طراحی اکسپریا ایکس زد 3

طراحی اکسپریا ایکس زد 3 سونی با انتشار رندرهای سه‌بعدی آن به تصویر کشیده شد

در رندرهای 360 درجه انتشار یافته توسط یک افشاگر سرشناس، چهره‌ی به‌روز شده و تغییرات محسوس در طراحی اکسپریا ایکس زد 3 (Xperia XZ3) نسبت به پرچمداران سابق، قابل مشاهده است.

در تصاویر اخیرا انتشار یافته از پرچمدار بعدی کمپانی سونی، چیزی که جلب توجه می‌کرد شباهت بیش از حد آن به اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم بود. حالا به لطف انتشار رندرهای سه بُعدی جدید توسط استیو همرستوفر، مشخص شده است که آن تصاویر ساختگی بودند و پیشرفت‌هایی را در زبان طراحی سونی اکسپریا ایکس زد 3 می‌توان دید.

طراحی اکسپریا ایکس زد 3

در قیاس با پرچمداران سابق، طراحی اکسپریا ایکس زد 3 از ظرافت بیشتری برخوردار است

از نمای جلویی شروع کنیم که کمپانی سونی در طراحی اکسپریا ایکس زد 3 هم پنل 5.7 اینچی با نسبت تصویر 18 به 9 را مورد استفاده قرار داده است. البته برخلاف اکسپریا ایکس زد 2 که ساختاری مستطیلی با گوشه‌های نوک تیز دارد، در پرچمدار جدید اندکی انحنا دیده می‌شود. همچنین گلس پنل جلویی نیز ظاهرا در لبه‌ها خمیدگی بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. فریم آلومینیمی دستگاه هم از این تغییرات بی‌نصیب نمانده و کاملا با گلس در هم آمیخته است که این سبب تسهیل نگه داشتن گوشی در دست خواهد شد.

سایر مولفه‌های طراحی اکسپریا ایکس زد 3 همان طوری به نظر می‌آید که انتظارش می‌رفت؛ به این معنا که پنل پشتی ساختاری شیشه‌ای دارد و حسگر مدور اثر انگشت در مرکز آن قرار گرفته است. البته در تناقض با گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌های موجود، خبری از ماژول دوربین دوگانه در پنل پشتی نیست و تنها یک دوربین با قابلیت فوکوس خودکار به همراه فلش LED دیده می‌شود.

انتظار می‌رود سخت افزار داخلی سونی اکسپریا ایکس زد 3 شامل تراشه اسنپدراگون 845، حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 6 گیگ باشد. همچنین شایعات از راه‌اندازی گوشی با سیستم عامل اندروید P و تجهیز آن به یک باتری 3240 میلی‌آمپر ساعتی حکایت دارند. ضمنا برخلاف سرنوشت مبهم دوربین پشتی، از قرار معلوم دوربین سلفی دستگاه به یک سنسور 13 مگاپیکسلی تجهیز خواهد شد.

با تمام این اوصاف، هنوز کمپانی ژاپنی وجود محصولی با نام اکسپریا ایکس زد 3 را به طور رسمی تایید نکرده است، اما احتمالا اوایل شهریور ماه و در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2018، شاهد رونمایی از آن خواهیم بود. انتظار می‌رود فروش این پرچمدار از ماه سپتامبر و با قیمتی فراتر از 800 دلار آغاز شود.