AMD Radeon Pro V340

ای‌ام‌دی از کارت گرافیک AMD Radeon Pro V340 رونمایی کرد

گرچه انویدیا با معرفی کارت گرافیک و پردازشگرهای گرافیکی خانواده GeForce RTX 2000 خود توانست در صدر اخبار کامپیوتری جهان جای گیرد، اما رقیب دیرینه آن یعنی ای‌ام‌دی نیز بیکار نبوده و به تازگی نسل جدید کارت گرافیک‌های رده‌بالا برای مصارف کاری به نام AMD Radeon Pro V340 را معرفی کرد.

در همین ابتدای کار بگوییم گیمرها ذوق زده نشوند،‌ AMD Radeon Pro V340 برای بازی نیست! بلکه یک کارت گرافیک رده بالا برای استفاده در دیتاسنترهای بزرگ و پرمصرف است. این کارت بر پایه معماری فعلی ای‌ام‌دی، یعنی معماری وگا با لیتوگرافی 14 نانومتری، ساخته شده و دو هسته سخت افزاری در کنار 32 گیگابایت حافظه ئی‌سی‌سی آنهم از نوع فوق پرسرعت HBM2 دارد! ناگفته نماند این کارت هنگام نصب دو فضای دو درگاه (اسلات) را پر می‌کند و رادیاتور خنک کننده‌ آن فاقد فن است.

به گفته ای‌ام‌دی Radeon Pro V340 می‌تواند بیش از 32 ماشین مجازی 1 گیگابایتی را پشتیبانی کند!‌ بدین ترتیب توان این کارت گرافیک 33 درصد بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب خود،‌ یعنی کارت‌های سری تسلا (Tesla) ساخت انویدیا است. به لطف کارت‌های جدید AMD شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گرافیکی می‌توانند استریم ویدیوها را به صورت مستقل با دو فرمت H.264 یا H.265 فشرده کنند. یک پرداشگر جداگانه نیز برای بوت ایمن و رمزنگاری حافظه به منظور امنیت کارت در AMD Radeon Pro V340 تعبیه شده است.

کارت AMD Radeon Pro V340 یک گزینه ایده‌آل برای پردازش‌های گرافیکی موازی و شبکه ابری مجازی است و امکان به اشتراک گذاری یک کارت حافظه بین چندکاربر گرافیکی را محیا می‌کند. ای‌ام‌دی این قابلیت را به لطف فناوری MxGPU محقق کرده که نوعی سخت افزار موسوم به VPU (واحد پردازش بصری که نوعی ریزپردازنده مجهز به هوش منصوعی است) با فناوری مجازی‌سازی به شمار می‌رود؛ فناوری‌ای که انحصارا در اختیار AMD قرار دارد.

به گفته کمپانی کارت گرافیک AMD Radeon Pro V340 امکان استفاده امن از خدمات مجازی‌سازی گرافیکی را برای کاربران محیا کرده است. با استفاده از این کارت ادمین‌ها در ایستگاه‌های کاری وی‌ام‌ویر می‌توانند به آسانی و تنها با چند کلیک اقدام به ساخت محیطی برای مجازی سازی دسکتاپ کنند. همچنین به سرعت GPUهای فعال را به ماشین‌های مجازی موجود اختصاص داده و آنان را در اختیار شمار بسیار بالایی از کاربران قرار دهند.

ای‌ام‌دی آخر هفته گذشته از کارت گرافیک رده‌بالای کاری AMD Radeon Pro V340 در لاس وگاس رونمایی کرد. زمان عرضه این کار سه ماهه چهارم سال 2018 در نظر گرفته شده،‌ اما از قیمت آن اطلاعی در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تازگیا این کارت گرافیکا چقد زیاد شدن