تعرفه خودروهای وارداتی

تعرفه خودروهای وارداتی به نرخ سال 96 بازمی‌گردد

تعرفه خودروهای وارداتی در مدت سه سال به تعرفه‌های مشخص در سال 1396 برمی‌گردد. عضو شورای رقابت با اعلام این موضوع، از طرح ساماندهی بازار خودرو طی یک ماه آینده خبر داد.

تعرفه خودروهای وارداتی باید به 20 درصد برسد

ولی ملکی، عضو شورای رقابت از ساماندهی بازار خودرو ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت تعرفه خودروهای وارداتی باید به نرخ سال 1396 بازگردد. ملکی اظهار کرد تعرفه واردات خودرو که تا 40 درصد افزایش یافته بود باید تا سال 1400 هجری شمسی سالانه 5 درصد کاهش پیدا کند تا در نهایت به 20 درصد برسد. وی در مورد افزایش قیمت خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان نیز اظهار کرد با در نظر گرفتن تورم بخشی به دلیل کاهش کیفیت و بهره‌وری، قیمت این خودروها حدود 7 درصد افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم مشکین شهر و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین افزود اختلاف قیمت خودرو در بین کارخانه و بازار، باعث شده سرمایه‌های سرگردان به این بخش هجوم بیاورند. وی در پایان با اشاره به این که احتکاری در بازار خودرو صورت نگرفته، تاکید کرد طی مدت 8 روز، دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا می‌توانند به صورت روزانه 2 هزار و 500 دستگاه خودرو و در مجموع 20 هزار دستگاه خودرو را تولید کنند.