سئو سایت

سئو سایت چیست؟

سئو سایت امروز به جرات مهم‌ترین مقوله و مفهومی است که همه کسب و کارهای آنلاین را درگیر خود کرده است. در این مطلب سئو سایت را به زبانی ساده تشریح کرده و درمی‌یابیم چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو تا این اندازه اهمیت پیدا کرده است.

سئو سایت چیست؟ چرا اینقدر اهمیت دارد؟ فرض کنید نیازمند دریافت اطلاعات پیرامون یک موضوع، کالا و یا هر چیزی دیگری هستید. نخستین راهی که به ذهنتان برای کسب اطلاعات مفید و دقیق خواهد رسید چیست؟ به احتمال قوی وارد موتور جستجوی گوگل شده و چیزی که در ذهن دارید را تایپ می‌کنید. گوگل از یک ابزار کمکی برای بهبود کیفیت زندگی، امروز تبدیل به ابزاری واجب و ضروری شده است، به طوری که کاربران کاملا به آن وابسته و متکی هستند. این نیاز سبب شد سئو سایت نیز بیشتر توجه مدیران کسب و کارها و مشاغل را به خود جلب کند.

سئو سایت

مدیران وب سایت‌ها به این فکر افتادند که وقتی یک کاربر، کلمه و یا عبارتی خاص را در موتور چستجوی گوگل وارد می‌کند، چرا باید به جای وب سایت آن‌ها، شعبه مجازی شرکت رقیب به عنوان نتیجه نمایش داده شود؟ پس بر روی سئو سایت سرمایه‌گذاری کردند.

سئو سایت چیست؟

از سئو (SEO – Search Engine Optimization) با عنوان «بهینه‌سازی موتور جستجو» یاد می‌کنند، حال این که این عبارت کاملا مصطلح غلط است! بهینه‌سازی یک موتور جستجو همچون گوگل بر گردن ما نبوده و از عهده ما نیز خارج است! پس باید سئو سایت را «بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو» خطاب کنیم. به عبارت دیگر در این فرآیند تلاش می‌کنیم وب سایت خود را بر اساس فاکتورهای تعیین شده بهینه‌ کرده و کاری کنیم شعبه مجازی‌مان باب میل موتورهای جستجو باشد. به این ترتیب وقتی عبارت یا کلمه‌ای خاص، که به کسب و کار ما مربوط می‌شود، توسط کاربران در موتورهای جستجو وارد شد، وب سایت ما بین نخستین موارد به کاربر نشان داده خواهد شد.

سئو سایت

بخش دیگری که در تعریف سئو سایت مصطلح بوده اما همچنان دقیق نیست، «موتورهای جستجو» است. به طور دقیق‌تر این فرآیند را باید «بهینه‌سازی برای موتور جستجوی گوگل» خطاب کنیم، چرا که درصد بسیار کمی از شرکت‌ها تلاش می‌کنند وب سایتشان را با الگوریتم‌های دیگر موتورهای جستجو وفق بدهند. دلیل این امر، استفاده بیشتر کاربران از گوگل محسوب می‌شود.

نحوه کسب رتبه در سئو سایت

الگوریتم‌های گوگل به دو دسته عمومی و پنهان تقسیم می‌شوند. متاسفانه بخش عمده‌ای از الگوریتم‌هایی که این شرکت درون موتور جستجوی خود به منظور رتبه‌دهی به وب سایت‌ها استفاده می‌کند، نزد مدیران وب سایت‌ها مجهول است. تنها بخش مشخصی از متدهای امتیازدهی آن به صورت عمومی در دسترس بوده و باید بر اساس آن‌ها اقدام کرد.

سئو سایت

دلیل این امر، جلوگیری از دور زدن قوانین است. در حال حاضر نیز برخی وب سایت‌ها با دور زدن الگوریتم‌های شناخته شده موتور جستجوی گوگل، بدون این که لایق باشند، به رتبه‌های خوبی دست پیدا می‌کنند! حال تصور کنید اگر همه الگوریتم‌ها شناخته شده بودند، درصد ققابل توجهی از مدیران وب سایت‌ها به جای تلاش برای بهینه‌سازی وب سایت خود بر اساس آن‌ها، سعی می‌کردند از این الگوریتم‌ها سو استفاده کنند!

سئو سایت

پس سئو سایت چیزی به جز دنبال کردن راهکارهای در دسترس عموم به منظور بالا آوردن رتبه وب سایت خود در برخی کلمه‌ها و عبارت‌های مشخص نیست. این موضوع نشان می‌دهد مفهوم یاد شده، امری کاملا تجربی است و نمی‌توان با مطالعه اسناد منتشر شده توسط گوگل، در آن موفقیت چندانی داشت، چرا که این اسناد در دسترس همه بوده و مدیران آن‌ها را مو به مو اجرا کرده‌اند. اما یک فرد باتجربه در سئو سایت به مرور زمان به بخش‌های بیشتری از الگوریتم‌های مخفی موتور جستجوی گوگل پی برده و همین موضوع برگ برنده وی محسوب می‌شود.

پس اگر تصمیم دارید تبدیل به یک متخصص سئو شوید، از هم‌اکنون باید بدانید راه پرفراز و نشیبی در انتظارتان است. برخلاف سایر علوم و تکنولوژی‌ها، که با مطالعه بیشتر و بیشتر، به قوانین بیشتری پی خواهید برد، در سئو سایت با انجام پروژه‌های واقعی بیشتر، موارد جدیدی خواهید آموخت. به عبارت دقیق‌تر، سئو را باید یک فن دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. ممنون بابت مقاله همیشه کلمه سئو میشنیدم الان فهمیدم چیه

  2. ای هی سایت زدن چ دنگو فنگی داره

  3. جدای از سئو الان دیگه سایت بالا نمیادد باید خیلی هزینه کرد

  4. کیفیت مطالب یک وب سایت، بهتر از سئو هستش

    تصمیم گیری شما مهم هستش

    گجت نیوز اومده یک و ب سایت خارجی با نام گیم شات اضافه کرده تا فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری رو هم پوشش بده و این کار غلط هستش

    بهتره بود جای انجام این کار اشتباه، تمامی اخبار، بر روی یک دامنه واحد، شکل می گرفتند

    قبلاً پیشنهاد داده بودم که یک دامنه جدید با نام gnews ثبت کنید و نه تنها اخبار گیم و سینما، بلکه اخبار سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و … را نیز اضافه کنید

    من نمی دونم دامنه gameshot.co و gadgetnews.net چه معنی میده!!!

    این کارها آماتور هستش

    حرفه ای فکر کنید

    با سپاس

  5. باید خریده بشه دیگه خیلیم گرونه