GeForce RTX 2080 Ti HOF

کمپانی گلکس از کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti HOF رونمایی کرد

گلکس یک کمپانی هنگ کنگی و فعال در زمینه ساخت سخت افزارهای کامپیوتری است. پس از معرفی کارت گرافیک و پرداشگر گرافیکی GeForce RTX 2080 Ti از سوی انویدیا، گلکس نیز اقدام به معرفی نمونه شخصی‌سازی شده خود از این کارت به نام GeForce RTX 2080 Ti HOF کرد.

واژه HOF کوتاه شده عبارت “Hall of Fame” و به معنی «تالار بزرگان» است. کمپانی گلکس همواره بالارده‌ترین محصولات خود را با پسوند هاف به بازار عرضه می‌کند و این بار نیز نوبت به کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti HOF است.

گرچه خود انویدیا با سختگیری و دقت بالا، کارت گرافیکی بسیار قدرتمندی به بازار عرضه کرد،‌ اما این کارت نمی‌تواند کاربرانی که به زیبایی کیس خود اهمیت می‌دهند را جذب کند. در اینجاست که گلکس با کارت گرافیک زیبای خود وارد میدان می‌شود. در تیزری که از سوی گلکس منتشر شد، کارتی بسیار زیبا می‌بینیم که احتمالا پر زرق و برق‌ترین عضو از خانواده هاف است.

همچون دیگر محصولات تالار بزرگان گلکس، کارت گرافیک جدید نیز دارای نمای سفید رنگ معروف گلکس است. یک نمایشگر LCD تک رنگی نیز وظیفه نمایش اطلاعاتی همچون دمای کارت را بر عهده دارد. نمایشگر LCD کارت درون تاج معروف گلکس محصور شده است. این تاج نیز خود دارای لامپ‌های LED است تا نمای آن را دو چندان کند. البته بهتر بود فن‌ها روکش کرومی داشتند.

درباره زمان عرضه این کارت تاریخی در دست نیست اما اگر علاقه‌مند به بستن یک کامپیوتر با مشخصات فوق بالا و لوکس و همچنین قابلیت رندرینگ به روش Ray tracing هستید، پس منتظر این کارت بمانید. هرچند با توجه به شرایط ارزی و صد البته سودجویی فعالان این بازار که تعداشان هم بسیار زیاد است، بعید به نظر می‌رسد کارت‌های جدید انویدیا به طور گسترده وارد بازار کشورمان شوند و یا حداقل نمونه‌های رده پایین وارد خواهند شد. هم اکنون ارزان‌ قیمت‌ترین کارت گرافیک‌ها با پردازشگر گرافیکی GTX 1080 Ti بالای 8.5 میلیون تومان قیمت دارد، حال خود حدس بزنید کارت‌های RTX 2080 Ti چه قیمت گزافی خواهد داشت!