رابط کاربری گلکسی نوت 9

رابط کاربری گلکسی نوت 9 احتمالا مبتنی بر ژست‌های حرکتی خواهد بود

انتظار می‌رود گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9 همانند دیگر پرچمداران سری Note سامسونگ، به کوله‌باری از ویژگی‌های نرم افزاری مجهز شود. با توجه به روی آوردن اپل و حتی گوشی‌سازان اندرویدی به رابط‌های کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی، به احتمال زیاد رابط کاربری گلکسی نوت ۹ نیز این گونه خواهد بود.

سامسونگ گلکسی نوت 9 به زودی معرفی خواهد شد. باید اعتراف کنیم همه طرفداران دنیای موبایل بابت این اتفاق خوشحال هستند. انتظار می‌رود این گوشی مملو از ویژگی‌های نرم افزاری مختلف بوده و از بهترین و قدرتمندترین سخت افزارهای روز در آن استفاده شود. به عنوان نمونه می‌توان به وجود یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که پرچمداری پرچمداران سری میت هواوی در زمینه دوام باتری را پایان خواهد بخشید.

در حجم گسترده شایعات و اخبار گوناگون منتشر شده پیرامون گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9 درباره یک نکته بسیار مهم هرگز بحث نشده است؛ رابط کاربری پرچمدار آتی سامسونگ چگونه بوده و چه تفاوتی با قبل خواهد داشت؟

بررسی رابط کاربری گلکسی نوت 9 سامسونگ

به عنوان نزدیکترین گوشی به این مدل باید از گلکسی اس 9 پلاس یاد کنیم، محصولی که انتظار می‌رود رابط کاربری گلکسی نوت 9 تا حد زیادی شبیه به رابط کاربری آن باشد. با وجود خیره‌کننده بودن ویژگی‌های مدل پلاس پرچمدار سری S سال جاری سامسونگ، در بخش نرم افزار ایراداتی به آن وارد می‌شود. به عنوان نمونه مسیریابی و جابه‌جا شدن بین قسمت‌های مختلف رابط کاربری اکسپرینس آن می‌توانست خیلی از این بهتر باشد و کمی با قبل تفاوت پیدا کند.

در تصویر زیر، دکمه‌های ناوبری گلکسی نوت 8 را مشاهده می‌کنید که بین گوشی های اندرویدی تقریبا متداول بوده و بسته به سازنده، تنها ممکن است محل قرارگیری سه دکمه بازگشت، هوم و تنظیمات (برنامه‌های اجرا شده) به صورت پیش‌فرض با یکدیگر متفاوت باشد.

گلکسی نوت 8

در دنیای موبایل، سال گذشته موارد زیادی در مقایسه با قبل تغییر پیدا کرد. به عنوان نمونه اپل به عنوان دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا، در رابط کاربری پرچمدار جدیدش ژست‌های حرکتی را به طور کامل جایگزین شیوه قبلی ناوبری کرد. کاربران در ابتدا از این تغییر گله‌مند بودند، اما با گذشت زمان و خو گرفتن به رابط کاربری جدید مبتنی بر ژست‌های حرکتی گوشی، توانستند سایر ایرادات آیفون ایکس همچون وجود یک زائده در بالای نمایشگر آن را از یاد ببرند.

بعد از اپل، سایر گوشی‌سازان مطرح دنیا نیز وارد این مسیر شدند. به عنوان نمونه گوشی وان پلاس 6 به عنوان یکی از بهترین پرچمداران اندرویدی سال جاری به رابط کاربری پشتیبانی‌کننده از ژست‌های حرکتی به صورت کامل مجهز شده است.

ژست های حرکتی

از طرفی دیگر، جایگزین شدن ژست‌های حرکتی با دکمه‌های ناوبری متداول گوشی های اندرویدی کنونی، بخشی جدایی ناپذیر از اندروید 9 به شمار می‌رود، پس به زودی در محصولات همه شرکت‌ها شاهد رابط کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی خواهیم بود. شیائومی پیش از عرضه رسمی اندروید 9 برای اعمال تغییر در نحوه مسیریابی داخل رابط کاربری گوشی هایش قدم برداشت و پشتیبانی از ژست‌های حرکتی را حتی به برخی از میان‌رده‌های جدید خود افزود.

ژست‌های حرکتی درست همانند بریدگی بالای نمایشگر، امروز تقریبا همه جا هستند، اما این دو مورد هنوز در هیچ کدام یک از گوشی های هوشمند سامسونگ مشاهده نشده است. حتی در گلکسی اس ۹ و گلکسی اس 9 پلاس نیز شاهد وجود سه دکمه ناوربری متداول اندروید به منظور جابه‌جا شدن داخل رابط کاربری هستیم، دکمه‌هایی که بعد از افزوده شدنشان به پلتفرم اندروید در سال 2011، هیچ تغییری نداشته‌اند. اما انتظار داریم به لطف اعمال تغییرات مهم در رابط کاربری گلکسی نوت 9 این روال تغییر پیدا کند.

پیش‌بینی می‌کنیم همه گوشی‌سازان گزینه‌ای را به منظور بازگشت به دکمه‌های ناوبری مرسوم در گوشی های هوشمندشان در نظر بگیرند. به این ترتیب اگر کاربری بعد از چند ماه کار با ژست‌های حرکتی، خو گرفتن به آن‌ها را دشوار دید، می‌تواند همچنان به شیوه سنتی درون رابط کاربری گوشی به گشت و گذار بپردازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اخه جاسوسی برا کی
    چه دل خوشی داریا مگه الکیه

  2. دیگ سامسونگم زیادی داره رابط کاربریشو گنده میکنه چیه باو مسخره بازی

  3. حتما اینجوری سنوسری چیزی فعال میشه جاسوسی میکنه