فولکس واگن تیگوان

فراخوان 700 هزار خودرو فولکس واگن تیگوان و توران به دلیل نقص فنی

کمپانی فولکس واگن بیش از 700 هزار خودرو مدل فولکس واگن تیگوان و توران را به دلیل نقص فنی در نوار روشنایی روی سقف به نمایندگی‌های رسمی خود فراخوانده است. این دومین فراخوان بزرگ خودرو Tiguan است.

فولکس واگن به خاطر نقص سیستم روشنایی روی سقف اتومبیل های مدل تیگوان و توران، فراخوان جهانی را ارسال کرده است. این اطلاعات توسط مجله آلمانی Kfz-Betrieb در روز دوشنبه به انتشار رسیده است. به نقل از رسانه ها، رطوبت می‌تواند باعث یک اتصال کوتاه در نوار LED روی سقف شده و گرمای به وجود آمده باعث اتصالات تعبیه شده بر روی سقف خواهد شد. در برخی موارد این می‌تواند حتی منجر به آتش سوزی خودرو شود. البته این اطلاعات رسما توسط خود کارخانه تولیدکننده تایید نشده است، اما Kfz-Betrieb از یک سخنگوی فولکس واگن چنین سوالی را پرسیده است.

گزارش شده است که جمعا 700 هزار خودرو فولکس واگن تیگوان و توران واجد شرایط این فراخوان جهانی هستند و از این بین تنها 52 هزار قطعه در خود آلمان به فروش رفته است. بسیاری از خودروهای مذکور در قاره سبز هستند، اما در برخی از کشورهای آسیایی نیز در حال تردد هستند. لازم به ذکر است که فراخوان فولکس واگن در ارتباط با خودروهای مدل SUV و MPV ساخته شده قبل از 5 جولای (14 تیر ماه) سال جاری است.

به نظر می‌رسد سازنده هنوز موفق نشده راهی برای حل این مشکل به وجود‌آمده پیدا کند. به گفته‌ی سخنگوی فولکس واگن، این کمپانی در حال کار بر روی آن و آزمایش راه حل‌های ممکن است. صاحبان خودروهای تحت شعاع قرار گرفته می‌توانند همچنان از اتومبیل های خود استفاده کنند، اما آن‌اه باید به خوبی از سقف پانورامیک خودرو خود مراقبت کنند. اگر منوجه علائمی از یک اتصال کوتاه شدند، به طور مثال نور روشنایی روی سقف عمل نکرد، آن‌ها فورا باید خودرو را متوقف کرده و باتری را خارج کنند.

دومین فراخوان بزرگ فولکس واگن تیگوان

نسل فعلی فولکس واگن تیگوان در اوایل سال گذشته بود که با مشکلات کیسه هوا و کمربندهای ایمنی مواجه شده بود. اکثر خودروهای مدل 2017 به نظر می‌رسد که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و سال خوبی برای صنعت خودروسازی نبوده است! در اوایل ماه جاری میلادی بود که گزارش شد فولکس واگن ممکن است مجبور به فراخواندن بیش از 124 هزار خودرو الکتریکی و پلاگین هیبریدی استفاده کننده از یک نوع فلز سرطان زا در سیستم شارژشان شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. فلز سرطان زا؟ یکی منو توجیه کنه

  2. بخاطر یه مشکل ساده به راحتی فراخوان دادن اینجا ماشین کلا از اول مشکله

  3. باز دمشون گرم فراخان میدن

  4. فقط توی ایران نیست که این چیزا پیش میاد

  5. چیزی که عوض داره گله نداره