آسیب پذیری اندروید

آسیب پذیری اندروید ردیابی دقیق گوشی را ممکن می‌کند

یک آسیب پذیری اندروید که به تازگی کشف شده است، سبب می‌شود ردیابی گوشی و پیدا کردن موقعیت آن به طور دقیق امکان‌پذیر شود. البته دستگاه‌های دارای اندروید 9 از این آسیب پذیری اندروید در امان هستند، اما چند درصد تاکنون این سیستم عامل را دریافت کرده‌اند؟

جدیدترین تحقیق شرکت Nightwatch Cybersecurity سبب فاش شدن جدیدترین آسیب پذیری اندروید شد. این رخنه امنیتی اندروید به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد دسترسی‌ها را نادیده گرفته و به اطلاعاتی که به سیستم پخش (رادیویی) سیستم عامل مربوط می‌شوند، دسترسی پیدا کنند. به این ترتیب نرم افزارها می‌توانند از نام شبکه وای فای متصل شده به آن، BSSID، آدرس فیزیکی یا همان مک آدرس دستگاه، اطلاعات دی ان اس سرور و آدرس‌های آی پی محلی مطلع شوند.

دردسرهای جدیدترین آسیب پذیری اندروید

این اطلاعات به اندازه‌ای کافی هستند تا به یک بدافزار اجازه دهند موقعیت جغرافیایی کاربر را به صورت دقیق و در ابعاد خیابان پیدا کند! علاوه بر آن هکر می‌تواند بدون دردسر به شبکه وای فای متصل به آن حمله کند. درباره این آسیب پذیری اندروید اخبار خوب و بدی وجود دارد.

آسیب پذیری اندروید

خبر خوب این است که گوگل، رخنه امنیتی یاد شده را در جدیدترین سیستم عامل پلتفرم اندروید یعنی اندروید 9 پای برطرف کرده است. اما خبر بد اینجاست که در حال حاضر، گوشی یا تبلت کمتر از یک درصد کاربران پلتفرم موبایل گوگل دارای جدیدترین سیستم عامل است.

بر اساس گفته‌های Nightwatch Cybersecurity گوگل تصمیمی برای برطرف کردن این آسیب پذیری اندروید ندارد. این رخته در هسته سیستم عامل‌های پیش از اندروید 9 قرار داشته و به همین دلیل تمامی نسخه‌های سفارشی‌سازی شده سیستم‌ عامل‌های اندروید‌ پیشین به دست شرکت‌های گوشی‌ساز نیز ایمن نیستند.

همانطور که گفتیم، یک بدافزار می‌تواند از این آسیب پذیری اندروید سو استفاده کند، پس با محفوظ ماندن از دست اپلیکیشن‌های تقلبی، رخنه یاد شده تهدید محسوب نمی‌شود. برای در امان ماندن از این حمله سایبری و همچنین بی‌شمار مشکل و ایراد دیگر، توصیه می‌کنیم تا جای ممکت از سایدلود کردن اپلیکیشن‌ها خودداری کرده و نرم افزارهای مورد نیازتان را فقط از طریق گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. وا اندروید این اشتباهات بعیده

  2. وا توی نسخه های قبلی هم اینجوره؟؟؟

  3. اندرود با توجه به این که ازاده و همه میتونن بهش دسترسی داشته باشن راحت میشه ویروس کرد مثلا میری تو یه سایت یه برنامه دانلود میکنی یهو میبینی ویروسیه و پدر گوشی دراومد ولی اپل نه امنیت iosبالاس