جدیدترین طرح کمپانی زاها حدید یک کلاه است!

جدیدترین طرح کمپانی زاها حدید یک کلاه عجیب است!

جدیدترین طرح کمپانی زاها حدید (ZHA)، نوعی کلاه با ظاهری عجیبی است که با وجود سابقه درخشان این شرکت در معماری بناهای معروف، سوالاتی را در ذهن علاقه‌مندان ایجاد کرده است.

جدیدترین طرح کمپانی زاها حدید که با نام «معماران زاها حدید» (ZHA)‌ شناخته می‌شود، یک کلاه سفید و آبی رنگ به اسم “H-Line” بوده که توسط رئیس فعلی این شرکت معماری معروف، پاتریک شوماکر (Patrik Schumacher)، ساخته شده است. با توجه به سابقه معماران زاها حدید در معماری بناهای معروفی در سراسر جهان، طراحی این کلاه باعث شده که برخی از خود بپرسند که آیا این کمپانی قصد ورود به حوزه فشن را دارد؟

جدیدترین طرح کمپانی زاها حدید یک کلاه است!

برای عملی کردن طرحی کلاه عجیب H-Line از تکنولوژی چاپ سه بعدی استفاده شده و هدف از ساخت آن مشارکت در یک طرح خیریه برای حفظ فضای سبز شهر نیویورک آمریکاست؛ بنابراین می‌توان گفت که جواب سوال مطرح‌شده در مورد فعالیت این شرکت در حوزه مد منفی است. گفته شده که طرح کلی کلاه از ظاهر ساختمان معروف “520 West 28th” که به عنوان اولین پروژه زاها حدید در نیویورک شناخته می‌شود، الهام گرفته شده است.

جدیدترین طرح کمپانی زاها حدید یک کلاه است!

جدیدترین طرح کمپانی زاها حدید به اهداف خیرخواهانه مرتبط است

یکی از سازمان‌های خیریه‌ای که از سال 1999 طرح‌های مختلفی را برای حفظ فضای سبز نیویورک عملی کرده و باعث الهام بخشیدن به اقدامات مشابهی به منظور سبز نگه داشتن چهره شهرهای گوناگون دنیا شده، چند روز گذشته جشنی را به مناسبت موفقیت‌های قبلی و برای جمع‌آوری بودجه خود برگزار کرده بود و از طرف شرکت زاها حدید هم افرادی به این جشن دعوت بودند.

برگزارکنندگان برنامه از مهمانان خواستند که خلاقیت خود را از طریق طراحی کلاه به نمایش بگذارند و پس از پایان مراسم هم قرار بر این بود که کلاه‌های ساخته‌شده به فروش گذاشته شوند. جدیدترین طرح کمپانی زاها حدید هم در میان این کلاه‌ها قرار داشت و نمونه‌ای از فعالیت‌های خیرخواهانه این شرکت را به علاقه‌مندان نشان داد.