کیا اپتیما

دپو شدن چند هزار خودروی کیا اپتیما در پروژه عمرانی ایران مال تهران

انتشار چند عکس نشان می‌دهد که بیش از دو هزار خودروی کیا اپتیما صفر در پارکینگ‌های یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی و تجاری غرب تهران یعنی ایران مال دپو شده و هیچ کس حق نزدیک شدن به آن‌ها را ندارد.

اخیرا تصاویری در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد بیش از 2 هزار دستگاه خودروی وارداتی کیا اپیتما صفر کیلومتر در پارکینگ‌های یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی غرب تهران یعنی ایران مال دپو شده است. گفته می‌شود اطراف محوطه دپو شدن این خودروها حصار کشیده شده و هیچ کس، حتی کارگران این پروژه عمرانی حق نزدیک شدن به آن را ندارند.

شاهدان می‌گویند این خودروهای اپتیما قبل از آغاز سال 1397 وارد این محوطه شده‌اند. ایران مال یا بازار بزرگ ایران، یک مجتمع تجاری تفریحی بسیار بزرگ است که از چند سال پیش در منطقه 22 تهران در دست ساخت بوده و بخش خصوصی به عنوان متولی آن معرفی شده است. حتی گفته می‌شود حدود 4 ماه است که برخی از نیروها و کارگران مشغول در این پروژه حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. با این حال می‌بینیم که چند هزار خودروی وارداتی کیا اپتیما که سرمایه‌ی عظیمی از نقدینگی است و شاید هم به صورت غیر قانونی وارد کشور شده‌اند در این مجتمع تجاری در حال ساخت، احتکار می‌شود.

کیا اپتیما در بازار نایاب شد

کیا اپتیما 2017 یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی بازار محسوب می‌شود، اما برخی فعالان بازار خودرو در تهران می‌گویند چند ماه پیش از آغاز سال جدید، به طور ناگهانی نسخه صفر کیلومتر خودروی کیا اپتیما در بازار نایاب شد تا قیمت آن روز به روز افزایش پیدا کند.

پس از این اتفاقات، جمشید اثنی عشری، مدیر کل روابط عمومی ایران مال با غیر اخلاقی دانستن انتشار این شایعات، توضیحاتی را در مورد دپو کردن حدود 2500 خودرو در پارکینگ‌های بازار بزرگ ایران عنوان کرد. وی در این رابطه گفت:

بازار بزرگ ایران مانند تمام مال‌های بزرگ و استاندارد دنیا که نمونه آن در برخی کشورهای کوچک منطقه نیز دیده می‌شود، برنامه‌ریزی خود را برای ایجاد ناوگان تاکسیرانی اختصاصی از چند سال پیش به اجرا در آورده و در این راستا قراردادی را با یک مجموعه به عنوان پیمانکار این طرح به امضا رسانده است. پیمانکار این طرح در سال 1395 اقدام به خرید 300 دستگاه خودروی کیا اپتیما و کیا سراتو برای تجهیز ناوگان تاکسیرانی خود کرده و تصاویر منتشر شده مربوط به این خودروهاست و اساسا این مجموعه مالکیتی روی این خودروها ندارد که قصد فروش آن‌ها را داشته باشد و عنوان احتکار به خود بگیرد.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا نهادهای نظارتی موضوع دپو شدن این خودروها و نحوه ورود آن‌ها به داخل کشور را پیگیری خواهند کرد یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. واقعا تو این عکس با اقراق بیشتر از 50 تا ماشین دیده میشه ؟؟؟؟؟؟ پرفسور چجوری 300 تا نه ! 2000 تا ماشین شمردی ؟!

  2. خودمونو دپو نکنن

  3. این همه سرمایه اونجاسس
    بعد ما باید پراید سوار شیم

  4. از سال 95 که هیچ از سال 96 هم ماشین توی پارکینگ یه محیط ساختمونی بزارن 80 کیلو خاک روش میشینه.
    حالا بماند این اپیتما مدل 95 نیست.

  5. حالا این فقط یه قسمت کوچیک از پشت پرده ماجراس
    همه چیو نمیشه گفت
    اینایی هم که گفتن شک نکن دروغه

  6. خب بقیش چی این عکسی ک من دیدم خیلی بیشتر از 300 تا بوده بعد 300تا رو 95 خریدن اون وقت ماشین 2018 تحویل دادن دمشون گرم بابا ایول