دوربین اکسپریا ایکس زد 3

احتمال تجهیز دوربین اکسپریا ایکس زد 3 به تک سنسور 48 مگاپیکسلی!

با ظهور یکی از گوشی های سونی با شماره مدل H8416 در بنچمارک GFXBench، احتمال برخورداری دوربین اکسپریا ایکس زد 3 (Xperia XZ3) از یک سنسور 48 مگاپیکسلی قوت گرفت.

در گزارش‌های اولیه دوربین اکسپریا ایکس زد 3 همواره مجهز به دو سنسور توصیف شده بود، همانند آنچه که در اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم پیاده‌سازی شده است؛ اما این اواخر شاهد انتشار اطلاعات ضد و نقیضی در این خصوص بودیم. روز گذشته رندر 360 درجه اکسپریا ایکس زد 3 در فضای مجازی انتشار یافت که اثری از ماژول دوربین دوگانه در آن دیده نمی‌شد. حالا نتایج بنچمارک این پرچمدار نیز، از وجود تک سنسوری بسیار پیشرفته در پنل پشتی آن حکایت دارد.

دوربین اکسپریا ایکس زد 3

دوربین اکسپریا ایکس زد 3 با سنسور 48 مگاپیکسلی، هواوی پی 20 پرو را پشت سر می‌گذارد

به تازگی این گوشی با شماره مدل H8416 در پایگاه داده GFXBench رویت شده و چیزی که بیش از همه در نتایج این بنچمارک‌گیری جلب توجه می‌کند، رزولوشن 47 مگاپیکسلی دوربین دستگاه است.

البته آنچه که در این بنچمارک‌ها درج می‌شود، لزوما معرف ویژگی‌های دقیق و کامل گوشی ها نیست؛ اما در این مورد خاص به نظر می‌رسد اطلاعات صحیح باشند و باید سنسور تازه معرفی شدهی IMX586 را در پرچمدار بعدی سونی جستجو کنیم.

بدین ترتیب رزولوشن دوربین اکسپریا ایکس زد 3 حتی از دوربین 40 مگاپیکسلی هواوی پی 20 پرو نیز بالاتر خواهد بود؛ اما همانند این پرچمدار هواوی، از تکنولوژی Quad Bayer بهره خواهد گرفت.

البته از آنجایی که در بسیاری از عکس‌های به بیرون درز پیدا کرده، یک گوشی جدید سونی با ماژول دوربین دوگانه به تصویر کشیده شده است؛ این احتمال نیز وجود دارد که کمپانی ژاپنی، یکی از دو دستگاه در دست تولید خود را به تک دوربین 48 مگاپیکسلی و دیگری را به دوربین دوگانه تجهیز کند. موضوع ابهام برانگیزی که احتمالا پاسخ آن طی کنفرانس خبری سونی در حاشیه برگزاری نمایشگاه IFA 2018 (به تاریخ هشتم شهریور ماه) آشکار خواهد شد.