کدهای دستوری موبایل

کدهای دستوری موبایل (USSD) حذف نمی‌شوند

کدهای دستوری موبایل یا همان سرویس USSD حذف نمی‌شوند. رئیس کارگروه ارتباطات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد اعضای این کارگروه برای بررسی نهایی طرح لغو این کدهای دستوری جلسه‌ای را با بانک مرکزی برگزار می‌کنند.

رمضانعلی سبحانی فر، رئیس کارگروه ارتباطات مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌های صورت گرفته برای جلوگیری از تصمیم بانک مرکزی برای قطع کدهای دستوری موبایل (کدهای دارای ستاره مربع) خبر داد و گفت هفته آینده جلسه‌ای با بانک مرکزی برگزار می‌کنیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. وی ابراز امیدواری کرد که در این جلسه، تصمیم نهایی در مورد سرویس USSD گرفته شود.

مجلس با حذف کدهای دستوری موبایل موافق نیست

سبحانی فر اظهار کرد پس از بررسی جوانب این طرح، برای آن تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد و در خصوص تعیین تکلیف سرویس USSD به نتیجه می‌رسیم. رئیس کارگروه ارتباطات مجلس تاکید کرد که به هیچ عنوان با حذف کدهای دستوری موبایل موافق نیستیم و این سرویس حذف نخواهد شد.

بانک مرکزی ایران از 15 بهمن 1396 طی ابلاغیه‌ای، دستور قطع کدهای دستوری تلفن همراه را صادر کرده بود که این تصمیم با مخالفت برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد. مخالفان حذف سرویس USSD بر این باورند که بسیاری از کاربران تلفن همراه از طریق این کدهای دستوری، سرویس‌هایی مانند پرداخت و شارژ اعتباری دریافت می‌کنند و بیشتر مشترکان موبایل در مناطق محروم و روستایی و همچنین مشترکان بی بضاعت و کسانی که گوشی هوشمند ندارند، مجبورند از این کدهای دستوری استفاده کنند. بنابراین نباید بدون روش جایگزین، آن را قطع کرد.

طبق آخرین آمار منتشر شده، پرداخت از طریق کدهای دستور موبایل روزانه حدود 70 میلیون تراکنش را رقم می‌زند و حدود 40 میلیون نفر از طریق این سرویس، تراکنش‌های زیر 40 هزار تومان خود را انجام می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. هیچ کسی دیگه از این کدا استفاده نمی کنه تا این همه اپ و هزار تا چیز خوب و امروزی دیگه هست

  2. واقعا نباید حذف بشن، خدایی کاربردین

  3. چرا حذف شه نباید اینکار تصویب شه
    خیلی ها از جمله خود من گاهی وقتا مجبور به استفاده از این کد ها میشم

  4. آره بابا فعلا هیچ کس از چیزای دیگه استفاده نمیکنه