فناوری شارژ وایرلس بسیار سریع

هواوی میت 20 از فناوری شارژ وایرلس بسیار سریع پشتیبانی می‌کند

طبق اخبار جدید، یکی از مهمترین قابلیت‌های دو گوشی پرچمدار خانواده Mate 20 یعنی هواوی میت 20 (Huawei Mate 20) و هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro)، پشتیبانی از فناوری شارژ وایرلس بسیار سریع خواهد بود. اما تفاوت این تکنولوژی با فناوری شارژ بی سیم کنونی چیست؟

اگرچه همانند دو مدل پرچمدار سال قبل، دو گوشی هواوی میت 20 و میت 20 پرو از نظر طراحی مخصوصا نحوه قرارگیری عناصر در پنل پشتی با یکدیگر متفاوت خواهند بود، اما از نظر سخت افزاری، تقریبا با یکدیگر یکسان هستند. یکی از قابلیت‌های جدید این دو گوشی که به تازگی زمزمه‌هایی از آن شنیده می‌شود، پشتیبانی از فناوری شارژ وایرلس بسیار سریع است، به طوری که در مقایسه با فناوری شارژ بدون سیم کنونی، سرعت فوق‌العاده بیشتری دارد.

توان بالای شارژر بی‌سیم جدید هواوی

بر اساس تصویر بالا که به تازگی منتشر شده، هواوی مشغول توسعه یک پایه شارژ وایرلس جدید با شماره مدل LZ80 است. همانند دیگر لوازم جانبی مشابه، این محصول نیز از استاندارد QI پشتیبانی می‌کند. اما اصلی‌ترین ویژگی پایه شارژ وایرلس جدید هواوی داشتن حداکثر توان خروجی 20 وات است. اگر این موضوع واقعا صحت داشته باشد، فناوری شارژ بی‌سیم که هنوز گسترش زیادی پیدا نکرده است، وارد مرحله کاملا جدیدی خواهد شد. برای مقایسه کافی است بدانید توان خروجی شارژر وایرلس گلکسی اس 9 برابر 9 وات است.

اگرچه داشتن خروجی 20 وات و در اختیار قرار دادن فناوری شارژ وایرلس بسیار سریع برای این شارژر امکان‌پذیر است، اما مشکل اساسی، تلاقی آن با استاندارد QI محسوب می‌شود، چرا که در این استاندارد حداکثر توان خروجی باید 15 وات باشد. پس بزرگترین گوشی‌ساز چینی باید در پی توسعه چیپ‌های مخصوص و جدید به منظور افزوده شدن پشتیبانی از فناوری شارژ وایرلس بسیار سریع در هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو باشد.

مزیت پشتیبانی پایه شارژ وایرلس جدید هواوی از استاندارد QI این است که می‌توان از آن برای شارژ کردن دیگر گوشی های هوشمند پشتیبانی‌کننده از قابلیت شارژ وایرلس استفاده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. امواج این ضرری نداره عایا یه نوشته بذارید لطفا

  2. وقتی شارژرو ساخته معلومه باید گوشیشم پشتیبانت یکنه