آیفون 10

آمار تازه‌ای از ضریب نفوذ گوشی هوشمند در جهان منتشر شد

مرکز تحقیقاتی پیو (Pew) آمار جالبی را از ضریب نفوذ گوشی هوشمند در برخی از کشورهای جهان منتشر کرده است؛ آماری که می‌تواند شاخص خوبی برای به تصویر کشیدن میزان پوشش اینترنت در این کشورها نیز باشد.

در تصویر زیر، ضریب نفوذ گوشی هوشمند در کشورهای دارای اقتصاد پیشرفته، با رنگ آبی و در کشورهای دارای اقتصاد نوظهور یا در حال توسعه، با رنگ سبز مشخص شده است. همچنین اعداد به نمایش آمده در نمودار از سمت چپ، به ترتیب معرف درصد افراد دارای گوشی هوشمند؛ افراد دارای گوشی موبایل معمولی؛ و افراد فاقد تلفن همراه است.

ضریب نفوذ گوشی هوشمند در دنیا

ضریب نفوذ گوشی هوشمند

بر این اساس، در کره جنوبی از هر 100 فرد بالغ، 94 نفر از اسمارت فون استفاده می‌کنند و نام این کشور در صدر فهرست دیده می‌شود. این رقم برای رتبه‌های دوم تا ششم لیست، بین 83 تا 80 درصد برآورد شده است. جالب اینکه در سایر آمارهای انتشار یافته طی سالیان گذشته، کره جنوبی بیشترین ضریب نفوذ اینترنت و بالاترین سرعت شبکه را نیز به خود اختصاص داده بود.

اما ضریب نفوذ گوشی هوشمند در کشورهای پیشرفته‌ای چون ایالات متحده 77 درصد و در ژاپن 59 درصد به ثبت رسیده؛ چین نیز با 68 درصد، در میانه‌های فهرست قرار گرفته است. البته انتظار می‌رود در آینده نزدیک، شمار کاربران گوشی های هوشمند در کشور چین به طور چشمگیری افزایش یابد؛ به ویژه با توجه به فعالیت گسترده کمپانی‌های تولید کننده در این کشور و عرضه محصولات نوآورانه‌ای چون اوپو فایند ایکس و ویوو نکس که نسبت نمایشگر به بدنه‌ی آن‌ها، استاندارد تازه‌ای در دنیای موبایل محسوب می‌شود.

همچنین میانگین ضریب نفوذ گوشی هوشمند در سطح جهانی، 59 درصد عنوان شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال 2018 به 66 درصد افزایش یابد. این در حالی است که در مقطع فعلی، تنها 16 کشور دنیا از این میانگین مفروض عبور کرده‌اند.