محدود کردن کاربران در ویرایش برگه وردپرس

محدود کردن کاربران در ویرایش برگه وردپرس ؛ آموزش پیشرفته وردپرس قسمت بیستم

در این بخش از مجموعه آموزش‌ پیشرفته وردپرس نحوه محدود کردن کاربران در ویرایش برگه وردپرس را با کمک افزونه Capability Manager Enhanced آموزش خواهیم داد.

به طور پیش‌فرض کاربران در نقش ویرایشگر (Editor) می‌توانند هر پست و برگه‌ای را ویرایش کنند. با این حال شاید مایل باشید ویرایشگر را از ویرایش برخی از صفحات محدود کنید.

محدود کردن کاربران در ویرایش برگه وردپرس

محدود کردن کاربران در ویرایش برگه وردپرس

وردپرس دارای یک سیستم نقش کاربر و دسترسی‌های آن است. این امر به شما اجازه می‌دهد تا کاربران را در نقش‌های مختلف به وردپرس اضافه کنید. هر نقش کاربر دارای قابلیت‌ها و دسترسی‌های متفاوتی است. یکی از این نقش‌ها، نقش ویرایشگر (Editor) بوده که می‌تواند تمامی پست‌ها و برگه‌های وب‌ سایت شما را ویرایش کند.

ساختار بسیاری از سایت‌های وردپرس به گونه‌ای است که ویرایشگران معمولا مسئول محتوایی مانند مقالات و پست‌های وبلاگی هستند. برگه‌ها معمولا صفحات ایستایی هستند که اغلب تغییر نمی‌کنند و برای نمایش اطلاعاتی مانند «درباره ما» و «تماس با ما» استفاده می‌شوند. برای محدود کردن کاربران در ویرایش برگه وردپرس می‌بایست قابلیت‌های نقش ویرایشگر را در سایت دست‌کاری کنید.

گام اول – دست‌کاری نقش ویرایشگر در وردپرس

اولین کاری که می‌بایست انجام دهید نصب و فعال‌سازی افزونه Capability Manager Enhanced است. برای پی بردن به چگونگی انجام این کار می‌توانید مقاله آموزشی «نصب افزونه در وردپرس» را مطالعه کنید.

پس از فعال‌سازی باید وارد منوی کاربران (Users) و سپس Capabilities شده تا به تنظیمات افزونه دسترسی پیدا کنید.

محدود کردن کاربران در ویرایش برگه وردپرس

در ادامه در کادر Select Role to View/Edit گزینه Editor را انتخاب کرده و بر روی دکمه Load کلیک کنید. پس از آن مجوزها و قابلیت‌های نقش کاربری ویرایشگر مشاهده می‌شود.

محدود کردن کاربران در ویرایش برگه وردپرس

در این مرحله چک‌مارک گزینه‌های Edit Others و Delete Others را برای برگه‌ها بردارید. با این کار نقش کاربری ویرایشگر نمی‌تواند برگه‌های ایجاد شده توسط دیگر کاربران را تغییر دهد و یا آن‌ها را حذف کند.

محدود کردن کاربران در ویرایش برگه وردپرس

بر روی دکمه Save Changes کلیک کرده تا تنظیمات اعمال شوند. اکنون ویرایشگران قادر نیستند برگه‌هایی را که ایجاد یا منتشر نکرده‌اند، ویرایش کنند.

همچنین می‌توانید این کار را با رفتن به بخش «برگه‌ها» و زیرشاخه «همه برگه‌ها» و با کلیک بر روی منوی کشویی، همه برگه‌ها انجام دهید.

محدود کردن کاربران در ویرایش برگه وردپرس

با این کار می‌توانید نویسنده تمام برگه‌های ایجاد شده را تغییر دهید. به عنوان کاربر مدیر (Administrator)، خود را به عنوان نویسنده تمامی برگه‌ها و یا کاربر دیگری با نقش کاربر مدیر، اختصاص دهید.

محدود کردن کاربران در ویرایش برگه وردپرس

برای ذخیره تغییرات بر روی دکمه Update کلیک کنید.

گام دوم – اجازه دادن به ویرایشگران برای ویرایش برگه‌های خاص

تاکنون توانستیم ویرایشگران را برای تغییر تمامی برگه‌ها محدود کنیم. اما این افزونه می‌تواند ویرایشگران را قادر به ویرایش برگه‌هایی خاص کند. برای این کار بر روی گزینه Screen Options واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و مطمئن شوید گزینه Author (نویسنده) انتخاب شده باشد.

محدود کردن کاربران در ویرایش برگه وردپرس

حال پنجره را به سمت پایین اسکرول کرده و کاربری را که می‌خواهد برگه را ویرایش کند انتخاب کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات نیاز است که بر روی دکمه Update کلیک کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*