ایرباد سامسونگ گلکسی بادز

بررسی ایرباد سامسونگ گلکسی بادز – Samsung Galaxy Buds

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز (Samsung Galaxy Buds) یکی از بهترین محصولات در این دسته‌بندی است. در این مطلب با بررسی ایرباد سامسونگ، به ویژگی‌های آن پی برده و قابلیت‌هایش را با محصولات پیشین مقایسه می‌کنیم.

ایرفون‌های وایرلس واقعی، محصولاتی فوق‌العاده هستند. آن‌ها سبک بوده و دردسر سر و کله زدن با سیم‌های مزاحم، که دائما درون هم گره می‌خورند، را از بین برده‌اند. آن‌ها همچنین به طور کامل داخل گوشی فرو رفته و به راحتی و با هر تکانی از آن به بیرون پرتاب نمی‌شوند، به همین دلیل برای گوش دادن به موسیقی حین ورزش کردن نیز ابزارهایی ایده‌آل تلقی می‌شوند. در حال حاضر، یکی از بهترین محصولات در این دسته‌بندی ایرباد سامسونگ گلکسی بادز است.

سامسونگ در سال 2016، به وسیله معرفی ایرباد گلکسی آیکان ایکس به جمع تولیدکنندگان ایرباد پیوست. این گجت پوشیدنی قابلیت‌های خوبی داشت، اما در برخی زمینه‌ها همچون دوام باتری ضعیف عمل می‌کرد. نسل دوم ایرباد آیکان ایکس، دو سال بعد معرفی شد. این محصول از نظر عمر باتری پیشرفت‌هایی به خود دیده بود، اما همچنان در مقایسه با سایر ایربادهای موجود در بازار حرف‌های زیادی برای گفتن نداشت و به همین دلیل فروش خوبی را تجربه نکرد.

بررسی ایرباد سامسونگ گلکسی بادز

سومین نسل ایرباد سامسونگ گلکسی بادز به تازگی معرفی شده است. در این مطلب قصد داریم به وسیله بررسی آن‌ در دسته‌بندی‌های مختلف، ارزش خرید آن به جای دیگر ایربادهای موجود در بازار را مشخص کنیم.

طراحی و راحتی در استفاده

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز

در گلکسی بادز، سامسونگ از فرمولی آشنا استفاده کرده است. طراحی آن‌ به نحوی است که برای جا دادن داخل گوش، کمی باید ایرباد را به طرفین بچرخانید. خوشبختانه بخش لاستیکی، که درون کانال گوش کاربر قرار می‌گیرد، قابل تعویض است، به همین دلیل می‌توان بر اساس ابعاد گوش خود، آن را تغییر داد. سه ابعاد مختلف از این پلاستیک درون جعبه به صورت پیش‌فرض وجود دارد.

انتخاب صحیح پلاستیک درون گوشی ایرباد سامسونگ گلکسی بادز نه تنها روی راحتی استفاده از آن، بلکه روی کیفیت صوت نیز تاثیر خواهد گذاشت، به همین دلیل بهتر است هر سه سایز را آزمایش کرده و در نهایت بسته به بهترین تجربه دریافت شده، یکی را انتخاب کنید.

در آن سو، باله‌های پلاستیکی کمی به لاله گوش فشار آورده و اصطکاک کمی ایجاد می‌کنند. خوشبختانه این باله‌ها نیز به خاطر تعدد آن‌ها بر اساس ابعاد داخل جعبه، قابل تعویض هستند.

حین تست ایرباد سامسونگ گلکسی بادز هرگز حس بیرون افتادن وسیله به بیرون از گوش را تجربه نمی‌کنید، مگر این که جنبش‌هایی بسیار غیر عادی داشته باشید. این گجت پوشیدنی سبک بوده و قرارگیریش داخل گوش برای چند ساعت، کاربر را خسته نخواهد کرد.

