ویژگی‌ های گوشی آیفون 9

بررسی بهترین ویژگی‌ های گوشی آیفون 9 پیش از معرفی

آیفون 9 امسال در کنار دو گوشی موبایل دیگر اپل معرفی خواهد شد. بر اساس اخبار و شایعاتی که تا امروز شنیده‌ایم، ویژگی‌ های گوشی آیفون 9 شگفت‌انگیز بوده و کاربران زیادی را به مهاجرت به دنیای اپل تشویق خواهد کرد. در این مطلب با قابلیت‌ های احتمالی گوشی آیفون 9 اپل آشنا می‌شویم.

اپل امسال سه گوشی موبایل معرفی خواهد کرد. برخلاف سال گذشته که تنها یک مدل پرچمدار بود، امسال دو مدل پرچمدار بوده و تنها یک گوشی یعنی آیفون 9 به عنوان جانشین آیفون 8 و 8 پلاس معرفی می‌شود. به عنوان یکی از ویژگی‌ های گوشی آیفون 9 می‌توان به قیمت مناسب آن در مقایسه با دیگر آیفون‌های کنونی بازار اشاره کرد، اما این موضوع سبب نمی‌شود قابلیت‌های منحصربه‌فردی در آن وجود نداشته باشد.

برخی ویژگی‌ های گوشی آیفون 9

آیفون 9 طبق شایعات دارای یک نمایشگر 6.1 اینچی از نوع ال سی دی بوده و از طراحی بدون حاشیه و ناچ استایل بهره خواهد برد. این گوشی در کنار دو مدل پرچمدار دیگر به دوربین سلفی TrueDepth مجهز خواهد شد که به معنی پشتیبانی گوشی از فیس آیدی است. داشتن پنل پشتی شیشه‌ای به منظور افزوده شدن قابلیت شارژ وایرلس، یکی دیگر از ویژگی‌ های گوشی آیفون 9 محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر با قابلیت‌هایی که به احتمال زیاد در این گوشی به کار خواهند رفت آشنا خواهیم شد.

طراحی بدون حاشیه

آیفون ایکس

سال گذشته، دو گوشی آیفون 8 و 8 پلاس همانند تمامی آیفون‌های قبل از خود، دارای حاشیه‌های بسیار زیادی در بالا و پایین نمایشگر بودند، اما آیفون ایکس، یکی از بهترین پیاده‌سازی‌های طراحی بدون حاشیه را به نمایش گذاشت. در سال جاری، هر سه گوشی اپل اعم از مدل اقتصادی دارای طراحی بدون حاشیه، یک بریدگی در بالای نمایشگر و صفحه نمایش مجهز به نسبت ابعاد تصویر 19.5:9 خواهند بود.

البته مدتی پیش، ویدیویی از نسخه ساختگی آیفون 9 بر اساس شایعات، در توییتر منتشر شد که وجود حاشیه‌های بسیار کم در اطراف نمایشگر را نقض می‌کرد. البته بعید نیست سازنده این نسخه، قادر به پیاده‌سازی طراحی مورد نظر اپل نبوده باشد، پس نمی‌توان بر اساس یک نسخه تقلبی دست به قضاوت زد.

با این حال، در صورت مشاهده حاشیه‌های ضخیم‌تر در آیفون 9 در مقایسه با دو مدل پرچمدار دیگر یعنی آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس، ناراحت نخواهیم شد، چرا که قرار است این یک مدل اقتصادی باشد. هر تغییری که سبب نزدیک شدن ظاهر آن به گوشی های بالارده دو سال اخیر اپل یعنی آیفون ایکس و دو مدل پرچمدار سال جاری شود، قیمت آیفون 9 را افزایش خواهد داد.

یکی دیگر از ویژگی‌ های گوشی آیفون 9 استفاده از پنل LCD است، در حالی که آیفون ایکس اس و ایکس اس پلاس همانند پرچمدار سال 2017 اپل از پنل OLED بهره خواهند برد.

ال جی با رونمایی از گوشی G7 نشان داد با وجود استفاده از پنل LCD نیز می‌توان یک نمایشگر فاقد حاشیه‌های زیاد در اطرافش را در گوشی به کار برد، پس همه چیز به تصمیم اپل بستگی دارد.

