بزرگترین هواپیمای دنیا

داخل بزرگترین هواپیمای دنیا چه می‌گذرد؟

کف بزرگترین هواپیمای دنیا یعنی همان Airlander 10 از شیشه پوشیده شده و سفرهای هوایی لوکس و خاصی را برای افراد ثروتمند رقم می‌زند. در این مطلب به چند عکس منتشر شده از داخل بزرگترین هواپیمای جهان نگاهی خواهیم انداخت.

تا امروز تصاویر زیادی از هیبت و عظمت Airlander 10 به عنوان بزرگترین شی پرنده دنیا دیده‌ایم، اما تصاویر داخل آن به تازگی منتشر شده است. Airlander 10 که اکنون آن را بزرگترین هواپیمای دنیا نیز می‌شناسند، حدود 90 متر طول داشته و قرار است برای سفرهای سه روزه لوکس مورد استفاده قرار بگیرد.

باید اعتراف کنیم ظاهر زمخت ایرلندر 10 سبب شده بود داخل آن را پوچ و خالی و یا مملو از اشیای بی‌ارزش تصور کنیم، در حالی که محیط درونی بزرگترین هواپیمای دنیا دارای پذیرایی، آشپزخانه و چند اتاق خواب بوده و در واقع از همان ابتدا برای انجام سفرهای لوکس در نظر گرفته شده است. شاید بهتر باشد از ایرلندر 10 به عنوان یک شی پرنده هیبریدی یاد کنیم!

طی نمایشگاه هفته گذشته صنایع هوایی در فرنبورو، تصاویر محیط داخل بزرگترین هواپیمای دنیا منتشر شد و همه را انگشت به دهان نگه داشت.

اولین تصاویر داخل بزرگترین هواپیمای دنیا

محیط داخل بزرگترین هواپیمای دنیا

ایرلندر 10 توسط Hybrid Air Vehicles ساخته شده و همانطور که از نام سازنده آن پیداست، یک شی پرنده کاملا هیبریدی است، به طوری که بخشی از آن هواپیما، بخشی دیگر کشتی فضایی و بخشی دیگر هلیکوپتر است. ارزش بزرگترین هواپیما یا شی پرنده دنیا، که 302 فوت (92 متر) طول دارد، برابر 33 میلیون دلار است. این میزان را باید با طول بزرگترین هواپیمای مسافربری عادی دنیا یعنی ایرباس A380 مقایسه کنیم که 73 متر طول دارد.

شرکت HAV در هر مرتبه نوزده نفر را با Airlander 10 به یک گشت و گذار هوایی سه روزه می‌برد. ایرلندر 10 همانند جدیدترین و پیشرفته‌ترین هواپیماهای مسافربری دنیا سریع نبوده و همانند آن‌ها از سطح زمین فاصله زیادی نمی‌گیرد، به همین دلیل طی این سه روز می‌توان بر فراز آسمان مناطق مختلف، به آرامی به پرواز در‌آمد و از مشاهده مناظر لذت برد. گفتنی است محیط داخلی آن در همکاری با شرکت طراحی انگلستانی Design Q ایجاد شده است.

داخل ایرلندر 10 همه چیز برای تفریح طی این سه روز فراهم است. یک آشپزخانه به منظور آماده کردن غذاها و نوشیدنی‌های مختلف وجود داشته و می‌توان بعد از آماده کردن خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها، آن‌ها را در پذیرایی بزرگ هواپیما صرف کرد. برای استراحت نیز می‌توان به یکی از چند اتاق خواب لوکس آن وارد شد.

محیط داخل بزرگترین هواپیمای دنیا

با وجود کوله‌باری از تجهیزات و دکورهای به کار رفته به منظور زیباسازی محیط داخلی بزرگترین هواپیمای دنیا ، هیچ چیز به اندازه کف شیشه‌ای آن جذابیت ندارد! به لطف آن می‌توان از ارتفاع چهار کیلومتری سطح زمین، نه تنها به صورت افقی، بلکه حتی به صورت عمودی محیط اطراف را مشاهده کرد.

محیط داخل بزرگترین هواپیمای دنیا

اگرچه این وسیله از ایرباس A380 بزرگتر است، اما به اندازه آن سریع نیست. حداکثر سرعت بزرگترین هواپیمای مسافربری دنیا برابر 900 کیلومتر بر ساعت است، در حالی که این سقف برای ایرلندر 10 به 145 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

البته این موضوع کاملا با هدف ساخت بزرگترین هواپیمای دنیا سازگاری دارد. ایرلندر 10 ساخته نشده تا افراد را خیلی سریع به مقصدی خاص برساند، بلکه قرار است به وسیله آن، لذت سفرهای هوایی را به معنای واقعی چشید و دنیای را از بالا نظاره‌گر بود.

حین سوار شدن به ایرباس A380، اتاقک بسته و سرعت بسیار بالای آن اجازه نمی‌دهد به دنیای اطراف آن طور که باید نگاه کنید. به عبارت دیگر، سفر با Airlander 10 برای آرامش بخشیدن به روح و روان مسافران مناسب است. استیون مک گلنن (Stephen McGlennan) مدیر عامل HAV مدعی است این شی فضایی، نظر انسان‌ها نسبت به آسمان را تغییر خواهد داد. آسمان، نیروی پیشران هر چیزی است که ما انجام می‌دهیم.

محیط داخل بزرگترین هواپیمای دنیا

وی معتقد است سفرهای هوایی، مدت‌ها است فقط برای رسیدن از نقطه A به نقطه B در سریع‌ترین حالت ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما به لطف بزرگترین هواپیمای دنیا هدف اصلی این نوع سفر، لذت بردن از مسیر خواهد بود.

محیط داخل بزرگترین هواپیمای دنیا

البته این وسیله تا امروز آزمایش‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و مراحل آزمون و خطا را طی کرده است، به همین دلیل سازنده جرات کرده علت اصلی طراحی را اعلام و تصاویر محیط داخلی را منتشر کند. بعد از چند مرتبه سقوط و همچنین مشکل در بلند شدن از زمین، اکنون بزرگترین هواپیمای دنیا شش مرتبه پرواز آزمایشی موفق را پست سر گذاشته است. بر اساس قوانین وضع شده، پیش از صدور اجازه مسافرگیری توسط ایرلندر 10، این وسیله باید در مجموع دویست ساعت پرواز بدون خطا را پشت سر بگذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. بیشتر به بالن شبیه بود تا هواپیما

  2. زندگی لاکچری تا این حد هم دیگ خیلی حوصله سر بره
    هیچ انگیزه کار و فعالیتی تو اینجور زندگیا نمیبینم
    اکثرشون بدون هدف و بدون تجربه اون لذت رسیدن به هدف زندگی میکنن
    هرچی میخوان دیگ میتونن بخرن هیچ لذتی نداره به نظرم
    نه شوقی نه هیچ…

  3. من که اصلا از این سبک زندگیا خوشم نمیا

  4. برادر بخون مطلب رو، نوشته فلسفه این هواپیما لفت دادن سفره، یعنی دیگه دو ساعت طول نمیکشه!

  5. آخه دیگ مسافرتی که با هواپیما نهایتا ۲ ساعت نه حالا ۳ ساعت طول میکشه چه نیازی به خوابیدن داره
    اصلا حیف این همه تجخیزات نیست تو این سه ساعت ول کنی بری رو تخت بخوابی