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز

سبک بودن ایرباد سامسونگ گلکسی بادز سبب می‌شود در زمانی که روی کاری مترکز شده‌اید، وجود آن درون گوشتان را به کلی فراموش کنید! با این حال، در صورت انجام فعالیت‌های بدنی شدید همچون دویدن، بیشتر از قبل حضور ایرباد درون گوش خود را احساس خواهید کرد. از آنجایی که گلکسی بادز، توانایی خوبی برای مقاومت در برابر نفوذ آب ندارد، بهترین گزینه‌ برای ورزشکاران محسوب نمی‌شود، مگر این که تصمیم داشته باشید حین ورزش‌های آبی، قید گوش دادن به موزیک را بزنید.

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز در سه رنگ مشکی، سفید و زرد روشن عرضه می‌شود. رنگ زرد آن از صدها متر آن طرف‌تر قابل رویت است، به همین دلیل اغلب کاربران ابتدا رنگ سفید و سپس مشکی این ایرباد را ترجیح می‌دهند.

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز

در زمان عدم نیاز به استفاده از ایرباد می‌توانید آن را درون کیف مخصوص کوچک طراحی شده برای آن حمل کنید. داخل این جعبه کوچک، یک باتری قرار دارد، به همین دلیل نقش شارژر را نیز برای گلکسی بادز ایفا می‌کند. به لطف آهنربای تعبیه شده داخل جعبه، هر دو قسمت ایرباد به طور کامل سر جایشان قرار می‌گیرند. به این ترتیب ارتباط آن‌ها با ترمینال‌های شارژر به خوبی برقرار خواهد شد. این یکی از مشکلات نسل دوم ایرباد آیکان ایکس حین شارژ شدن بود و اکنون برطرف شده است.

جعبه نگهدارنده ایرباد سامسونگ گلکسی بادز از کیف ایرپادز اپل بزرگتر است، اما در مقایسه با کیف بسیاری از ایربادهای بازار ابعاد کوچکتری دارد. با مشاهده تصاویر بالا و مقایسه ابعاد آن با گلکسی اس 10 پلاس، به خوبی قادر به درک اندازه کیف گلکسی بادز خواهید بود.

اتصالات گلکسی بادز

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز

به طور کاملا طبیعی، بهترین تجربه استفاده از ایرباد سامسونگ گلکسی بادز را حین اتصال آن به یک گوشی ساخت دست سامسونگ دریافت خواهید کرد. حین این بررسی گلکسی بادز، از یک گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس استفاده شد. اتصال گوشی به ایرباد خیلی سریع صورت می‌گیرد. بعد از باز کردن در جعبه نگهدارنده، گوشی خیلی سریع در محدوده بودن آن را تشخیص داده و از کاربر درباره تمایل یا عدم تمایل به منظور وصل شدن به این پخش‌کننده، سوال می‌کند.

به لطف پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.0، محدوده تحت پوشش بسیار بالا است. در محیط باز، تا پیش از افزایش فاصله بین گوشی و ایرباد به بیشتر از 37 متر، هیچ تغییری در کیفیت صوت ایجاد نشد. همچنین به لطف استفاده از پنجمین نسل استاندارد بلوتوث، قدرت سیگنال‌ها به حدی است که عبورشان از میان یک دیوار، تغییری در کیفیت صوت نهایی دریافت شده ایجاد نکند. به همین دلیل حین مکالمه یا گوش دادن به موسیقی، در حالی که گوشی در اتاقی دیگر قرار دارد، اختلالی بروز نخواهد کرد.

وقتی ایرباد سامسونگ گلکسی بادز را به یک لپ تاپ، که از بلوتوث نسخه 4.1 پشتیبانی می‌کند متصل کردیم، محدوده تحت پوشش در محیط باز اداره، به 6 متر کاهش پیدا کرد! پس کیفیت صوت و محدوده پوشش‌دهی، ارتباط کاملا مستقیمی با دستگاه متصل‌شونده به ایرباد دارد، به همین دلیل در انتخاب یک گوشی هوشمند برای استفاده در کنار گلکسی بادز دقت کنید.

