدی

  9. اخییییی یادش بخیرررر…ولی اگ بود هنوز برای خودش جایگاهی داشت…

  10. خیلی خوش حال شدم . مسئولان باید جیمیل و گوگل رو فیلتر کنن اینا نماد غربین . باید خودشون بسازن و مردم ایران رو به زور به استفاده از آن ها تشویق کنن . اینترنت غربی باید فیلتر بشه این خواسته نود و نه درصد ملت ایرانه

    • من که فکر میکنم نظر نود ونه درصد مردم ایران اینه که تو ساکت شی! و همین الان گوشی,یخچال,تلفن,تلویزیون ,برق و… رو خاموش کنی و بریزی دور چون مخترع همشون غربیه. ممکنه بااین اختراعات ذهنت آلوده بشه…و در اسرع وقت خودتو به اولین تیمارستان به دلیل ذهن بیمار معرفی کن…البته کلانتری هم میتونی بری خودتو تسلیم کنی به جرم گول غربو خوردن و استفاده از سلاح کشتار جمعیی به اسم اینترنت….

    • تو چرا جای من نظر میدی ؟؟