شرکت MTN

پروژه اینترنت پهن باند شرکت MTN در ایران به دلیل تحریم متوقف شد

پروژه اینترنت پهن باند شرکت MTN در ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف شد. قرار بود این پروژه 750 میلیون دلاری برای توسعه ارتباطات فیبر نوری با پهنای باند بالا توسط شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی در ایران انجام شود.

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده که پروژه 750 میلیون دلاری ام تی ان آفریقای جنوبی در ایران به احتمال زیاد به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان متوقف شده است. شرکت ایرانیان نت به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات پهنای باند اینترنت در سال 2011 میلیادی تاسیس شد، اما به دلیل عدم سرمایه‌گذاری مناسب نتوانست به فعالیت‌های خود ادامه دهد و حالا گفته می‌شود شرکت MTN نیز تحت تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، پروژه توسعه ارتباطات فیبر نوری پهن باند را متوقف می‌کند.

ایران ، دومین بازار بزرگ سرمایه‌گذاری شرکت MTN

ایران پس از نیجریه به عنوان دومین بازار بزرگ سرمایه‌گذاری و فعالیت شرکت MTN آفریقای جنوبی شناخته می‌شود و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برای این شرکت برخوردار است. شرکت ام تی ان با وجود سختی‌های بسیار زیاد و تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران، سال‌هاست پیگیر فعالیت در کشورمان بوده، اما به نظر می‌رسد تصمیم جدید دونالد ترامپ برای خروج از برجام و اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران، ام تی ان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

شرکت MTN

شرکت ام تی ان در دور قبلی تحریم‌ها نیز نتوانسته بود درآمد یک میلیارد دلاری خود را از ایران خارج کند، اما سرانجام در سال گذشته و با برداشته شدن موقت برخی تحریم‌ها موفق شد این مبلغ را به حساب اصلی شرکت خود منتقل کند.

بلومبرگ گزارش داده به گفته برخی منابع آگاه که تمایلی به ذکر نام دقیقشان نداشتند، شرکت MTN دیگر تمایلی به انجام طرح‌ها و پروژه‌های سنگین و میلیارد دلاری در ایران ندارد و می‌خواهد پروژه 750 میلیون دلاری اینترنت پهن باند خود را نیز متوقف کند. البته تاکنون مسئولان شرکت ام تی ان واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده‌اند. لازم به ذکر است که MTN تا پایان سال 2017 میلادی حدود 43 میلیون مشترک در ایران داشته است.