حین استفاده از گوشی های سایر برندها به جز سری Galaxy سامسونگ، برای دسترسی به ویژگی‌های حرفه‌ای و تنظیمات ایرباد، مجبور به دانلود و نصب یک نرم افزار جداگانه هستید. به عنوان نمونه‌ای از این تنظیمات می‌توان به کنترل صدای محیط اشاره کرد. به خاطر عدم وجود اپلیکیشن آی او اس ایرباد سامسونگ گلکسی بادز امکان دسترسی به قابلیت‌ها و تنظیمات ایرباد سامسونگ حین اتصال آن به یک آیفون یا آیپد وجود ندارد. به جز این محدودیت، ایراد دیگری حین اتصال گلکسی بادز به یک دستگاه آی او اسی وجود ندارد.

عملکرد و کنترل

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز

اپلیکیشن اندرویدی ایرباد سامسونگ گلکسی بادز ابزاری است که از طریق آن، کنترل صدای محیط برای کاربر میسر می‌شود. با استفاده از این ویژگی، می‌توان به وسیله میکروفون داخلی ایرباد، میزان صدای وارد شده از محیط به گوش را کنترل کرد. به این ترتیب در زمان رد شدن از خیابان یا صحبت با فردی دیگری، نیازی به بیرون آوردن ایرباد از گوش نخواهد بود و می‌توان صدای محیط را به راحتی دریافت کرد. در صورت عدم اجازه به وارد شدن صدای محیط به گوش، درون موسیقی غرق خواهید شد.

متاسفانه استفاده از حالت پخش صدای محیط (Ambient Sound) بهترین تجربه ممکن نیست. بعد از فعال‌سازی آن، به سختی خواهید توانست صدای اطراف را از موزیک تشخیص بدهید. به عنوان نمونه، بعد از فعال‌سازی Ambient Sound، حین رد شدن از خیابان، صدای بوق ماشین‌ها را خواهید شنید، اما صدای موتور یک خودرو که از کنارتان عبور می‌کند، درک نخواهد شد، مگر این که پخش موزیک را به طور کامل قطع کنید. به این ترتیب ایمنی که قرار بود با فعال‌سازی حالت پخش صدای محیط فراهم شود، عملا حاصل نشده است.

حالت Ambient Sound را می‌توان با نگه داشتن انگشت روی هر یک از دو بخش ایرباد سامسونگ گلکسی بادز به صورت موقتی غیر فعال کرد. با فعال‌سازی، شنیدن صدای افراد پیرامون امکان‌پذیر خواهد شد، اما مشکل اینجاست که بعد از پاسخ دادن، صدایتان در گوش می‌پیچد!

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز

کناره‌های ایرباد سامسونگ گلکسی بادز به لمس حساس هستند. یک مرتبه لمس آن‌ها پخش موزیک را متوقف خواهد کرد. به وسیله دو مرتبه یا سه مرتبه لمس پشت سر هم ایرباد، به ترتیب به موزیک بعدی یا قبلی جابه‌جا می‌شوید. البته پشتیبانی از این دستورات لمسی، بهتر از نبود آن‌ها است، اما انتظار داشتیم سامسونگ بیشتر روی دقت سنسورهای ایرباد خود کار می‌کرد. در برخی مواقع، دو ضربه به منزله یک ضربه و یک ضربه، به منزله عدم لمس ایرباد تلقی می‌شود، به همین دلیل دستوری غیر دلخواه صادر خواهد شد.

نکته دیگر اینجاست که ضربه زدن به ایرباد، حس خوبی به شما منتقل نخواهد کرد، چرا که در هر مرتبه احساس می‌کنید در حال ضربه زدن به پرده گوشتان هستید!

