تعمیر لینک خراب در وردپرس

تعمیر لینک خراب در وردپرس ؛ آموزش پیشرفته وردپرس قسمت یازدهم

در این بخش از مجموعه آموزش پیشرفته وردپرس نحوه تعمیر لینک خراب در وردپرس را با کمک افزونه Broken Link Checker آموزش خواهیم داد.

لینک‌های خراب آزاردهنده بوده و باعث ایجاد تجربه کاربری بدی می‌شوند. علاوه بر آن، لینک‌های خراب برای رنکینگ و سئوی سایت شما مضرند، مخصوصا اگر این لینک‌های خراب و شکسته، لینک‌های داخلی به سایت شما باشند. این اتفاق در هنگام انتقال یک سایت به دامنه جدید، بیشتر رخ می‌دهد. در ادامه چگونگی تعمیر لینک خراب در وردپرس را تشریح خواهیم کرد.

تعمیر لینک خراب در وردپرس

تعمیر لینک خراب در وردپرس با افزونه Broken Link Checker

در ابتدا باید افزونه Broken Link Checker را نصب و فعال کنید. برای پی بردن به چگونگی انجام این کار می‌توانید آموزش «نصب افزونه در وردپرس» را بخوانید.

پس از فعال‌سازی، وارد بخش تنظیمات (Settings) و سپس صفحه Link Checker شوید. این افزونه در پس‌زمینه به‌طور خودکار به دنبال لینک‌های خراب در وب‌سایت شما می‌گردد. بسته به مقدار محتوای وب‌ سایت شما ممکن است جستجوی این افزونه برای یافتن لینک‌های خراب، مدتی طول بکشد. پس از انجام کار، لینکی را با تعداد لینک‌های خراب موجود در همان صفحه مشاهده خواهید کرد.

تعمیر لینک خراب در وردپرس

می‌توانید لینک‌های شکسته را با کلیک روی آن‌ها یا رفتن به بخش Tools و سپس صفحه Broken Link ببینید. در اینجا قادر هستید تمام لینک‌های خراب شناسایی شده توسط افزونه را مشاهده کنید.

تعمیر لینک خراب در وردپرس

همچنین می‌توانید یک URL را از بین لینک‌های شکسته در پست یا برگه آن ویرایش کنید. پس از اتمام تعمیرات لینک‌های خراب، باید افزونه را غیرفعال و سپس حذف کنید. افزونه Broken Link Checker به‌ طور مرتب لینک‌های سایت شما را بررسی می‌کند و این مسئله ممکن است سرعت وب‌ سایت شما را کاهش بدهد.

توصیه می‌شود لینک‌های شکسته را هر شش ماه یک بار بررسی کنید. همانطور که وب‌سایت شما رشد می‌کند، متوجه خواهید شد که بسیاری از پست‌های قدیمی دارای لینک‌هایی به سایت‌های خارجی حذف شده یا خارج از دسترس هستند. با رفع این لینک‌های شکسته می‌توانید تجربه کاربری (User Experience) را برای بازدیدکنندگان بهبود ببخشید.