وان پلاس 6 تی

وان پلاس 6 تی با شارژ سریع 50 وات و دوربین سه گانه عرضه می‌شود

گوشی وان پلاس 6 تی (OnePlus 6T) احتمالا با شارژ سریع 50 وات و دوربین سه گانه با سنسور عمق ToF عرضه خواهد شد. اما ما چه دلیلی برای این ادعا داریم؟

یکی از شرکت‌های صاحب‌نام در زمینه تولید تلفن های هوشمند، چندی پیش گوشی R17 را به عنوان نخستین گوشی با گوریلا گلس 6 و یک بریدگی بسیار کوچک در بالای صفحه که از آن با نام «قطره آب» یا “water-drop” یاد می‌کنند، معرفی کرد. حالا نسخه Pro این اسمارت فون با همان طراحی و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه و البته سیستم دوربین سه گانه در بخش پشتی رونمایی شده است.

شاید پیش از این از شرکت‌های چینی به عنوان کپی‌کارانی متقلب یاد می‌شد، اما چند وقتی‌ست که شاهد نوآوری و طرح ایده‌های جذاب از سوی سازندگانی همچون هواوی، اوپو، ویوو و اخیرا شیائومی هستیم. دوربین سه گانه در هواوی پی 20 پرو و ماژول مکانیکی دوربین در اوپو فایند ایکس از جمله این موارد هستند. البته دوربین R17 Pro با سیستم موجود در P20 Pro تفاوت بسیاری داشته و برای دوربین سوم از یک سنسور عمق ToF یا time-of-flight استفاده شده است.

اما چرا از این سنسور در بخش پشتی استفاده شده است؟ در پاسخ باید گفت این فناوری با اسکن سه‌بعدی نور ساختاریافته در آیفون X و فایند X تفاوت دارد. یک دوربین ToF در بخش پشتی چه کاری انجام می‌دهد؟ این دوربین می‌تواند به ناوبری ژست‌ها کمک کرده و تجربه واقعیت افزوده (AR) را به همراه داشته باشد؛ مثل امتحان لباس‌های جدید در دامنه مجازی یا بازچینی دوباره مبلمان. علاوه بر این، لنز 12 مگاپیکسلی اصلی در R17 Pro، همانند گلکسی اس 9، دیافراگمی متغیر (f/1.5-f/2.4) داشته و مشخصات آن با پرچمدار سامسونگ یکسان است.

وان پلاس 6 تی

چرا ما به تلفن هوشمندی که احتمالا برای خرید فقط قادر به وارد کردن آن هستید، تا این اندازه اهمیت می‌دهیم؟ این کار نه‌تنها به خاطر دوربین منحصر به فرد سه‌بعدی استریو ToF است، بلکه افراد آگاه می‌گویند از این سیستم در وان پلاس 6 تی نیز استفاده می‌شود. بر خلاف برخی ادعاها، ما می‌دانیم که اوپو، وان پلاس و ویوو زیرمجموعه یک هلدینگ واحد هستند و حتی از منابع مشترک برای تهیه و سر هم کردن محصولات خود استفاده می‌کنند. در این میان، برند وان پلاس همانند اسب تروجان در غرب عمل خواهد کرد تا بدون تاثیرپذیری از جنگ تجاری موجود در چین، به دست کاربران برسد.

مشخصات فنی وان پلاس 6 تی

اگر وان پلاس ۶ تی کاملا بر اساس اوپو آر 17 پرو طراحی و عرضه شود، می‌تواند نخستین موبایل در غرب با دوربین پشتی مجهز به سنجش سه‌بعدی عمق باشد. در کنار به‌کارگیری کیت سلفی مبتنی بر هوش مصنوعی 25 مگاپیکسلی، احتمالا تراشه پرچمدار اسنپدراگون 845 جایگزین تراشه میان رده اسنپدراگون 710 خواهد شد؛ چیزی که همواره در محصولات وان پلاس می‌بینیم. احتمالا پیکربندی این گوشی نیز با اوپو یکسان باشد و سازندگان از ترکیب 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کنند.

وان پلاس 6 تی

با این تفاسیر، ما باید منتظر صفحه نمایش 6.4 اینچی آمولد از وان پلاس 6 تی با نسبت صفحه به بدنه بسیار بالا باشیم. به این مورد باید باتری قدرتمند با پشتیبانی از فناوری جدید شارژ سریع Dash Charge را هم اضافه کرد چرا که این تکنولوژی شباهت بسیاری به “VOOC” در محصولات اوپو داشته و به کاربران اجازه می‌دهد باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی آن را ظرف تنها 10 دقیقه تا 40 درصد شارژ کنند.

اوپو این فناوری را “Super VOOC” می‌نامد و به همین دلیل ممکن است فناوری وان پلاس با نام “Super Dash” ارائه شود. نام این تکنولوژی هر چه که باشد، اساسا همان شارژ 50 وات خواهد بود. هواوی که هم‌اکنون سریع‌ترین فناوری شارژ سریع را ارائه می‌کند، احتمالا میت 20 پرو را به همراه شارژ سریع 40 وات معرفی خواهد کرد. در این صورت، وان پلاس می‌تواند هواوی را مغلوب خود کند. برای جمع‌بندی، این مشخصات فنی احتمالی وان پلاس 6 تی خواهد بود:

  • صفحه نمایش 6.4 اینچی اولد با وضوح 1080×2340 و ناچ قطره آب
  • تراشه اسنپدراگون 845 در کنار 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم متغیر f/1.5-f/2.4 + دوربین ثانوی 20 مگاپیکسلی + دوربین استریوی TOF 3D
  • دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی با پشتیبانی از هوش مصنوعی
  • دو باتری 1850 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 50 وات (40 درصد در 10 دقیقه)

قیمت و زمان عرضه احتمالی وان پلاس 6 تی

عرضه گوشی یک‌سال بعد از وان پلاس 5T یعنی ما می‌توانیم وان پلاس 6T را نوامبر (آبان) ملاقات کنیم؛ زمانی که اغلب پرچمداران مهم و بزرگ روانه بازار شده‌اند. در این زمان وان پلاس می‌تواند با کاهش قیمت، توجه کاربران را به خود جلب کند. هم‌اکنون اوپو R17 پرو با قیمت 620 دلار در چین به فروش می‌رسد و وان پلاس با حذف برخی بخش‌ها باید 6T را با تراشه‌های پرچمدار سری 8 کوالکام و قیمت پایین‌تر ارائه کند. ما امیدواریم مدیران هر تصمیمی که می‌گیرند، پرچمدار جدید خود را با دوربین سه گانه منحصر به فرد، اسکنر اثر انگشت زیر صفحه و شارژ سریع 50 وات در اختیار کاربران قرار دهند؛ چیزهایی که قیمت‌گذاری را دشوار خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خیلی خیلی مورد انتظاره

  2. نمونه عکسی فیلمی چیزی نداره ببینیم کیفیت دوربینش چطوریه

  3. الان بازم یکی میاد میگه چینی آشغاله!⁦:-\⁩