عرضه خودرو

کاهش عرضه خودرو به بازار ؛ ترفند خودروسازان برای افزایش قیمت

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران با انتقاد از عملکرد خودروسازان گفت کاهش عرضه خودرو به بازار یکی از ترفندهای همیشگی خودروسازان ایرانی برای افزایش قیمت یا پیش فروش محصولاتشان است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران در یک مصاحبه رادیویی اظهار کرد کاهش عرضه خودرو به بازار یکی از ترفندهای همیشگی خودروسازان داخلی برای افزایش قیمت محصولاتشان است و با این کار باعث می‌شوند مردم به خرید خودروهای داخلی با قیمت بالاتر هجوم بیاورند. در حال حاضر خودروسازان ایرانی محصولات خود را به صورت قطره‌چکانی به بازار عرضه می‌کنند و بازار خودروهای داخلی نیز متلاطم شده و شاهد رشد قیمت خودرو به صورت نجومی هستیم.

آرامش بازار در گرو عرضه خودرو به صورت مناسب است

موتمنی در ادامه بیان کرد خوشبختانه بازار خودروهای وارداتی به دلیل تشدید نظارت‌ها به ثبات و آرامش نسبی رسیده است و ثبات و آرامش بازار خودروهای داخلی هم در گرو عرضه خودرو به بازار به صورت مناسب و با نظارت کافی مسئولان است. وی افزود نمایندگان مجلس در هفته گذشته تصمیم گرفتند که دیگر شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای زیر 45 میلیون تومان دخالت نکند و به این ترتیب به افزایش قیمت خودرو چراغ سبز نشان دادند. بازار خودرو نیز به این اتفاق واکنش نشان داد و شاهد رشد قیمت خودروهای داخلی در بازار کشور بودیم.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران با تاکید بر این که کاهش عرضه خودرو یکی از ترفندهای همیشگی شرکت های خودروسازی برای افزایش قیمت یا پیش فروش خودروهاست، گفت خودروسازان با این روش علاوه بر ایجاد اختلاف فاحش بین قیمت کارخانه و بازار آزاد، موجب هجوم مردم به خرید خودروها با قیمت‌های بالاتر می‌شوند.