لنز نیکون Z-Noct

لنز نیکون Z-Noct سبک بازی را کاملا تغییر خواهد داد

نیکون همراه با معرفی دو دوربین بدون آینه جدید خود یعنی نیکون زد 7 و زد 6 چند لنز منحصربه‌فرد نیز برایشان ارائه کرد. یکی از این لنزها نیکون Z-Noct نام داشته و هنوز در دست توسعه قرار دارد. گشودگی دریچه دیافراگم f/0.95 آن سبب خواهد شد کیفیت عکاسی در تاریکی شدیدا بهبود پیدا کند.

اولین چیزی که بعد از معرفی دو دوربین نیکون زد 6 و نیکون زد 7 شدیدا جلب توجه کرد، پایه لنز 55 میلی‌متری آن‌ها است. بعد از معرفی لنز نیکون Z-Noct که هنوز در دست توسعه قرار دارد مشخص شد چرا پایه لنز دو دوربین بدونه آینه جدید شرکت تا این اندازه بزرگ است.

ویژگی‌های لنز نیکون Z-Noct

لنز نیکون Z-Noct به لطف داشتن حداکثر گشودگی دریچه دیافراگم f/0.95 به کاربر اجازه می‌دهد در تاریک‌ترین شرایط و با عمق میدان پایین، تصاویر باکیفیتی به ثبت برساند. شرکت مدعی است در چنین شرایطی، لنز Z-Noct قادر خواهد بود تصاویر بسیار واضح‌تری در مقایسه با لنزهای عادی در شرایط طبیعی به ثبت برساند.

دوریین‌های نیکون زد 7 و زد 6 از سیستم بدنه جدید این شرکت با نام Z-Mount بهره می‌برند، به طوری که در حالت عادی و بدون استفاده از آداپتور مخصوص FTZ، امکان استفاده از لنزهای پیشین نیکون بر روی آن‌ها وجود نخواهد داشت. پایه لنز این دو مدل علاوه بر داشتن پهنای زیاد، تنها 16 میلی‌متر با سنسور فاصله دارد. این فاصله بسیار کم نشان می‌دهد دیگر اجباری به استفاده از اپتیک‌های بزرگ و سنگین رترو فوکوس وجود ندارد. به همین دلیل می‌توان برای دوربین‌های مجهز به سیستم بدنه Z-Mount لنزهای سبک‌تر و در عین حال دارای عملکرد بهتری ایجاد کرد.

لنز نیکون

از طرفی دیگر، پایه لنز 55 میلی‌متری به لنز نیکون Z-Noct و یا دیگر لنزهای اجازه می‌دهد نور بیشتری از محیط مخصوصا از گوشه‌های فریم دریافت کنند. به این ترتیب برخلاف دوربین‌های قبلی نیکون، تصاویر در لبه‌های خود درست همانند مرکز عکس روشنایی و وضوح قابل توجهی خواهند داشت.

لنز نیکون Z-Noct در حال حاضر تحت توسعه قرار داشته و هنوز قیمتش مشخص نیست، اما نیکون آن را پرچمدار لنزهای مخصوص دوربین‌های Z-Mount خطاب می‌کند. در حال حاضر و همراه با دو دوربین بدون آینه نیکون زد 6 و زد 7، سه لنز از این سری معرفی شده و قرار است در سال آینده و همچنین سال 2020، به ترتیب شش و سه لنز Z-Mount دیگر عرضه شوند.