نمایشگر دارای روشنایی زیاد

ال جی جی 7

همه پنل‌های ال سی دی لزوما از پنل‌های او ال ای دی ضعیف‌تر و بی‌کیفیت‌تر نیستند. بر اساس تمامی شایعات، اپل در آیفون 9 از تکنولوژی صفحه نمایش Full Active شرکت JDI استفاده خواهد کرد. این یک نمایشگر او ال ای دی نیست، اما به اندازه‌ای منعطف است که بتوان آن را کمی خم کرد. از طرفی دیگر، به خاطر کاهش مدارهای به کار رفته، می‌توان اندازه پنل پایین نمایشگر را کاهش داد که کمک بسیار زیادی به پیاده‌سازی طراحی بدون حاشیه می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌ های گوشی آیفون 9 در بخش نمایشگر که پیشتر در پرچمدار جدید ال جی مشاهده کرده بودیم، +MLCD است. به لطف آن، یک پیکسل‌ سفید بیشتر به نقاط رنگی اصلی قرمز، سبز و آبی اضافه شده و به همین دلیل نور پس‌زمینه برای نشان دادن نور سفید، به صورت مستقیم تابیده می‌شود، به جای این که سه نقطه رنگی دیگر به شیوه‌ای پیچیده فیلتر شوند. به عبارت دیگر، نور تابیده شده از صفحه نمایش به میزان فوق‌العاده‌ زیادی افزایش پیدا خواهد کرد، در حالی که انرژی کمتری در مقایسه با نمایشگرهای عادی مصرف می‌شود.

حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش پرچمداران کنونی، که می‌توان محتواهای آن‌ها را زیر نور مستقیم آفتاب به خوبی خواند، بین 500 تا 600 نیتس است، در حالی که این مقدار به لطف +MLCD در ال جی جی 7 به هزار نیتس رسیده است! پس به عنوان یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین ویژگی‌ های گوشی آیفون 9 می‌توان به روشنایی صفحه نمایش حداقل 800 الی 900 نیتس اشاره کرد.

بر اساس شایعات، گوشی آیفون 9 از 3D تاچ پشتیبانی نخواهد کرد، اما در عوض به یک ساختار لایه‌بندی مرموز مجهز می‌شود. به عقیده آقای مینگ‌-چی کو تحلیلگر شرکت KGI Securities، صفحه نمایش آیفون 9 دارای یک لایه سنسور فیلم نازک خواهد بود که به افزایش قیمت گوشی منجر می‌شود. اپل به وسیله استفاده از این لایه اضافی تلاش می‌کند ویژگی شبیه به 3D تاچ را در مدل اقتصادی سال جاری ارائه کند.

تکنولوژی تشخیص چهره فیس آیدی

فیس آیدی

به جرات می‌توان گفت خاص‌ترین و منحصربه‌فردترین ویژگی‌ آیفون 10 در سال گذشته، فیس آیدی بود که به عنوان یک سیستم احراز هویت بسیار تکنولوژیک و جدید، جایگزین تاچ آیدی (اسکنر اثر انگشت) شد. پیش از آن نیز در محصولات برخی شرکت‌ها همچون سامسونگ، قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی را دیده بودیم، اما در فیس آیدی، با استفاده از چند دوربین و سنسور قرار گرفته در بریدگی بالای نمایشگر گوشی، نقشه‌ای سه بعدی از صورت کاربر تهیه می‌شود، به طوری که به ادعای سازنده، امکان فریب خوردن آن 1 در 1 میلیون است.

اما خوشبختانه امسال یکی از ویژگی‌ های گوشی آیفون 9 مجهز شدن به دوربین TrueDepth خواهد بود که ویژگی فیس آیدی را در دل دارد. ابتدا تصور می‌شد ویژگی انیموجی به عنوان اموجی‌های سه بعدی خاص اپل، به خاطر وجود همین دوربین است، اما کمی بعدتر اعلام شد اپل قادر به قرار دادن انیموجی در آیفون 8 و 8 پلاس نیز بوده است. در هر صورت، بدون شک انیموجی نیز یکی از ویژگی‌ های گوشی آیفون 9 محسوب می‌شود.

گزینه‌های رنگ متنوع

ویژگی‌ های گوشی آیفون 9

در سال 2016، اپل گزینه‌های رنگ مختلفی را برای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ارائه کرد، اما این حق انتخاب در محصولات سال گذشته کاهش یافت. بر اساس گفته‌های یکی از فاش‌کننده‌های مشهور اطلاعات گوشی های هوشمند در توییتر یعنی OnLeaks، بخش مهندسی موبایل اپل در حال حاضر مشغول کار کردن بر روی گزینه‌های رنگ سفید، مشکی، خاکستری، قرمز، آبی، زرد، نارنجی و حتی صورتی برای آیفون‌های سال جاری است، اما احتمالا برخی از آن‌ها بعد از اتمام مرحله تست نسخه‌های اولیه حذف خواهند شد.

با این حال، احتمالا تمامی رنگ‌های یاد شده با حذف نهایت یک یا دو مورد برای آیفون 9 عرضه می‌شوند. در سال 2016 و 2017، نسخه قرمز رنگ آیفون‌ها ماه‌ها بعد از عرضه رسمی و با قیمت‌های بالاتر ارائه شدند، اما امسال علاوه بر این گزینه رنگ، چند رنگ دیگر نیز به صورت پیش‌فرض از همان ابتدا برای خرید در دسترس خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اه بابا یه تغییری نمیده تو ظاهر گوشی چرا
    خیلی دیگ یکنواخت داره پیش میره

  2. استفاده از آیفون تو ایران با همه ویژگی های خوبش مفت نمی ارزه