می‌توان مشخص کرد با لمس طولانی مدت ایرباد سامسونگ گلکسی بادز چه اتفاقی رخ بدهد. علاوه بر فعال‌سازی حالت پخش صدای محیط، می‌توان از طریق اپلیکیشن مشخص کرد در صورت نگه داشتن انگشت به جای ضربه زدن، امکان کنترل حجم صدا یا فراخوانی دستیار مجازی گوشی فراهم شود. این دستیار می‌تواند سامسونگ بیکسبی یا گوگل اسیستنت باشد. در آن واحد، امکان دسترسی به یکی از این قابلیت‌ها به وسیله نگه داشتن انگشت روی ایرباد، میسر است.

کیفیت صوت

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز

کیفیت صوت پخش شده توسط ایرباد سامسونگ گلکسی بادز خوب و قابل قبول است. البته نمی‌توان آن را با بهترین هدفون‌های داخل گوشی و حتی هدست سیمی عرضه شده به صورت پیش‌فرض همراه گلکسی اس 10 مقایسه کرد، اما انتظارات بسیاری از کاربران را برآورده می‌کند.

در زمان افزایش حجم صدا، صوت از حالت طبیعی خارج می‌شود، اما حجم صدا در حالت عادی به حدی است که به افزایش آن تا آخرین میزان ممکن نیازی پیدا نخواهید کرد. میزان بیس نیز قابل قبول است، اما آن چنان قدرتمند نیست. به صورت پیش‌فرض، پنج اکوالایزر وجود دارد، اما بر اساس تجربه ما، فقط گزینه Dynamic ارزش استفاده دارد! حین استفاده از ایرباد سامسونگ گلکسی بادز، به بیرون درز کردن صوت یک معضل نخواهد بود.

حین برقراری مکالمه به وسیله ایرباد سامسونگ گلکسی بادز هیچ ایرادی به آن وارد نیست. میکروفون‌های ایرباد قادرند به خوبی صدای کاربر را دریافت کنند و صدای کاربر آن سوی تماس نیز خیلی شفاف شنیده می‌شود.

حین تماشای فیلم، تاخیری بین صوت و فریم‌های ویدیو مشاهده نشد. حداقل می‌توان گفت در صورت وجود تاخیر در پخش صدا، این میزان اصلا قابل درک نیست. با این حال حین اجرای بازی، تاخیر پخش صدا کمی قابل توجه است.

عمر باتری ایرباد سامسونگ گلکسی بادز

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز

سامسونگ مدعی است با یک مرتبه شارژ گلکسی بادز، می‌توانید برای 6 ساعت از آن استفاده کنید. به لطف باتری تعبیه شده داخل جعبه نگهدارنده ایرباد، همیشه یک پاور بانک مخصوص این گجت پوشیدنی را همراه خواهید داشت.

البته، دوام باتری به فاکتورهای مختلفی همچون حجم صدا، مدت زمان استفاده از ایرباد برای برقراری تماس و مدت زمان فعال‌سازی حالت پخش صدای محیط بستگی دارد. با این حال، در هر صورت حدود 5 ساعت می‌توانید به دور از شارژر، از ایرباد سامسونگ گلکسی بادز استفاده کنید.

حین تست دریافتیم بعد از استفاده از ایرباد برای چند ساعت به صورت روزانه طی سه روز، رفته رفته شارژ باتری کیف نگهدارنده در حال اتمام است، در حالی که باتری خود ایرباد نزدیک به 80 درصد شارژ داشت.

