نیکون زد 7

دوربین بدون آینه نیکون زد 7 با رزولوشن 45 مگاپیکسل معرفی شد

نیکون زد 7 (Nikon Z7) جدیدترین دوربین بدون آینه این شرکت محسوب می‌شود. دوربین بدون آینه جدید نیکون دارای رزولوشن باورنکردنی 45.7 مگاپیکسل بوده و در دسته‌بندی خود، یکی از قدرتمندترین محصولاتی است که در تاریخ دوربین‌های دیجیتال عرضه شده است. در ادامه بیشتر با دوربین نیکون زد 7 آشنا می‌شویم.

در دنیای دوربین‌ها برخلاف گوشی های هوشمند، کمتر پیش از معرفی محصولات شاهد انتشار اخبار و شایعات مختلف پیرامونشان هستیم، اما کاربران به حدی چشم انتظار دوربین‌های بدون آینه جدید نیکون بودند که از مدت‌ها قبل اخباری درباره آن‌ها شنیده می‌شد. این شرکت سرانجام مدل زد 6 و زد 7 را معرفی کرد، اما در این مطلب قصد داریم بر روی مدل پرچمدار یعنی نیکون زد 7 تمرکز کنیم.

مروری کلی بر ویژگی‌های نیکون Z7

نیکون زد 7 دارای یک سنسور فول فریم 45.7 مگاپیکسلی از نوع BSI CMOS بوده و از پردازشگر تصویر Expeed 6 بهره می‌برد. محدوده ایزو آن بین 64 تا 25 هزار بوده و به سیستم فوکوس خودکار 493 نقطه‌ای مجهز شده است. از دیگر قابلیت‌های مهم دوربین بدون آینه جدید نیکون می‌توان به عکاسی پیاپی با نرخ 9 فریم بر ثانیه و فیلم برداری 4K UHD اشاره کرد. به این ترتیب با خرید آن، نه تنها یک دوربین بدون آینه، بلکه بهترین چیزهایی که می‌توان از یک دوربین دیجیتال پرچمدار انتظار داشت را در اختیار دارید.

دوربین نیکون زد 7 به یک سیستم کاهش ارتعاش داخلی 5 محوره مجهز شده و قادر است حین فیلم برداری و عکاسی، تاثیر لرزش دست و دوربین را به حداقل برساند. نمایشگر لمسی دارای قابلیت جابه‌جایی آن 3.2 اینچی بوده و در بالای دوربین، یک پنل کوچک به منظور نمایش اطلاعات ساده وجود دارد.

نیکون زد 7

منظره‌یاب دوربین نیکون زد 7 از نوع او ال ای دی الکترونیکی و متشکل از 3.69 میلیون نقطه بوده و به ادعای سازنده، قادر است تقریبا صد درصد فریم را پوشش بدهد. در مقایسه با دیگر دوربین‌های همرده سونی، زد 7 قابلیت عکاسی کاملا بدون صدا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ویژگی‌های نیکون زد 7 برای فیلم برداری

این دوربین برای فیلم برداران نیز ابزار مناسبی به شمار می‌رود، چرا که در کنار قابلیت ضبط فیلم در نرخ 30 فریم بر ثانیه با رزولوشن 4K، به لطف وجود درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری، امکان اتصال هدفون و یا میکروفون خارجی نیز وجود دارد. همانند دوربین پرچمدار نیکون دی 850 این دوربین بدون آینه نیز می‌تواند در نرخ 120 فریم بر ثانیه همراه با ضبط صدا به فیلم برداری بپردازد. به این ترتیب ساخت ویدیوهای اسلوموشن آسان‌تر از همیشه خواهد بود.

برخلاف مدل زد 6، در نیکون زد 7 فیلم‌ها کراپ شده و در ابعاد APS-C (DX) نمایش داده می‌شوند، چیزی که پیشتر در سونی A7R III مشاهده کرده بودیم. البته همچنان می‌توان بدون کراپ به فیلم برداری 4K پرداخت، اما برخی پیکسل‌ها در این حال به هم متصل می‌شوند. برخلاف دوربین فول فریم دی 850، هر دو مدل نیکون زد 6 و زد 7، برای فیلم برداری از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به همین دلیل دوربین‌های بدون آینه نیکون را در سطح یکسانی با دوربین‌های مشابه ساخت سونی و نیکون قرار می‌دهند.

نیکون زد 7

لنزهای متنوع دوربین نیکون Z7

نیکون زد 7 در کنار برادر کوچکتر آن بر اساس سیستم بدنه جدید این شرکت با نام Z-Mount ساخته شده‌اند. خوشبختانه شرکت به وسیله تولید آداپتور FTZ و عرضه آن به بازار در کنار دو دوربین بدونه آینه جدید، به کاربران اجازه خواهد داد قادر به استفاده از همه 90 لنز Nikkor موجود برای دوربین‌های نیکون باشند.

