مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری

مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری ؛ آموزش پیشرفته وردپرس قسمت شانزدهم

در این بخش از مجموعه آموزش‌های پیشرفته وردپرس، نحوه مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری در وردپرس را با کمک افزونه User Blocker آموزش خواهیم داد.

برای مسدود کردن یک کاربر ساده‌ترین کار حذف پروفایل وی است. البته در این صورت کاربر کاربر به طور کامل از وب سایت حذف خواهد شد.

چرا نباید یک حساب کاربری را حذف کرد؟

همانطور که اشاره شد، ساده‌ترین روش برای مسدود کردن یک کاربر به شما این امکان را می‌دهد که کل محتوای تولید شده توسط آن کاربر را به کاربری جدید اختصاص دهید. در این صورت اطلاعات نویسنده مطلب تغییر خواهد کرد. یکی از راه‌های مقابله با این مسئله، ویرایش مشخصات کاربر از جمله رمز عبور و آدرس ایمیل است. به این ترتیب، هیچ محتوایی منتقل نشده و اطلاعات حساب کاربری حذف نخواهند شد.

مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری در وردپرس

اولین گام برای این کار نصب و فعال‌سازی افزونه User Blocker است. برای آشنایی با چگونگی نصب یک افزونه می‌توانید آموزش نصب افزونه در وردپرس را بخوانید.

پس از فعال‌سازی افزونه، یک آیتم جدید تحت عنوان Block User به منوی مدیریت وردپرس اضافه خواهد شد. با کلیک روی آن به صفحه تنظیمات، که دارای سه زبانه است، وارد می‌شوید.

مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری

زبانه Block User by Time

در پایین زبانه Block User by Time لیستی از تمامی کاربران ثبت نام شده را مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید یک کاربر را انتخاب کرده و یک بازه زمانی که می‌خواهید این کاربر در آن مسدود شود را تعیین کنید.

مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری

همچنین می‌توان تمام کاربران را در یک بازه زمانی متوقف کرد.

مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری

پس از اعمال تغییرات روی دکمه Block User کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شوند.

زبانه Block User by Date

شما می‌توانید کاربران را از لیست انتخاب کنید و یک بازه تاریخی را اضافه کرده تا کاربران برای تاریخ‌های در نظر گرفته شده مسدود شوند.

مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری

زبانه Block User Permanently

برای مسدود کردن یک کاربر به‌ طور دائم، باید از زبانه Block User Permanently استفاده کنید. در ادامه کاربر مورد نظر را انتخاب و سپس روی دکمه Block User کلیک کنید.

مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری

خواهید دید که وضعیت کاربر، به حالت قرمز تغییر رنگ می‌دهد.

مسدود کردن کاربر بر اساس نقش کاربری

اگر وب‌ سایت شما دارای حساب‌های کاربری زیادی است و شما قصد مسدود کردن کاربران را با یک نقش کاربری خاص دارید، روی منوی کشویی Select User/ Category کلیک کرده و Role را برگزینید.

لیستی از نقش‌های کاربری وردپرس نشان داده خواهد شد که باید نقشی را انتخاب کرده و روی دکمه Block User کلیک کنید تا همه کاربران این نقش کاربری مسدود شوند.

مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری

در تمامی این اقدامات می‌توانید یک پیام عمومی را برای کاربران مسدود شده اختصاص دهید. همینطور قادر خواهید بود برای هر کاربر یک پیام سفارشی در نظر بگیرید.

اگر این فیلد را خالی بگذارید، پس از آن که کاربر سعی دارد به حساب کاربری خود وارد شود، پیامی پیش‌فرض برای آن در نظر گرفته خواهد شد. مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری بدون نمایش پیغامی مناسب، کار حرفه‌ای نیست!

مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری

پس از مسدود شدن یک پیغام خطا در صفحه ورود وردپرس ظاهر خواهد شد که نشان‌ می‌دهد حساب آن‌ها به‌ طور موقت یا دائمی مسدود شده است.

مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری

غیرفعال کردن یا حذف افزونه، به‌ طور خودکار تمامی کاربران مسدود شده را از این حالت خارج خواهد کرد. به این ترتیب مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری عملا بدون کاربرد می‌شود.

چگونگی خارج کردن کاربر از حالت مسدود

برای خارج کردن کاربر از حالت مسدود باید وارد بخش User Blocker و سپس زیربخش Blocked User List در نوار مدیریتی وردپرس شوید.

خواهید دید که زبانه جدیدی تحت عنوان Blocked User List به سه زبانه قبلی اضافه شده است. در این زبانه لیستی از کاربران مسدود شده از هر سه دسته را مشاهده می‌کنید.

مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری

شما می‌توانید در زبانه Blocked User List رفته و روی گزینه Reset واقع در زیر هر کاربر کلیک کنید تا از حالت مسدود خارج شود.

مسدود کردن کاربر بدون حذف حساب کاربری

پس از بازنشانی، کاربر قادر خواهد بود به‌ طور معمول وارد حساب کاربری خود شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*