گوشی موبایل آیفون اس ای 2

گوشی موبایل آیفون اس ای 2 احتمالا هیچ‌وقت عرضه نمی‌شود

گوشی موبایل آیفون اس ای 2 احتمالا هیچ‌گاه توسط اپل معرفی نمی‌شود. این اطلاعات را یکی از تولیدکنندگان مطرح لوازم جانبی موبایل تایید کرده است.

وضعیت گوشی موبایل آیفون اس ای 2 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بسیاری از کاربران در انتظار معرفی نسل جدید آیفون کامپکت اپل هستند، اما اپل هیچ اطلاعاتی مبنی بر توسعه چنین دستگاهی را منتشر نمی‌کند. در واقع، تقریبا همه شایعات پیرامون این تلفن هوشمند توسط تولیدکنندگان لوازم جانبی در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ شرکت‌هایی همچون “Olixar” که با تکیه بر «منابع ناشناس» یا طراحی‌های کامپیوتری مدعی وجود آیفون SE 2 هستند. حالا نیز اطلاعات جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفته است که به شایعات قبلی دامن زده و آینده‌ای مبهم‌تر را برای این گوشی متصور می‌شوند.

منابع Olixar، لغو شدن گوشی موبایل آیفون اس ای 2 را تایید کرده‌اند

کمتر از یک ماه پیش بود که Olixar با انتشار چندین عکس کامپیوتری، طراحی آیفون اس ای 2 را به تصویر کشید. پس از آن نیز وب‌سایت “PhoneArena” با تهیه چندین رندر تلاش کرد این گوشی را به شکل بهتری نمایش دهد. اما حالا فوربس در گزارشی جدید، به نقل از «منابع» Olixar می‌گوید آیفون اس ای 2 امسال عرضه نمی‌شود چرا که اپل روی گوشی هایی با نمایشگر بزرگ‌تر با طراحی آیفون ایکس متمرکز شده است.

اما بگذارید کمی دقیق‌تر به قضیه نگاه کنیم؛ گوشی موبایل آیفون اس ای 2 نه فقط در سال 2018 میلادی، بلکه هیچ زمان دیگری روانه بازار نمی‌شود. چندین سال است که صنعت به استفاده از نمایشگرهای بزرگتر روی آورده و حتی سال 2016 که نسل اول این گوشی به فروش رسید، پیش‌تر جنبه دستگاهی آزمایشی برای اپل داشت.

گفته می‌شد نسل جدید iPhone SE از نظر ابعادی تفاوتی با گذشته نخواهد داشت، اما کاهش حاشیه‌ها به بهره‌گیری از صفحه نمایشی بزرگتر منتهی می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شد این گوشی همانند دیگر موبایل هایی که امسال توسط اپل عرضه می‌شود، با نمایشگر ناچ توسعه یابد. حتی در برهه‌ای از زمان برخی مدعی عرضه آن با نام iPhone X Mini به جای SE 2 شدند. اما حالا، Olixar «تایید کرده» که عرضه این گوشی لغو شده است. مطابق با گزارش فوربس، ماه گذشته Olixar «به اندازه‌ای در این مورد مطمئن بود که حتی تولید لوازم جانبی رسمی برای آن را نیز آغاز کرد.» ولی حالا این شرکت با تایید خبر لغو شدن توسعه آیفون اس ای 2، تولیدات خود را نیز متوقف کرده است.

با این وجود، ما امیدواریم در آینده یک موبایل “mini” یا “SE” دیگر توسط اپل معرفی شود؛ موضوعی که در موقعیت فعلی بسیار بعید به نظر می‌رسد. توسعه گوشی های بسیار کوچک حالا به بازار محصولات رده پایین محدود بوده و حتی در آن بازار هم چنین محصولاتی در اقلیت هستند.