با این حال، نیکون مخصوص دوربین‌های Z-Mount سه لنز جدید ارائه کرده است. اولین مدل 24-70 میلی‌متری با f.4.0، مدل دیگر 35 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و مدل آخر 50 میلی‌متری با f/1.8 است. مورد انتظارترین لنز در سال جاری مخصوص دوربین‌های مجهز سیستم بدنه جدید Z-Mount دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/0.9 و 50 میلی‌متری بوده و در دست توسعه قرار دارد. قرار است در سال 2019 شش لنز مخصوص دیگر نیز برای دوربین‌های مجهز به سیستم بدنه Z-Mount عرضه شود. از آنجایی که نیکون از هم‌اکنون، وعده عرضه سه لنز مخصوص دیگر در سال 2020 را داده است، می‌توان متوجه شد شرکت برنامه‌ریزی بلند مدتی بر روی دو دوربین نیکون زد 7 و زد 6 داشته و تصمیم دارد در بازار دوربین‌های بدونه آینه برای سونی دردسرهای زیادی ایجاد کند.

نیکون زد 7

در نیکون زد 7 تنها یک درگاه کارت حافظه جانبی وجود داشته و برای استفاده از همان نیز مجبور به تهیه کردن یک مموری از نوع XQD خواهید بود. وعده داده شده در آینده‌ای نزدیک و از طریق یک آپدیت، پشتیبانی از تایپ B کارت مموری CFexpress نیز به این دو دوربین بدونه آینه اضافه شود. متاسفانه در حالت عادی، پیدا کردن کارت‌های مموری XQD در بازار دشوار است، اما نیکون تصمیم دارد تا انتهای ماه آینده میلادی، چنین کارت‌های حافظه‌ای را به بازار عرضه کند.

دوربین بدون آینه پرچمدار جدید از اتصالات یو اس بی نسخه C، بلوتوث، وای فای، سیستم انتقال فایل اختصاصی نیکون یعنی SnapBridge و ویژگی PC Ready پشتیبانی می‌کند. PC Ready اجازه می‌دهد به صورت بی‌سیم به انتقال فایل بین دوربین و یک سیستم کامپیوتری اعم از لپ تاپ یا دسکتاپ بپردازید.

نیکون زد 7

بدنه نیکون زد 7 از آلیاژ منیزیم درست شده و به همین دلیل در کنار مقاومت بالا در برابر شرایط جدی نامناسب، حین نگه داشتن آن حس در اختیار داشتن یک دوربین رده بالا را به کاربر القا خواهد شد. در بدنه سه شاخص کنترل‌کننده وجود داشته و هر یک از لنزهای Z دارای یک رینگ خواهد بود که فوکوس را به صورت پیش‌فرض کنترل می‌کند. با این حال می‌توان آن را برای تغییر گشودگی دریچه دیافراگم، افزایش یا کاهش سرعت شاتر و همچنین مشخص کردن میزان نور دریافتی از محیط دست‌کاری کرد.

باتری نیکون زد 7 و زد 6 از نوع EN-EL-15b بوده و با استفاده از کابل یو اس بی C شارژ خواهند شد. اگرچه می‌توان از باتری‌ EN-EL-15a به کار رفته در دی 850 و دیگر دوربین‌های DSLR شرکت در دو مدل جدید استفاده کرد، اما به طور بالعکس، امکان شارژ کردن مدل‌های قدیمی‌تر با استفاده از کابل یو اس بی C وجود ندارد. در زمان فول شارژ بودن باتری، می‌توان تا سقف 330 عکس ثبت کرد، اما بر اساس گفته‌های نیکون، عکاس‌های حرفه‌ای حین تست‌های خود توانسته‌اند از همین باتری‌ها برای ثبت 600 عکس نیز بهره ببرند. نیکون برای برطرف کردن نگرانی عکس‌ها، توسعه پک باتری MB-N10 را از مدت‌ها قبل در پیش گرفته است که بازدهی دوربین را بدون نیاز به اتصال آن به برق، دو برابر خواهد کرد.

در حال حاضر بهتر است به جای گشتن به دنبال نمونه تصاویر نیکون زد 7 در اینترنت، در پی جمع کردن پول برای خرید آن باشید، چرا که این محصول از یک ماه دیگر با قیمت 3400 دلار به بازار عرضه خواهد شد. این تنها قیمت بدنه است و با خرید کیت Nikkor Z 24-70 f/4 S قیمت به 4 هزار دلار خواهد رسید. با توجه به شرایط کنونی، می‌توان قیمت آن را حدود 40 میلیون تومان عنوان کرد. به منظور خرید آداپتور FTZ برای استفاده از لنزهای F-Mount پیشین نیکون، باید 250 دلار پرداخت کنید. در ادامه، تصاویر نگاه نزدیک به نیکون زد 7 را مشاهده خواهید کرد.

نگاه نزدیک به نیکون زد 7

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. انقو بدم میا یچی یاد گرفتین هی الکی میگین
    اخه سونی دقیقا کجا از این بهتر بوده من نمیدونم

  2. خدایی حیف اون ۴۰ ملیون نیس بدیش دوربین
    اخه به چه کار میادد دوتا عکس بگیری بزاری اینستا ک چی
    این برا کسی خوبه که شغل و حرفش این کاره

  3. دوربین حرفه ای به همین میگن

  4. قیمت همین بالای 20 تومنه

  5. رقیب سر سخت دوربین سونی a7rlll