احتکار خودرو

کشف و پلمب انبار احتکار خودرو در پارکینگ ایران خودرو تبریز

یک انبار احتکار خودرو در شهرستان آذرشهر کشف و پلمب شد. گفته می‌شود حدود 8 هزار و 850 دستگاه خودروی سمند در پارکینگ ایران خودرو تبریز دپو شده بود که البته ایران خودرو دلیل آن را کسری قطعات می‌داند.

به تازگی تصاویری از انبار پر شرکت خودروسازی ایران خودرو در جاده تبریز-آذرشهر منتشر شد. در حالی که بیشتر شرکت‌های خودروسازی کشور فروش محصولات خود را متوقف کرده‌اند و روز به روز بر قیمت خودرو در بازار ایران افزوده می‌شود، اخیرا تصاویری منتشر شده که نشان‌دهنده احتکار خودرو در پارکینگ ایران خودرو تبریز است. طبق این تصاویر، پارکینگ این شرکت مملو از خودروهایی است که عرضه آنها به بازار می‌توانست به بهبود وضعیت بازار کمک کند، اما خودروسازان مدعی شده‌اند که به دلیل کمبود قطعات امکان تولید و عرضه محصولات خود را ندارند.

توجیه احتکار خودرو از سوی ایران خودرو

پس از انتشار این تصاویر، مدیرعامل ایران خودرو تبریز اظهار کرد میانگین تولید روزانه این شرکت 300 دستگاه خودروی سواری است که به دلیل کسری برخی قطعات ایمنی و الکترونیکی، حدود 6 هزار و 500 دستگاه به صورت ناقص تولید شده است. حمید حاجی زاد منصور در ادامه افزود از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 30 هزار دستگاه خودروی سواری در ایران خودرو تبریز تولید شده است و در حال حاضر 9 هزار و 400 دستگاه خودرو در پارکینگ این شرکت موجود است. از این تعداد 2 هزار و 900 دستگاه خودرو آماده تحویل به مشتریان بوده، اما 6 هزار و 500 دستگاه خودرو به دلیل کسری قطعات در پارکینگ خوابیده است.

وی تاکید کرد با تامین قطعات مورد نیاز، این تعداد خودرو به زودی به مشتریان تحویل داده می‌شود و در صورت تاخیر در تحویل نیز ماهانه 16 درصد سود تاخیر به عنوان جبران خسارت به مشتری پرداخت می‌شود. مدیرعامل ایران خودرو تبریز همچنین عنوان کرد که موجودی پارکینگ این شرکت قبلا به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شده و این گونه اظهارات شتاب‌زده و غیر کارشناسی تنها باعث التهاب بیشتر بازار خودرو می‌شود.

به دنبال انتشار این اخبار و پیگیری‌های انجام شده، یدالله رستمی، فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر از پلمب این انبار احتکار خودرو در کارخانه ایران خودرو تبریز خبر داد. وی در این رابطه اظهار کرد پس از رسیدگی به این موضوع و مراجعه به این انبار، تعداد 8 هزار و 845 دستگاه خودروی سمند احتکار شده کشف و انبار به دستور مقام قضایی پلمب و به مراجع قضایی تحویل داده شد. اکبر امراهی، دادستان آذرشهر نیز بیان کرد با توجه به شرایط کشور، قوه قضاییه با محتکران قاطعانه برخورد می‌کند. بر همین اساس با ورود به موضوع احتکار خودرو سمند در یکی از انبارهای ایران خودرو، دستور پلمب صادر شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اسمشونو گذاشتن مسلمان

  2. باید احتکار کنندگان اعدام شوند باید ماشین و هر چیز احتکار با نصف قیمت در اختیار مردم ناتوان گذاشته شود مشخصه چه کسی ماشین دارد و چه کسی خواب ماشین رو هم نمی بینه
    خدا به دادمان برسد از دست این اوضاع و احوال…

  3. نجاست خور های انگل از خون مردم تغذیه میکنند

  4. کاش یه اتش سوزی چیزی بشه همه شون به فنا برن
    یکی برنج انبار میکنه
    یکی دارو
    یکی ماشین