اکسپریا XZ3 Premium

سونی اکسپریا XZ3 Premium مجهز به نمایشگر 18:9 و اندروید پی خواهد بود

برای نخستین بار جزئیات گوشی پرچمدار سونی اکسپریا XZ3 Premium به بیرون درز پیدا کرده است. با توجه به این جزئیات، گوشی اکسپریا ایکس زد 3 پریمیوم از نمایشگر 18:9، اندروید پی و تغییراتی اندک بهره‌مند خواهد بود.

در ادامه‌ی برنامه‌ ریزی‌های مربوط به پرده برداری محصولات شرکت سونی، این کمپانی قصد دارد اواخر تابستان پیش رو، در نمایشگاه IFA 2018 از گوشی اکسپریا XZ3 پرده برداری کند. حال به نقل از اطلاعاتی جدید، این گوشی ساز ژاپنی احتمالا از گوشی جانشین XZ2 Premium خود با نام اکسپریا XZ3 Premium نیز در ماه آوریل پرده گشایی می‌کند.

وضوح عجیب نمایشگر اکسپریا XZ3 Premium

اطلاعات مربوط به مدل اصلی XZ3 زیر نظر شماره مدل H8416 رویت شده است، در حالی که مدل اکسپریا XZ3 Premium دارای شماره مدل H8614 خواهد بود و می‌تواند پیشرفته‌تر از مدل اصلی خود باشد. به طور ویژه، وضوح نمایشگر این مدل برابر با 3840×1920 پیکسل است و سونی برای گنجاندن آن در بدنه از نسبت ابعاد جدید 18:9 استفاده کرده است که می‌تواند تجربه کاربری بهتری نسبت به 16:9 ارائه کند. با این حال وضوح نمایشگر این گوشی عجیب و غریب به نظر می‌رسد،‌ چرا که رزولوشن با آنچه که انتظار می‌رود برابر نیست. یک نمایشگر 4K با نسبت ابعاد 18:9 از وضوحی برابر با 4320×2160 پیکسل بهره‌مند خواهد بود.

سونی اکسپریا ایکس زد 3 پریمیوم به پلتفرم اندروید 9 پی به صورت پیشفرض مجهز خواهد بود. از دیگر مشخصات فنی این گوشی نیز انتظار یک رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی را خواهیم داشت. با این حال وقتی به بخش دوربین می‌نگریم تغییرات بزرگی را مشاهده نمی‌کنیم. این به معنای دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی اصلی همراه دوربین ثانویه 12 مگاپیکسلی است که بر روی قاب پشتی جای خواهند داشت. یک دوربین 13 مگاپیکسلی نیز بر روی قاب جلویی گوشی جای خوش کرده است. همچنین اگر سونی بخواهد تغییراتی در طراحی قاب جلویی این محصول به وجود آورد، ما می‌توانیم انتظار کاهش اندازه حاشیه‌های اضافی نمایشگر گوشی را داشته باشیم.