آیا گوگل به زور شما را عضو گوگل پلاس می کند؟!

 

 
با این که بسیاری از دوستان می دانند من چقدر عاشق محصولات گوگل هستم اما مدتها است می خواهم مطلبی را بر ضد سیاست های گوگل در رابطه با گوگل پلاس بنویسم.
 
بعد از شکست خوردن سرویس های Wave و Buzz ، گوگل بسیار تلاش کرد تا در جنگ شبکه های اجتماعی حتماً حضور داشته باشد، شاید این موضوع به مزاج مدیران گوگل خوش نیامده که سایت بزرگ آنها هیچ شبکه اجتماعی نداشته باشد و در همین راستا تمام تلاش خود را برای راه اندازی یک شبکه اجتماعی کردند تا رقیبی برای شبکه فیس بوک شود که حاصل کار آن محصولی به نام "گوگل پلاس” شد.
 
گوگل همیشه دوست دارد تا ابتدا عضویت را محدود به دعوت نامه کند – این امر را در سرویس های مختلف شاهد بودیم – اما پس از عضویت در گوگل پلاس، واقعاً گوگل پلاس چیز جدیدی برای عرضه نداشت و به طور قطع نظر من این است که اگر پلاس را هر کمپانی به غیر از گوگل ایجاد می کرد در همان چند ماه اول باید از خیر آن می گذشت و چیز بهتری از فیس بوک نداشت.
 
تنها قدرت آن دسته بندی دوستان به نام حلقه ها (Circles) بود، بعد از چند وقت هم سرویس hangouts آنها بود که امکان چت تصویری بین چند دوست را ممکن می ساخت. البته فیس بوک هم با همکاری اسکایپ سرویس چت تصویری را به امکانات خود اضافه کرد تا هیچ کمبودی را کاربران این شبکه اجتماعی احساس نکنند.
 
اما متاسفانه گوگل برای جذب کاربران خود به سمت گوگل پلاس از هیچ تلاشی فروگذار نبود و بیشتر سرویس های محبوب خود را به نوعی فدای گوگل پلاس کرد که در این میان بدون شک "گوگل ریدر” یکی از محبوب ترین سرویس های گوگل برای کاربران ایرانی بود و آن دکمه Share معروفش بود که به جای آن +۱ را قرار داد که یادمان هست که چقدر کاربران این بخش دوست داشتنی قبل از انجام این کار ابراز نگرانی کردند. سپس سرویس های buzz و wave خود را برای همیشه خاموش کرد که شما مجبور باشید حتما از گوگل پلاس استفاده کنید. سپس از اوباما و خوانندگان مشهوری مثل بریتنی اسپیرز خواست که عضو شبکه آنها شود.
 
همه این کارها را کرد که به ۹۰ میلیون کاربر برسد، اما امروز با خبر شدیم در یک حرکت جالب دیگر شما اگر بخواهید یک اکانت جیمیل یا هر سرویس دیگری را فقط بسازید حتما صاحب یک اکانت گوگل پلاس هم خواهید شد!
 
متاسفانه گوگل پلاس هیچ برتری خاصی نسبت فیس بوک ندارد و اکنون نیز بعد از چند ماه گوگل پلاس به خصوص برای کاربران ایرانی بیشتر به مکانی تبدیل شده برای اشتراک گذاری عکس! با این روندی که گوگل پیش می رود و تمام محصولات خود را فدای گوگل پلاس می کند شاید شاهد روزی باشیم که سرویس جیمیل هم فقط از داخل گوگل پلاس قابل مشاهده شود چون مدیران ارشد گوگل خیلی علاقه مند به یک شبکه اجتماعی بزرگ هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*