آنفولانزای پرندگان

آنفولانزای پرندگان در ایران 450 هزار قطعه طیور را تلف کرد

آنفولانزای پرندگان در ایران باعث تلف شدن 450 هزار قطعه طیور شده است. رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به تولیدات دامی، از درگیر شدن 17 مرکز طیور با آنفولانزا خبر داد.

محمد غلامی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جریان سومین کنفرانس پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی که روز دوشنبه 11 تیرماه 1397 در موسسه تحقیقات تولید و اصلاح نهال و بذر برگزار شد، صحبت‌هایی را در جمع خبرنگاران مطرح کرد. غلامی اظهار کرد پدافند غیر عامل به دنبال مصون کردن جامعه در برابر تهدیدها بوده و یکی از همین تهدیدها، تهدیدهای اقتصادی است. وی با تاکید بر این که امروز کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، اعلام کرد دشمن برای ضربه زدن به حوزه تولیدات دامی تلاش می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه بیان کرد:

بیماری آنفولانزای پرندگان در سال 1395 در ایران طغیان کرد و در سال 1397 نیز کانون‌هایی از آن به صورت متناوب گزارش شده است. در همین راستا، راهکار جدیدی برای رصد، پایش و معدوم کردن دام‌ها به همراه واکسیناسیون دامی آغاز شده است.

خسارت آنفولانزای پرندگان در سال 97

وی در پایان به میزان خسارت آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال جاری اشاره کرد و گفت این نوع آنفولانزا در سال 1397 به صورت پراکنده در برخی استان‌ها گزارش شده و در مجموع با درگیر کردن 17 مرکز طیور باعث تلف شدن حدود 450 هزار قطعه طیور شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اوخیی گنا دالن

  2. همه بدبختی ها با هم میاد سرمون

  3. آنفولانزای مرغی و دشمن؟!!!!!! عجب

  4. آقا آماری که میده اشتباه هستش فقط مرغداری ما ۶۰۰۰۰ تایی بود که معدوم شد حداقل ۳۰ مرغداری دیگه میشناسم که معدوم شدند که مجموعشون بیش از ۱ میلیون واحد میشه و مرغداری میشناسم که تو کرج به تنهایی ۴۵۰۰۰۰ واحدی بود و معدوم شد

  5. بدبختی ها انسانی تموم حالا دیگ نوبت حیوونا و پرنده هامونه
    بلای دیگ ای نمونده به سرمون نیاد
    سال 97 نحص ترین سال بود و هست