قطعی برق

میزان قطعی برق در کشور کاهش یافت

با آغاز فصل گرما و به دنبال آن افزایش مصرف مشترکان در کشور، طی روز های گذشته شاهد قطعی برق و خاموشی های متعدد در اکثر شهر های ایران بودیم؛ موضوعی که اکنون به نظر می‌رسد کاهش یافته است.

چند سالی بود که شاهد سهمیه بندی برق و خاموشی در کشور نبودیم؛ اما امسال با شروع فصل تابستان و افزایش مصرف به واسطه وسایل سرمایشی، بسیاری از شهرهای ایران با خاموشی های چند ساعته روبرو شدند. موضوعی که دلیل اصلی آن کاهش چشمگیر بارش های فصلی و در نتیجه کاهش تولید صنعت برقابی کشور اعلام گردید.

حالا اما به نظر می‌رسد میزان قطعی برق در کشور یافته باشد. تغییر ساعات اداری و همراهی مردم علی‌رغم گرم شدن هوا، ظاهرا تاثیر خوبی داشته و طی روزهای اخیر خاموشی کمتری را خصوصا در پایتخت شاهد بودیم.

محمودرضا حقی‌فام، سخنگوی صنعت برق با بیان این‌که عملکرد چند روز اخیر مشترکان در نحوه مصرف موجب شد تا بتوانیم خاموشی‌ها را تا حد زیادی دور بزنیم، اظهار کرد: این مساله که تغییر ساعات ادارات به طور دقیق چه اندازه در کاهش خاموشی تاثیرگذار بوده موضوعی قابل بررسی است.

وی افزود: باید یک روز با درجه حرارت مشابه با امروز در نظر گرفته شود و با ارزیابی تغییرات حاصل شده بتوان یک درصدی را از کاهش خاموشی‌ها به منظور تغییر ساعات اداری اعلام کرد.

سخنگوی صنعت برق با بیان این‌که نه تنها در تهران بلکه در سراسر کشور نیز با همراهی مردم میزان خاموشی‌ها کاهش یافته است، ادامه داد: امیدواریم که همکاری مشترکان در این راستا ادامه داشته باشد تا بتوانیم دوره پیک را با کمترین خاموشی پشت سر بگذاریم.

حقی‌فام در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد تغییر ساعات شروع کار ادارات تا آخر شهریورماه ادامه داشته باشد؟ گفت: هفته آینده باید گزارش خاموشی‌ها به استانداری ارائه و پس از آن در مورد این مساله تصمیم‌گیری شود.

بر اساس بخشنامه استاندار تهران، ساعت کار ادارات مستقر در استان تهران به استثناء مراکز خدمات‌رسان تا پایان تیر ماه سال جاری از  ساعت ۶ شروع می‌شود و ساعت ۱۴ پایان می‌یابد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. یجوری میگن انگار الان باید تشکر کنیم! چقدر پررو وظیفتونه که هیچوقت هم خوب انجامش نمیدین

  2. اب چی اونو کی درست میشه

  3. مال ما که هر روز قطظع میشه چهار ساعت

  4. خب به سلامتی چشممون روشن صلوات بفرستید

  5. کم دروغ بنویسین ، اتفاقا بیشتر شده همین امروز برق ما کله ظهر گرما رفت