سرورهای گوگل

گوشی اندرویدی و یا آی او اسی شما دائما با سرورهای گوگل در ارتباط است

سرورهای گوگل به طور دائمی مشغول دریافت داده‌هایی از کاربران هستند. اگرچه حتی گوشی های آی او اسی نیز به طور دائمی داده‌هایی را برای سرورهای گوگل می‌فرستند، اما تعداد دفعات این رخداد برای یک گوشی اندرویدی بسیار بیشتر است.

بر اساس یک مقاله تحقیقاتی پروفسور داگلاس اشمیت (Douglas Schmidt) از دانشگاه واندربیلت، میزان داده‌ ارسال شده به سرورهای گوگل توسط یک گوشی اندرویدی آماده به کار، در مقایسه با میزان داده‌‌ ارسال شده به سرورهای شرکت حین آماده به کار بودن یک گوشی آیفون، 10 برابر بیشتر است. این تحقیق زمانی آغاز شد که به خاطر ادعای دروغ گوگل پیرامون نحوه کار کردن سیستم ضبط تاریخچه فعالیت‌ها و ردیابی موقعیت شرکت، شاهد ثبت چندین شکایت علیه آن بودیم.

ارتباط دائمی ما با سرورهای گوگل!

بعد از این اتفاق‌ها، گوگل صفحه Help وب سایتش را به‌روزرسانی و به طور دقیق اعلام کرد داده‌های مربوط به موقعیت جغرافیایی کاربران چگونه ارسال می‌شوند. بر اساس نتایج تحقیق پروفسور داگلاس اشمیت، یک گوشی اندرویدی که مرورگر گوگل کروم بر روی آن نصب بوده و در پس‌زمینه فعالیت می‌کند، در 24 ساعت روز نزدیک به 340 مرتبه داده‌هایی مربوط به موقعیت جغرافیایی کاربر را به سرورهای شرکت ارسال می‌کند. به عبارت دیگر، در هر ساعت 14 مرتبه داده‌هایی از گوشی هوشمند شما ارسال می‌شوند. این در مقایسه با میزان داده‌ای که مرورگر سافاری در زمان آماده به کار بودن آیفون به سرورهای گوگل ارسال می‌کند 50 برابر بیشتر است.

سرورهای گوگل

اگر کاربری به طور دائم مشغول استفاده از گوشی آیفون خود نباشد، مرورگر سافاری داده‌ چندانی به سرورهای گوگل ارسال نخواهد کرد. البته، اختلاف بین حجم نهایی داده ارسال شده توسط یک گوشی اندرویدی و یا آی او اسی آن چنان زیاد نیست. به عبارت دیگر، اگرچه تعداد دفعات ارسال داده به سرورهای گوگل توسط یک گوشی آیفون پایین است، اما در همین تعداد مرتبه حجم بالاتری از داده را ارسال می‌کند. یک گوشی اندرویدی 4.4 مگابایت داده به سرورهای این غول دنیای اینترنت ارسال می‌کند که به جای 50 برابر، تنها 6 برابر از حجم داده روزانه ارسال شده توسط یک آیفون به گوگل بیشتر است.

نکته نگران‌کننده اینجاست که ارسال داده به سرورهای گوگل در زمان عدم استفاده از دستگاه رخ می‌دهد و از طرفی می‌دانیم امروز نزدیک به دو میلیارد نفر از دستگاه‌های قدرت گرفته از سیستم عامل‌های مختلف پلتفرم موبایل گوگل استفاده می‌کنند.

این شرکت با به دست آوردن داده‌ زیاد از هر کاربر به علاقه آن پی برده و تبلیغات را بر اساس سلیقه هر فرد نشان می‌دهد. بررسی دائمی موقعیت جغرافیایی به سرورهای گوگل، مشخص می‌کند در هر لحظه مشغول راه رفتن و یا دویدن بوده و یا درون اتوبوس و هواپیما قرار دارید! گوگل همه جا با شماست!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. البته تا وقتی اتصال اینترنت داشته باشین میتونه ارسال بشه و وقتی نداشته باشین امکانش نیست، حداقل میدونیم گوگل کاری نداره و مثل پیام رسان های ایرانی جاسوسی مونو نمیکنه

  2. واقعا متاسقم براش از گوگل دیگ توقع نداشتیم

  3. فهمیدنش چیزیو عوض نمیکنه که .کاری از دستمون بر نمیاد
    نخایم هم مجبوریم از گوگل استفاده کنیم

  4. مال اینه همه با نت گوگول در ارتباط است

  5. خب باشه چ فرقی داره

  6. ما از کجا باید بفهمیمیم؟؟