حالت ذخیره نیروی اندروید

آموزش استفاده از حالت ذخیره نیروی اندروید

حالت ذخیره نیروی اندروید (Battery Saver Mode) بر روی تمامی سیستم عامل‌های این پلتفرم از اندروید 5 لالیپاپ و به بعد وجود دارد. در این مطلب با آموزش نحوه استفاده از حالت ذخیره نیروی اندروید و بررسی مزایای آن، به دلیل وجود این ویژگی در سیستم عامل‌های موبایل گوگل پی خواهیم برد.

کاربران اندروید 4 و به قبل که حالت ذخیره نیروی اندروید در سیستم عامل آن‌ها وجود ندارد، باید از طریق دنبال کردن ترفندهای کاهش مصرف باتری به فکر راهی به منظور افزایش دوام باتری گوشی یا تبلت خود باشند. اما در سیستم عامل‌های منتشر شده بعد از آن، در دل این بستر نرم افزاری ویژگی‌ نهفته شده که تاثیر قابل توجهی بر روی کاهش میزان مصرف باتری گوشی دارد.

حالت ذخیره نیروی اندروید در واقع در زمانی فعال می‌شود که اورژانسی بودن وضعیت به اطلاع سیستم عامل می‌رسد! با رسیدن میزان شارژ باقی مانده به یک درصد از پیش تعیین شده مثلا 15 یا 5 درصد، این حالت فعال شده و اعمالی در پس‌زمینه و همچنین پیش روی کاربر، به منظور کاهش مصرف انرژی و سر پا نگه داشتن گوشی، صورت می‌گیرند. ایده اصلی این است که با وجود کاهش شدید شارژ باقی مانده، تا جای ممکن گوشی را روشن نگه داشت.

حالت ذخیره نیروی اندروید

برای رسیدن به این هدف، حالت ذخیره نیروی اندروید عملکردهای دستگاه را به حداقل رسانده و بیشتر فرآیندها و اعمالی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند را به طور کامل متوقف می‌کند. به عنوان نمونه از همگام‌سازی داده‌های شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ ایمیل جلوگیری شده و در کنار کاهش شدت ویبره گوشی، از استفاده برنامه‌ها از ردیابی جی پی اس جلوگیری می‌شود.

ممکن است به نظر اعمال بالا تاثیر چندانی بر روی مصرف انرژی نداشته باشند، اما بررسی دائمی و همیشگی وضعیت به منظور همگام‌سازی داده‌های اپلیکیشن‌های مبتنی بر اینترنت همچون پیام رسان‌ها و مخصوصا ردیابی گوشی از طریق جی پی اس، جزو پرمصرف‌ترین اعمالی است که در گوشی های هوشند صورت می‌گیرند. اگرچه با فعال‌سازی حالت ذخیره نیروی اندروید سرعت دستگاه کمی کاهش پیدا کرده و علاوه بر کم شدن نور صفحه نمایش، برخی اقدامات به ظاهر مهم در پس‌زمینه متوقف می‌شوند، اما در عوض گوشی روشن باقی می‌ماند تا در شرایط اضطراری قادر به استفاده از آن باشید.

تنظیم و فعال‌سازی حالت ذخیره نیروی اندروید

  • وارد اپلیکیشن تنظیمات شوید
  • به گزینه Battery وارد شوید
  • گزینه Battery Saver را انتخاب کنید

در حالت کلی، نحوه تنظیم حالت ذخیره نیروی اندروید به صورت دلخواه وجود نداشته و فقط می‌توان آن را روشن و یا خاموش کرد، اما در سیستم عامل‌های جدیدتر گزینه‌ای به منظور انتخاب درصد اضافه شده است. به عبارت دیگر می‌توان از بین چند گزینه مشخص تعیین کرد با رسیدن شارژ به چه میزان، این حالت فعال شود. بعد از اتصال گوشی به برق، حالت ذخیره نیروی اندروید به صورت خودکار غیر فعال خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم حتی با وجود داشتن یک پاوربانک همیشه همراه، هرگز حالت ذخیره نیروی اندروید را کنار نگذارید. ممکن است در زمانی حساس، که همراه آوردن منبع بزرگ نیرو را فراموش کرده‌اید، روشن ماندن گوشی فقط برای یک دقیقه بیشتر برایتان اهمیت پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تو این چندسالی ک از گوشیم استفاده کردم هی میدیمش ها ولی واقعا نفهمیدم اصا تاثیری داره یا نه

  2. به چ دردی یخوره اخه

  3. خب کاری نداره که از روی نوار تاچ بالا فعالش میکنیم