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده ایرباد سامسونگ گلکسی بادز در زمینه باتری، امکان شارژ کردن جعبه نگهدارنده آن به صورت بی‌سیم است. از آنجایی که گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس از قابلیت Wireless PowerShare پشتیبانی کرده و به همین دلیل قادر هستند دیگر گجت‌ها را به صورت بی‌سیم شارژ کنند، در صورت در اختیار داشتن این دو گوشی، عملا از همراه داشتن شارژر گلکسی بادز بی‌نیاز خواهید شد؛ همواره جعبه نگهدارنده را به وسیله گوشی خود شارژ کرده و ایرباد را نیز به وسیله کیف آن شارژ می‌کنید! به همین سادگی! شارژ صفر تا 100 کیف ایرباد سامسونگ گلکسی بادز به وسیله سامسونگ گلکسی اس 10 چیزی حدود 3 ساعت زمان می‌برد.

نتیجه‌گیری

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز

در نسل قبلی ایرباد سامسونگ، سازنده تلاش کرده بود به وسیله ارائه قابلیت‌هایی همچون مانیتور ضربان قلب، توجه کاربران را به خود جلب کند. بدون شک این قابلیت با وجود کاربردی بودن، چیزی نیست که کاربران از یک ایرفون انتظار داشته باشند و آن را از یک ساعت هوشمند یا دستبند سلامتی طلب می‌کنند!‌ به همین دلیل غول کره‌ای، در توسعه ایرباد سامسونگ گلکسی بادز به قابلیت‌های پایه‌‌ای مربوط به پخش صوت پایبند ماند.

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز داخل گوش راحت بوده و ظاهر جالبی دارد. دوام باتری مناسب و محدوده تحت پوشش بسیار بالا حین اتصال به دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از بلوتوث نسخه 5.0، از دیگری ویژگی‌های مهم آن به شمار می‌روند. کیفیت صوت می‌توانست از این نیز بهتر باشد، اما همچنان عقیده داریم بیشتر کاربران از شنیدن موسیقی به وسیله ایرباد سامسونگ گلکسی بادز لذت خواهند برد. پیشنهاد می‌کنیم از این وسیله حتما در کنار گوشی های سامسونگ، مخصوصا جدیدترین مدل‌ها، استفاده کنید.

بهتر است بیشتر کاربرد را در نظر بگیریم. ایرباد، وسیله‌ای برای گوش دادن به موسیقی یا برقراری مکالمه به راحت‌ترین شکل ممکن است. اگر فردی مایل به گوش دادن به موسیقی با کیفیت، حجم صدا و بیس بسیار بالا است، باید هدست‌های روی گوشی برندهایی همچن بیتس را به وی پیشنهاد کرد!

با توجه به قابلیت‌های ایرباد سامسونگ، قیمت 130 دلاری آن معقول به نظر می‌رسد. اگر از آن در کنار سامسونگ گلکسی اس 10 یا گلکسی اس 10 پلاس استفاده کنید، علاوه بر دریافت بهترین کیفیت صوت ممکن، به لطف عدم نیاز به حمل شارژر ایرباد، آسودگی بیشتری خواهید داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام واقعا متاسفم برا همچین برندی که همچین جنس اشغالی رو داده تو بازار اونو با این قیمت.بنده یک ماه پیش ایرباد خریدم دیروز متوجه شدم گوش سمت راست کانکت نمیشه.هر کاری کردم تنظیماتشو ریست کردم با دستمال تمیز کردم داکت رو ولی نشد ک نشد.داکتم رو فول شارژ میکنم و بعد فقط گوشی سمت راستم که مشکل داره رو میذارم توی جعبه و میذارم یه گوشه یهک روز بعد میام نگاه میکنم میبینم شارژ داکت کلا صفر شده.برق دزدی داره جریان می‌کشه انگار😂😂.از حرصم دیگه نمیدونم چی بگم واقعا نخرید اشغاله اشغال،مطمئن باشید هر کی از این محصول بخره چهار روز دیگه این مشکل یا شبیه این براش پیش میاد .ما که پولمونو انداختیم تو اشغال شما نندازید.حرف اخر،خاک تو سرشون که همچین محصولی رو با چنین کیفیتی روانه ی بازار کردن و هیچ کس هم جواب گو نیست.از گارانتی هم نگین ک فحش میدم